Splněný sen
Mé Erko sem zakoupil v prosinci roku 2004 od svého kamaráda Ládi. On vlastnil erko zhruba tři roky a provedl na něm méně, či více povedené úpravy. Jednou s hlavních věcí kterou provedl, bylo kompletní vyvaření celého na prach zrezlého auta, za což mu velice děkuji. Další z úprav bylo např. náporové chlazení (špatně řešené), zástavba motoru se škody 120 a celkem pěkný lak.
V zimě sem na autě moc neudělal, hlavní práce začali na jaře kdy sem začal předělávat interiér. To zahrnovalo kompletní změnu koberců za nové zátěžové, dále pak přepostrování přístrojové desky a s tím spojené úpravy obroučků přístrojů a dalších drobností.
Jeden z největších problémů jak sem už podotýkal, byla špatná funkce náporového chlazení (které bylo vedeno zahradními hadicemi vnitřkem auta) a odvod vzduhu od chladiče. Vše sem tedy začal předělávat a začátkem léta sem vše k mé velké spokojenosti dořešil.
Začátkem léta sem se také rozhodl že své Erko rozšířím. Mé rozhodnutí uryhlila velmi rozsáhlá koroze mé staré přední nápravy a ulomení některých jejich částí, čímž na řízení vznikla neúnosná vůle. Sehnal sem si tedy emkovou nápravu s hřebenovým řízením. Po potřebné repasi sme s kamarádem Petrem nápravu do erka namontovali. Čímž bych mu chtěl velice poděkovat za veškerou pomoc s mým Érem.
Další úpravy byly spíše vzhledové, jako například lízátko na předek, předělání blinkrů a odmontování nárazníků, nastříkání častí motoru.
K jiným úpravám sem se zatím nedostal.
Do budoucna:
- Rozšíření zadní části (emkové poloosy)
- Sehnání nějakých litých kol (kola prý dělají auto)
- Zabudování 5 stupňů
- Nejspíše i změna mororu na silnější (asi favorit)
- A další vzhledové úpravy
Další fotky budou dodatečně!
15.3.2006
Tak tu mám další změnu. Po dlouhém rozhodování sem se rozhodl, pro přestavbu na 130RS. Takže mé Erko je teď odstrojené a vypadá dost žalostně(foto dodám). Jinak mé plány zahrnují asi toto:
- Plasty 130RS (K. Krajansky)
- Motor Favorit 135
- 5q na širokej nápravě
- nějaký pěkný kolečka
- Předělání interiéru
- Nějakej pěknej lak
No doufám, že to stihnu co nejdříve, abych mohl vyjet. Samozřejmě v průběhu budu dodávat fota i s popisem probíhající práce.
23.4.2006
Tak jsem dovezl od pana Krajanského RS sadu. Vypadá nádherně a pěkně pasuje. Tady je pár fotek jak sem to skousel jen tak nasadit na auto.
Teď budu měnit motor za favorita a možná i převodovku za 5q. Taky bude potřeba pár úprav na karoserii kvůli velkému rozšíření. Tak až budou další fotky určitě dodám.
8.6.2006
Tak tu mám n¨pár nových fotek. Začal sem pasovat palubovku z felicie. Bohužel pomalu to začínám vzávat(je to opdavdu dřina).
Další úprava, kterou se však úspěšně zvládl bylo sestavení a napasování zadní široké nápravy s komplet novýma ramenama, gumama a dalším.
Zrovna pracuju na zkulturnění FA motoru, aby na něj byl pěknej pohled. Až toho dokončím chystám se na pasování blatníků a kapot.
Foto opět dodám.
Tady je dále pár fotek stavu mého miláčka.
]
16.8.2006
Tak se mi to povedlo tak nějak zhruba napasovat. Už to zas konečně vypadá jako auto :-)
Bohuzel zjistil sem že mi opět teče z bubnu olej a skoušel sem to několikrát přetěsnit. Bohužel marně. Už mě to pomalu začíná sr..t. No ale ještě pořád se tak nějak držim. Přikládám opět pár fotek aby ste vyděli nynější stav.
]
18.8.2006
Tak sem to tak nejak spasoval a opet rinasim par fotek.
]
3.10.2006
Tak jsem se po dlouhém přemlouvání zase pustil trochu do práce. Přinutil mě k tomu blížící se sraz vozů Škoda v nedaleké Žirovnici. Po měsíci, kdy sem na auto ani nesáhl, sem se zacal poustet do kompletování mého RS. Nasadil jsem okna, dokončil sem zástavbu sedaček ze Suzuki Swift GTi, spasoval sem zbytek plastů, nasadil přední i zadní světla. Bohužel sem zjistil že nějaký skrat v elektrice způsobil vyhoření pod celou palubní deskou, takže ani světla nechtěla svítit. Nicméně lehnul sem na to a ještě del před srazem sem veškeré osvětlení zprovoznil. Bohužel chtěl jsem mít vše v pořádku a začal jsem se zabývat olejem, který vytékal z prevé poloosy. Rozebral sem tedy zadní nápravu a opětné smontování do druhého dne do rána bylo nad mé síly.
Takže na srazu má RS opět chyběla. Nicméně tento sraz měl velký přínos pro průběh stavby. Dodělal sem věci které byly dlouho odkládány. Nakonec jsem nalakoval i převařáky, které budou sloužit jako dočasné řešení, než budou peníze na ARCčka.
Opět tedy přikládám pár fotek jak po tomto zásahu auto vypadá.
]
]
26.10.2006
Můj další splněný sen 130RC
Tak sem se dal do realizace mého dalšího snu. Teda spíš jen malého sníku. Jedná se o přesný model mé RS v podobě RC modelu.
Už dlouho sem se snažil sehnat karoserii malé š130RS pro stavbu modelu na dálkové ovládání. Bohužel automobilový gigant Škoda má trochu jiný názor na výrobu svých modelů a podporuje pouze modely nové. Jedna z mála (možná že jediná) firma, která měla práva na karoserie 130RS byla firma AirDesign. Ta však o práva na tuto výrobu také přišla. Ale já se nikdy nevzdávám, začal pátrat. Nakonec sem úspěšně zakotvil na stránkách firmy Elva elektro, která ještě na skladech tuko karoserii má. Samozdřejmě že karoserii sem měl během pár dní doma. V balíku krom karoserie je dodáván i základní set samolepek, zrcatka (kapky) a dva druhy vejfuku, pro rally a okruhovou verzi.
Teď už musim jen dořešit na jaký podvozek své RC postavym. Ale ani to nebude trvat dlouho, protože já se na samotnou karoserii dlouho dívat nevydržim.
Jeden z největších problémů je však to že ještě nemám vybranej lak na mou velkou RS, takže i malá RC bude prozatím bez laku.
]
28. říjen 2006
11. říjen 2006
12. září 2006
12. září 2006
24. srpen 2006
24. srpen 2006
24. květen 2006
3. květen 2006
28. duben 2006
28. duben 2006
28. duben 2006
28. duben 2006
28. duben 2006
23. březen 2006
26. říjen 2005
21. říjen 2005
18. říjen 2005
18. říjen 2005
18. říjen 2005
18. říjen 2005
18. říjen 2005
18. říjen 2005
17. říjen 2005
17. říjen 2005
17. říjen 2005
17. říjen 2005
17. říjen 2005
10. listopad 2006