26. květen 2004

Taťkova Škodovečka

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 6013×, Komentářů: 12, Líbí se Autor: Džon
Tohle autíčko má rodokmen větší než francouzský rod Ludvíků.

Tohle autíčko má rodokmen větší než francouzský rod Ludvíků. Ale pěkně od začátku. Narodilo se „léta páně“ 1970. Můj táta jej ale dostal spolu s bráchou od svého táty až v roce1976. Do té doby vozilo „zelené“ pány. To už mělo najeto přes 100 000 km. Hned následovaly povinné úpravy: výměna motoru, odstranění všech nedostatků na kráse, apod. To se v mém otcovi začaly objevovat závodnické sklony (viz. obr. dole) a začal se kamarádit s místním soutěžáckým jezdcem. A nastaly zlaté časy pro ladění Škodověnky. Jen zhruba co tam měl: litá kola s pneumatikami 215/13, náporový chladič, ochrannou klec, soutěžní pružiny, vyladěný motor… Jo, jenže nastal Škodovce zlom. Strýc s ní havaroval při hodně velké rychlosti a autíčko šlo na budku. Žádný plech se nedal použít! Tak následovala nová kastle (1980). Po havárii se táta oženil a vůz byl pasován do dosud neznámé role rodinného vozu. Kolem roku 1987 na ní udělal táta totální generální opravu motoru, spojky a převodovky. Momentálně má na tachometru najeto 35 000km. Roky ubíhaly a ve mně se začaly objevovat závodnické pudy (asi nejspíš dědičně). A autko se začalo znovu upravovat.

Ještě se chci zmínit o jedné zajímavosti ohledně loukotí, které mám. Původně jezdily na továrním voze Škoda 120s Rally. Potom si je koupil můj táta. Po havárii je prodal do 40 km vzdáleného města, ten pán je pak prodal jednomu pánovi z naší vesnice, chlápek je taky prodal, ale tentokrát mému strýci z matčiny strany. A můj hodný strýc je mi je dal. To je cesta co?

Momentální úpravy:

  • Snížená hlava o 0,5 mm
  • Přídavné dálkové světlomety
  • Odlehčený setrvačník
  • Budíky: tlak oleje, teplota oleje, otáčkoměr
  • Elektrony obuté do pneumatik Barum 185/13/70
  • Sportovní volant
  • Strop potažený černou koženkou
  • Motor Š100 předělaný na 110 R a převrtaný na 1150 ccm
  • Karburátor LS (dvou klapkový)
  • Ventily potažené tvrdochromem
  • Rozšířený rozchod vpředu i vzadu o 30 mm (podložky i šrouby vyrobeny z leteckého mat.)
  • Ohnutá řadící páka
  • Upravený plynový pedál
  • Počerněné nárazníky

Plánované úpravy:

  • Příčný výfuk Burges
  • Polepy ve stylu Š 120s
  • Soutěžní pružiny
  • Sedačky z Rapida
  • Samonavíjecí pásy
  • Možná náporový chladič, ale nechce se mi řezat do čela a kapoty.
  • Potáhnout volant kůží
  • Odstranit bodovou korozi a tažné zařízení
  • Výměna zadních vybledlých světel

28. prosince 2005

Už uběhl nějaký ten pátek, a tak bych chtěl inovovat text a přidát také nějaké ty fotky.

Takže, jak bych začal. No, asi novými věcmi na autě. Ty se odvíjejí od výše zmíněných plánovaných úprav.

V první řadě nejmarkantnější změnou, jsou polepy ve stylu Š120S. Jestli se ale změna povedla, ať si každý zhodnotí sám. U mě to naplnilo představy na 110%. Další věcí je nový výfuk. Není to Burges, ale zvítězila umírněnější verze tzv. krabičky. Zvuk není hlasitý, zato pěkně hluboce hučí. Už pár lidí mi říkalo, že to zní jako 6-ti válec. Lepší pochvalu neznám. Volant je taky nově potažen a konečně se pěkně drží. Výměna zadních vybledlých světel se sice podařila (na burze za 150 KČ kus), ale nejsou na fotkách. Snad příště.

Volba sedaček z Rapida padla a nahradila je nová myšlenka. Chtěl jsem anatomické sedáky MTX. To se podařilo jen z půlky. Mám zatím jen jednu sedačku a 3 bodový pás Schroth. Celkem za 1500 KČ. Sedačka nyní čeká na kolejnice ze 120-tky a pak půjde honem šupem do autíčka.

A tak teď trochu z minulých měsíců:

Od doby kdy jsem dostal autíčko, jsem najel asi 4000 kilometrů více-méně bez problémů. Ale markantní změna byla i tady. Autíčko se pod mými křídly nejenom mění vyzáží, ale i užitím. Už to znovu začíná být „závodním vozem“. Nyní má autíčko za sebou asi 6 automobilových slalomů (proto ty sedáky a pás). Pro nezasvěcené je automobilový slalom závod, většinou někde na letišti, kde je poskládána trať z kuželů. Ale nejde o žádný pomalý závod! Průměry někdy dosahují až 70 km/h! Pro zájemce uvádím webovou adresu: http://www.autoslalom.cz nebo http://www.autoslalom.wz.cz A jestli si někdo myslí, že dojíždím poslední, tak se mýlí. I s nejstarším a nejslabším autem na startu se dá jezdit.. Pro ukázku auta, které dokáže má stovka porazit: Š 120, Š Favorit, Golf 1.1 MK1, Opel Vectra 1.6...

Takže všichni, kdo máte závodního ducha, tak rychle na net a hledejte nejbližší závody. STOJÍ TO ZA TO!

A jestli bude Džon na mě moc hodný, tak by tady někde mělo být i video z mého řádění :-)

http://files.skoda110r.cz/bazi_s100.wmv

A nyní nové plánované úpravy:

  • Zabudovat sedačku MTX s pásem do auta
  • Koupit nové pneu (to by jste nevěřily, jak je ten slalom žere)
  • Pořád ještě chci soutěžní pružiny
  • A ta koroze mě taky štve
  • A jak je sakra možné, že tam ještě pořád straší tažné zařízení?
  • Taky odmontovat nárazníky
  • Náporák odkládám až po maturitě a až bude tohle auto víkendové.
  • Nový otáčkoměr, starý je ocejchovaný do 5 000 ot/min a tudíž nestačí.

Případnou kritiku nebo nějaké dotazy pište do komentářů.

Jiří Bazala


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 6013×, Komentářů: 12, Líbí se Autor: Džon
Jo, jsou tam upravené spalovací prostory, ale i jiné sací písty.
teď jsem si všimnul že máš na motoru 110r sníženou hlavu o 0,5mm


tak se chci zeptat jestli to šlo v poho nebo se museli upravovat spalovací prostory nebo písty ? díky
Mělo by mít něco kolem 62 poníků. Ale jisté to moc není. Do kopce předjíždím i 5-ti kvaltové stodváce.
jakej asi tak tipuješ výkon tohohle autína?


dík a přeji mnoho slalomových ůspěchů.
Moc pěkný.Je vidět kus podstivý práce.A hlavně-tohle auto má ksicht.A vo tom to


je,mít unikátní autíčko🙂
pekne kilo, a pekne dobove obrazky...(take sa hned tak nevidia)
Moc hezký kilo
Burges tam neni! BUDE!(planované úpravy)
Ten Burges tady nejak na fotce neni videt.Pises ze je pricnej.Takze se dela pricnej i podelnej? Ten starej prece nni pricnej.


??
Vypada velice pekne. Je videt ze se o ni nekdo stale staral.


Ať ti to jezdí.








PS: Pak maji byt k sehnani loukote, kdyz takhle koluji. 🙂)
Jak psal JURA, vypadá sympaticky a příjemně 🙂 Než ty samolepky bych to radši řešil jinak (když je samolepka na autě dlouho, tak i když to přelakuješ, je to pod určitým lomem světla stále vidět!!!). Ale jinak fakt pěný 🙂
Hmm, vypadá moc sympaticky🙂