24. únor 2005

Maxův "Pelech" 2005

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5057×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Max

23.2.2005

Tak Pelech jsem rozebral a prvotní nadšení vystřídalo rychlé vystřízlivění.To co se zdálo jako celkem dobrá kastle se ukázalo jako dobře nachystaná past.Shnilá místa která jsem nečekal jsem jakž takž překousnul s tím že je k čemu vařit takže akorát víc práce.Dost mě dostaly zadní části prahů které byli tak z 2mm plechu a k nim přivařeny zkrácené zadní blatníky.Pod tímto veledílem totální kaše-no co bych taky chtěl za 1300,-

Horší věc je že eRko bylo kdysi bořený na pravý předek a je tam dost neodborně vyměněný přední podběh navíc navařenej snad elektrikou.Část podlahy pod spolujezdcem je měněná za kus plechu kterej je přivařenej dokopce.Je také svařovanej A sloupek takže když jsem sundal střešní okno nastalo na střeše vlnobití.Smutně jsem stál v garáži nad tou hromadou šrotu, vzpomínal na zničený eRko s dobrou střechou který jsem před půlrokem vyhodil do šrotu a přemejšlel co dál.

Projeli jsme s tatíkem pár inzerátů a snažili se koupit slušnou kastli-marně.Nakonec padlo rozhodnutí že to teda vyvařím.Pustil jsem se do díla a jde to kupodivu celkem dobře.Změnil jsem taky trochu původní plán kdy jsem chtěl postavit laminátovej kabátek po vzoru 1150R.Když mi někdo vyfoukl kompletní novou podlahu rozhodl jsem se do tohoto asi neperspektivního vozu investovat tak nějak co nejmíň takže podlahu vyvařím,blatníky upravím stávající plechové,zadní kapotu nechám původní a koupím si jen přední spoiler.

Mezitím tak nějak stále renovuju a sbírám díly takže za hnací agregát jsem zvolil favorití 136.Přední nápravu mám zrepasovanou ze š 130 a zadní mám na výběr mezi nohavicema,vlečkou a nebo 130LR by Molčan.Jsem víceméně rozhodnut pro nohavice a zbytek si nechám pro strejčka příhodu.Ve šrotě jsem taky našel sedačky z peugeota 306GTI.5q je pochopitelně samozřejmostí.Zrovna teď laboruju s chlazením a chtěl bych od vás slyšet (přečíst si :o)) co nejvíc názorů.Sledujte tok mých myšlenek.Plán je asi takovej že dozadu místo původního chladiče umístím na hlavní vodní okruh dělaný chladič který tvoří 2 svařená topná tělesa ze škody120 doplněná vrtulí-též škoda120.

Dopředu za spoiler umístím 3 sletovaná topná tělesa ze škody100 která budou fungovat jako náporovej chladič a budou připojena na vedlejší (topný) okruh.K tomuto chladiči bude ještě paralelně topení schované pod palubní deskou.Náporový chladič by se měl dát zavírat kohoutem uvnitř vozu.

Podobnou instalaci má brácha v Brně s tím rozdílem že má vepředu chladič ze 120tky a vzadu nechanej původní s el.vrtulí která mu i v létě spíná jen občas.Otec mě přesvědčuje ať to zapojím obráceně-náporák na hlavní okruh a chladič s vrtulí dám na topící.Jak by jste to udělali VY????Jsem na 100% rozhodnut pro dva chladiče takže mi nepište čistě o náporáku na hlavním okruhu.

Zrovna u nás řádí zima a bráchův stroj se zamaskoval na zahradě tak Vám posílám foto pro pobavení.

P.S Chladiče na fotkách ještě nejsou dokončený takže je berte jen jako náhled

P.SS na ty písty se mi nikdo neozval :o( takže Vám teda PĚKNĚ děkuju


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5057×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Max
Jo uz mi to poslal🙂
Climber:Ty Tcka uz asi nikdy nezkompletuju co se da delat.Poslal Ti ten slovak ty homologace?


Laďa:Spoiler se da normalne koupit tak jak jsi ho videl-jedna se o spoiler na 1150R-vyrabi Krajansky a koupit se da treba u Dusika-cena cca 2000,-.Je delan na uzke blatniky 1150 ktere se lisili jen tim ze meli kapinku vetsi lemy a v predu byli rovne zariznuty.Po lehke uprave klasickych uzkych blatniku normalne pasuje.Pokud to nechapes tak napis ja to vyfotim a poslu Ti to.





Pod tlakem okoli bude teda naporak na hlavnim okruhu a pravdepodobne asi vynecham pridavnej chladic i kdyz drzaky na nej do zadu udelam pro strycka prihodu.
Nazdar,


prosím Tě, práskni mi, kde jsi přišel k tomu lízátku s mřížkom? Dá se to takhle už někde koupit nebo jsi upravil eReSovej? Pasuje na normální úzký blatníky nebo budeš muset ještě nějak upravovat lemy?


Co se toho chlazení týče, já jsem také pro instalovat ten náporovej chladič na hlavní okruh. V případě správné funkce termostatu by jsi s tím neměl mít problémy. Stejně jako Eidy bych byl trochu zdrženlivý k instalasi toho posletovaného topení. Pro inspiraci se můžeš mrknout na stránku mého erka (Ladičův GreenDream), kde je ukázka přídavného náporáku, který mi vyrobili na zakázku dlouhý, úzký, dostatečně výkoný s velkým průtokem.


Fandím Tvému nadšení a držím palce ať to dotáhneš do pěkného konce.


Láďa ladič
Max: Nejaky Tčka puvodne RS mam, ale jsou taky jiny, mam jen dva kusy
Nazdar Maxíku. Sme se dlouho neviděli a neslyšeli. Takže taky si myslim, že náporák na hlavní okruh. Ale když už jsi v tom svařování předního chladiče, dal bych větší vstupní trubky. Tyhle jsou dost malý a bude malej průtok. Já mam jenom přední náporák bez vrtule a chladí to krásně i v létě, takže ten zadní možná nebude tak potřeba. Akorát mam strach, aby Ti ten přední chladič neprasknul, protože ty tělesa se mi zdaj udělaný ze slabýho plechu a to auto dost vibruje a hází sebou. Ale snad ne.
Můj obdiv patřívšem, kdo do toho jdou takhle od základu a do takový pasti. Tak u toho hlavně vydrž! Držím palec. To chlazení jak navrhuješ by mohlo fungovat. Náporák na hlavním okruhu by byl určitě lepší, ale musel by být taky větší.
Jinak teda je to slušnej \"cedník\" 🙂
K těm chladičům - já bych URČITĚ dal náporák na hlavní okruh. A ten přídavnej chladič za něj zapojenej do série... nebo místo toho topení, ale to se mi moc nelíbí, neni tam žádnej termostat...