Týniště 2004
Vzhledem k tomu, že jsem byl nucen vypustit sraz v Klatovech, tak jsem se těšil na další, podle mně významný, sraz vozů Škoda 110R Coupé.
Bohužel vzhledem ke stavu mého eRíka jsme nakonec do Týniště jeli s Mikem pouze na čumendu, ale za to na celý víkend:-).
Byl jsem na sraze v Týništi již v roce 2002, kdy se konal 2. ročník a tak jsem se docela těšil. Odjížděli jsme z Prahy v pátek po práci...
Pátek
Po zkušenostech z 2. ročníku, kdy byly po celém Týništi připraveny cedule, které účastníky navedly do kempu, jsme byli s Mikem dost překvapeni, neboť jsme nenašli ani jednu:-(
Po krátkém bloudění jsme však do kempu nakonec v 21:00 dorazili.
Další překvapení na nás čekalo u vstupu, zatímco v roce 2002 měli pořadatelé pokladnu hned u vstupní brány na koupaliště, teď nic nenasvědčovalo, že zde vůbec nějaký sraz bude... Až teprve u bufetu jsem objevil kempingový stoleček s nápisem Pokladna.
Norbert mi nabízel, zdali se nechci sobotních závodů zúčastnit s autem, kterým jsme přijeli, ale to jsem s díky odmítl, protože:
- to nebyla ani škodovka,
- odhadoval jsem, že většina škodovek bude mít větší výkon:-(,
- v případě "zrušení" rodinného auta by pak manželka zrušila mně (a to nadobro:-)).
Ačkoliv jsme původně chtěli spát ve stanu, nakonec jsme s Mikem vzali za vděk chatičkou (poslední), holt už nějak starneme a "fotřikovatíme", v roce 2002 jsme spali ve stanech:-)) (nutno ovšem říct, že tenkrát byla teplota v noci o nějakých 10-15 st. vyšší...).
Ubytovali jsme se a zašli na jedno "pětipivo" (no ve skutečnosti byly jenom tři). Další věc, která nás zarazila byly sformované hloučky lidí, kteří seděli pospolu, znali se a povídali si jenom mezi sebou. Chápu, že každý si rád pokecá, ale v roce 2002 to bylo jaksi více bezprostřednější a nebyl takový problém s kýmkoliv navázat hovor - holt rodinná atmosféra tohoto srazu se pomalu vytrácí...:-(
Ale možná to bylo jenom zimou a promítaným filmem (proti Želarům nic nemám, ale myslím si, že záběry z rally promítané v roce 2002 byly, minimálně pro mužskou polovinu osazenstva, zajímavější:-)). Kolem půlnoci jsme šli spát s tím, že zítra snad dorazí více posádek...
Sobota
Ráno jsem už nemohl dospat a probudil jsem celé osazenstvo chatičky - spát můžou doma... Uvítali jsme se se známými (tímto ještě jednou zdravím p. Kuříka, Rampu McKvaka, Waciho, Martina z Košic a ostatní:-)) a jal jsem se okukovat zúčastněné vozy.
Spočátku jich bylo pár a ty opravdu pěkné se daly spočítat na prstech jedné ruky. No nic říkal jsem si, snad v průběhu dopoledne přijedou další, tak se alespoň podíváme na burzu náhradních dílů.
Bohužel ani tady to nebylo o moc lepší - p. Ledr a ještě jeden prodejce to nemohli zachránit. Ceny vyšší až vysoké (asi se inspirovali na srazech FCC) - 4 ks loukotí za 8 000 Kč (povrchově neupravené a bez obutí) je přece jenom síla....
No tak jsme ještě před oběděm s Mikem prošli parkoviště před koupalištěm, ale ani tady nic moc nebylo k vidění.
Po obědě začali závody. Nejprve se jel sprint do vrchu (2x) a následně 2x slalom. Co se týče organizace závodu byla profesionálně zvládnutá, včetně automatické časomíry a a dorozumívání se pořadatelů. Po celou dobu závod komentoval komentátor, který hlásil startujícího a následně zajetý čas. O výsledcích tady nebudu referovat, až budou k dispozici, tak je sem vložím.
Trošku mně zarazilo, když do sprintu startoval i jeden majitel vozu Honda CRX (a to mezi škodovkami), nakonec byl ale stejně rychlejší Norbert Šimon se škodovkou 130RS:-)) Ve slalomu už tento dotyčný nejel, neboť už i při sprintu bylo vidět, že jsou určité problémy s autem, zejména v součástce mezi plynovým pedálem, volantem a sedačkou....
Po závodech následovaly soutěže v hodu klikovkou z motoru škoda 110 a tahání auta do svahu, ale těch jsme se nezúčastnili, neboť jsme strávili čas se Zazaou u kafe. Paradoxně jeho nenápadné garde budilo největší zájem neboť takhle zabudovaný 118 koňový motor z alfy romeo se ve škodovce jenom tak nevidí:-))
K tahání auta bych měl jenom jednu malou připomínku - stylovější by bylo místo BMW tahat škodu 110R Coupé, ale chápu, že škodovka je pro tento účel moc lehké auto:-) (možná by stačilo jí zatížit 4 hezkými děvčaty:-))
Večer proběhlo vyhlášení vítězů soutěží v hodu klikovkou a tahání auta a byl na velké plátno promítnut videozáznam z celého dne. Vzhledem k chladu jsme pak šli o půlnoci opět spát.
Neděle
V neděli byla naplánovaná spanilá jízda do Orlických hor, vyhlášení výsledku ve sprintu a slalomu a odpoledne ukončení srazu. Ani jednoho jsme se již nezúčastnili, neboť jsme v průběhu dopoledne odjeli domů.
Chápu, že zorganizovat sraz není jednoduché a ještě náročnější je zorganizovat sraz (včetně programu) na celý víkend a organizátorům (až na pár drobností) patří pochvala, ale vzhledem k poměrně malé účasti je otázka, jestli jet do Týniště i příštím rokem, protože tento sraz nebyl ani z 50% tak zajímavý jako sraz v roce 2002. Doufejme, že účast na příštím ročníku bude početnější, protože jinak....
Pár fotek aut, které byly na srazu celý víkend:
A zde jsou ještě fotky od Chrobáka Sáčka:
27. červenec 2004
27. červenec 2004
27. červenec 2004
6. červen 2004
5. červen 2004
5. červen 2004
5. červen 2004
4. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
3. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
2. červen 2004
27. červenec 2004