Tygr a Drak
Zdravím všechny eRkařky a eRkaře. Před několika (no skoro lety, proč to neříct) jsem slíbil, že co možná nejdříve dodám fotky svého Draka na „náš“ web. „Co možná nejdříve“ se nám sice protáhlo, ale nakonec jsem zvítězil sám nad sebou a dokopal jsem se k tomu. Tímto se omlouvám všem zainteresovaným, jsem lenoch líná.
Někteří z Vás Draka znají osobně, zejména Vy z okolí Ostravy a Opavy. Pro Vás ostatní pár základních údajů pro začátek. Slibuji, že podrobnější data dodám co nejdříve (a je to tu zas... :-) ).
- rok výroby: 1976
- najeto: 160 000 km
- stav: 90% originál, drobné úpravy na karosérii a motoru, nic nevratného
Na úvod
Příběh Draka a mé maličkosti je docela krátký ale o to sentimentálnější, a proto nebudu trýznit slabší povahy jeho vyprávěním. Na to ostatně bude dost času, až se (konečně snad už) sejdem na nějakém tom srazíku. Prozradím jen, že prvním majitelem byl můj strýc, který se o Draka staral víc než příkladně. Díky jeho pečlivosti a obětavosti dneska Drak vypadá tak, jak vypadá. Já si za to připisuji jen opravdu malou zásluhu.
O mně
Jak už bylo řečeno, na žádný sraz se mi zatím bohužel nepodařilo dostavit (ačkoli letošní Poděbrady mi utekly jen o vlásek…). Proto je, až na několik čestných výjimek, má osobnost návštěvníkům tohoto webu tajemstvím. Takže to trochu napravme. Bydlím v Opavě a studuju už desátým rokem v Olomouci (ne, opravdu nejsem tak pitomej a neopakuju pořád, jen už tam studuju od gymplu…). To jen tak na okraj.
Auta pro mě vždycky byla něčím výjimečným – moje první slovo bylo „auto“ a myslím, že mi to máma doteď úplně neodpustila… (Promiň, mami... :-) ) Původně jsem chtěl pracovat jako automobilový designér, ale nakonec všechno dopadlo jinak. Automobilový designér už sice ze mě nebude, ale auta budu mít rád vždycky. A eRka zvlášť. Amen.
Drak a jeho úpravy
Jak je psáno v úvodu, Drak je víceméně v původním stavu, doznal pouze kosmetických změn. Nemá smysl vypisovat úpravy, které jsou vidět na první pohled, všichni vidíte, že sedí o pár čísel níž (zkrácené pružiny, 13’’ „otvíraky“, pneu 165/70 Barum Brillantis), že má Beskydky a originální lízátko.
Lak je původní až na pravý přední blatník, kterému se dostalo neplánovaných karosářských úprav od jisté dámy-rádoby(rádaby?)řidičky… Na zadní kapotě je, když už jsme u těch karosářských a lakýrnických prací, zakytovaná a lakovaná díra, kterou prolétl pokus o laminátovou vrtuli k chladiči. (Mimochodem – nevěřili byste, co škody nadělá takovej hodně roztočenej naštvanej laminát…) Říkám to proto, že jsou na ní fleky, které jsou zakryté polepem (ten současný je vidět na fotkách z Nultého Moravskoslezského Minisrazu s Lucinkou Můrkou, ten původní na fotkách na louce není, vyretušoval jsem ho). Předcházím tak otázkám typu: „Proč jsi dal ten příšernej polep na zadní haubnu?“ Tak už víte proč – v nálepkách si nijak zvlášť nelibuju…
Plány do budoucna
Abych řekl pravdu, nijak zvláštní plány do budoucna nedělám. Neočekávám žádný mimořádný příjem, a tudíž nečekám, že by se mi podařilo udělat laminátové blatníky (originál tvar, žádna přestavba do eReSa, podotýkám) a hodit Draka do laku. Plán je udržovat současné pozvolné tempo rozkladu karosérie tak dlouho, jak to jen půjde… Kdyby se však nabídl sponzor, jsem si jistej, že bych věděl, jak s případnou finanční injekcí naložit. Ten lak by to chtělo… Hlaste se!
Doufám, že brzy se mi podaří zpracovat bližší informace a případně potěšit dalšími fotkami. No a příští sezónu už se snad sejdem na nějakém tom sraze…
Nultý Moravskoslezský Minisraz :-) Tigerhoo a Drak a Lucinka Můrka a její Sluníčko
1. Moravskoslezský ŠkodaSlet
S pro mě tak typickým zpožděním se i já přidávám k těm, co se nejen účastnili, ale i se následně vyjádřili s proběhlému Moravskoslezskému Sletu. Ostatně – jako jeden z „pořadatelů“ mám vlastně povinnost tak učinit.
Na prvním místě bych moc rád poděkoval Lucince, která stála za myšlenkou Sletu a neváhala obětovat spoustu času a úsilí, aby se mohl uskutečnit. Kdo mě zná, ví, jaké úsilí ji muselo dát, aby vůbec dostala do pohybu mě… Natož takovou spoustu lidí. Takže díky ještě jednou.
Asi všichni jsme si přáli (a Lucinka nejvíc), aby se vše povedlo a počasí nám vyšlo vstříc. Sluníčko nám sice nesvítilo, ale dneska s odstupem času musím říct, že je to možná moc dobře. Původní záměr tohoto srazu bylo seznámit se, potlachat. Paradoxně to mizerný počasí zařídilo – neokukovali jsme auta kolegů a nemudrovali nad karburátory a vačkami. Byli jsme sice mokrý a zmrzlí, zato jsme seděli u jednoho stolu a povídali si. Myslím, že kdyby bylo krásně a svítilo slunko, tolik bychom si nepopovídali. Spanilá jízda sice nestála za moc, ale to nevadí. Berme to jako závazek do budoucna. Pro mě tenhle sraz splnil svůj účel. Zjistil jsem, že i na Moravě je spousta lidí, kteří neváhají a přijedou. A určitě stojí za to je potkat znova. A to je příjemný zjištění.
Teď už je jen na nás, jestli a jak se setkáme znovu. Už teď je jasný, že budeme-li pořádat další slet, bude to chtít větší organizaci. Jinými slovy – vítáme každou pomocnou ruku, nápad a námět. Ale to už víte. Takže – do toho!
Drakovo narozeniny
Ano, přátelé. Je to tak. Po nahlédnutí do TP jsem zjistil, že 22. prosince 1976 získal milej Drak poslední razítko a opustil brány Kvasinských automobilových závodů. Bude to tedy co nevidět celých třicet let. O půl roku později se stal plnohodnotným členem rodiny...
Sama tato událost volá po oslavě. Přemýšlel jsem, jak bych mu vyjádřil svůj dík za tolik let věrné služby, ale jsa chudý student, jsem rád, když zbude na benzín. Takže luxusní dary v podobě nového laku, či pompézní oslavy s polonahými tanečnicemi a ohňostrojem se asi konat nebudou. Nicméně, to nejmenší, co pro něj můžu udělat, je, že Vás přesvědčím, že je chlapík v nejlepších letech. Takže koukněte a pochvalte.
Všechno nej, Draku!
Tomáš alias Tigerhoo
30. červenec 2006
25. květen 2006
25. květen 2006
24. květen 2006
24. květen 2006
4. květen 2006
9. říjen 2005
9. říjen 2005
5. říjen 2005
5. říjen 2005
4. říjen 2005
3. říjen 2005
3. říjen 2005
3. říjen 2005
3. říjen 2005
3. říjen 2005
8. srpen 2006