Odhlučnění výfuku
Nejprve trocha teorie:
Výfuk je na škodovkách spojen pevně s motorem. Za běhu tento celek vibruje. Vibrace se mění s otáčkami. Jsou způsobeny jednak pohybem klikového ůstrojí a částečně také výfukovými plyny v tlumiči výfuku. Tyto vibrace, se hlavně v okolí rezonancí přenášejí do karoserie. Pokud spojíme výfuk s motorem pružně, kmitá jinak motor a jinak výfuk, čímž se mohou kmity buď vzájemně tlumit, nebo naopak sčítat. To záleží jednak na otáčkách motoru a jednak na použitém pružném spojení. Proto je dobré před touto úpravou uvědomit si v jakých otáčkách je auto nejhlučnější a v jakých nejtišší. A potom to porovnat s chováním po úpravě.
Možnosti změny uchycení (seřazené podle tuhosti spoje):
- snýtování (sešroubování) přes gumový plát (obdobně je připojené táhlo řazení k řadicí páce)
- sešroubování přes menší měkké silentbloky (jako motor ke karoserii)
- zavěšení na gumové kroužky (obdobné provedení jako u moderních aut)
Závěrem:
Univerzální řešení neexistuje, záleží na každém konkrétním automobilu i na provedeném uchycení. Pokud máte s tímto nějaké zkušenosti napište mi, popište způsob úpravy a já zde všechny názory uveřejním.
23. duben 2010
22. září 2005
7. březen 2005
7. březen 2005
13. říjen 2004
6. květen 2004
5. květen 2004
5. květen 2004
5. květen 2004
5. květen 2004
5. květen 2004
5. květen 2004
4. květen 2004
4. květen 2004
9. říjen 2003
17. září 2003
11. duben 2003
9. duben 2003
5. březen 2002
25. duben 2010