10. květen 2006

Fífovo MB

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12135×, Komentářů: 28, Líbí se Autor: Fífa
Historie stavby a úprav mého stroje

Začnu nejspíš koupí. Úplně náhodou jsem na ni narazil v regionálních inzertních novinách. Ihned jak jsem inzerát na Škodu 1000 MB r.v.1969 objevil, okamžitě jsem volal.Majitelem byl starší pán. Auto bylo ne v úplně super stavu, ale na své roky se mu daly odpustit dva blatníky opravované laminem. To bylo vše co bylo vidět na první pohled.Jinak motor bylo 10 000 po g.o.výměnným způsobem.Nejdříve jsme už odcházeli,abychom majitele "vydusili",kvůli slevě. Neslevil ani po našem odchodu(byl jsem auto kupovat s kamarádem). Po cestě pryč jsme probrali pro a proti, otočili se a auto vzali. Psalo se datum 18.2.2002

Takto jsem své MB přivezl

Tím začala moje cesta se Škodou.

První plány byly takové - s autem se bude jezdit i vzimě na disko a i jinam. Ale co osud, nebo co to bylo, nechtěl řekl jsem si že udělám pár základních oprav a ošetření. Začal jsem "jít" po autě. Tu se objevila dírečka v podlaze u řidiče.Pak jsem sundal přední blatníky kvůli výměně a ošetření a co jsem nenašel-laminát v růžcích předních podběhů.Bylo rozhodnuto.

Odstrojil jsem všechny blatníky, odstranil všechny nátěry z podběhů(léto 2002).Postupně jsem pochopil že je třeba auto ůplně odstrojit. Požádal jsem otce o poskytnutí garáže - jen na chvilku. Z této chvilky se vyklubaly 2 a půl roku.

Postupně jsem vůz zbavil všech karosářských dílů, ponechal jsem pouze podvozek s motorem.Na kolíbce jsem zbavil i zbytek spodku auta nátěrů a mi děda MB vyvařil.Následovalo ošetření spodku.

Potom jsem si mimo auto připravil široké nápravy ze Š105 M s maticí. Odrezil jsem je, nechal opravit svisláky u přední, vyměnil ložiska u zadní nápravy. To vše opět ošetřil-základ+černá syntetika.

Ještě před montáží náprav bylo třeba natáhnout nové brzdové trubky. Za velké pomoci mých kamarádů se nám podařilo natahat a přizpůsobit trubky vnitřkem vozu.Pocházeli ze stejné 105 jako nápravy. Pedálová kozola byla použita ze Š100, přední kotoučové brzdy taktéž.

Fotky z oprav karoserie a první modifikace podvozku

Příprava na lak

Příprava k lakování mi trvala vzhledem ke školním povinnostem atd. dlouhého půl roku. Napodzim jsem měl připraveno a vytmeleno. Dal jsem auto k lakýrníkovi.Jenže ten se stále neměl k práci. Mezi tím jsem sehnal hřebenovou přední nápravu a začal s její renovací. Nakonec jsem od něj auto vzal jen v plniči a začal hledat jiného lakýrníka.

Původní stav nápravy fot 1,nalakované části,repasované řízení

Takže k lakování jsem se dostal až na vánoce 2003.

Začátkem prosince 2003 dovezeno od neschopného lakýry v plniči

Dobrousil jsem plnič (za výrazné pomoci kamaráda) a ještě opravil nějaké drobné nedostatky a mohlo se lakovat.

Po laku

Co osud nechtěl, při zajíždění do nového přístřešku pro MB jsem si, díky malé světlé výšce vjezdu, sedřel a promáčkl nově! nalakovanou střechu :-( Takže naročná oprava a kitování. Při opravách střechy jsem začal z důvodu dlouhého čekání na lakovnu nastrojovat, abych se alespon trošku pohnul. To bylo jaro 2004.

Oprava střechy a částečné nastrojení

Lakování se stále nedostávalo a času málo. Proto jsem se odhodlal nasadit okna a dodělat vnějšek, aby se dalo dojet do dílen mé bývalé střední školy na seřízení a kontrolu brzd.Jak je vidět střecha a zadní kapota je v plniči připravena k laku.

Potom už konečně došlo ke kýženému lakování. To mi dále umožnilo dodělat částečně interiér a dostat auto do jakéhosi trochu slušného stavu.Ke konci léta jsem změnil kola ze 14 na 13 s lehce jetými 175/70 Michelin pneumatikami.

Tak to vzpadalo po 2 letech prací.

Jízdní vlastnosti původního motoru mě jaksi neuspokojovali. Už když se auto poprvé lakovalo, tak jsem pořídil motor z Felicie MPi r.v.1999. A postupně mezi tou lakovací nudou jsem ho dával dohromady.

Nejdříve fotky motoru tak jak jsem jej koupil.

Dále nějaké práce

Hlava před

A po úpravě-leštěné kanály, ventily, snížena, vyčištěna

Sací potrubí leštěno zevnitř a připraveno na leštění z vnějšku

Výsledek snažení na motoru

Na konci sezóny 2004 nastala další rozborka a implantace 5q převodovky, na kterou jsem přes léto nastřádal penízky, a onoho motoru.

Takže zase rozborka.

budovádí tunelu pro 5q ze Š125

Samotná převodovka s táhlem

Znova renovace zadní Mkové nápravy.

Foto 1. opískováno i s příčkou motoru, 2.nová ramena, 3.díly v žárovém zinku,skládání nápravy- prasátka průměr 22mm, no a náprava v autě

Dále byla na řadě přední náprava.

Hřebenovou nápravu jsem měl již zrenovovanou z dřívějška-viz. výše. Současně se zástavbou hřebenového řízení a jeho sloupku bylo provedeno zastavění posilovačové konzoly.

Vzhledem k použití silnějšího motoru bylo nutné vylepšit bzdovou soustavu.

Takto probíhala zástavba kozoly posilovače

Renovace čtyřpístů ze Š 130

Rozhodl jsem se že na auto dám pancířované brzdové hadice z důvodu prachsprostých - nic mě to nestálo tak proč to tam nedat ;-) .Díky Tunerovi za zapůjčení koncovek, abych si je mohl zkopírovat:-)

Pancířáky

No a samotná zástavba sloupku řízení. Použili jsme část sloupku ze Š 120, který byl vevařen místo původního. Kloubový hřídel byl zkrácen dle potřeby(potřeba činila asi 13cm+ - nějaký milimetr). Velké díky kamarádu Lubošovi za sváření a velkou pomoc.

Postup vaření sloupku řízení

Takže zpět k motoru. Zde mám fotky prvního pasování Felicie

Zde je další fáze. První foto ještě bez podložky pod kaburátorem a s tekoucí vodní pumpou. Další foto už s podložkou a jinou pumpou.

Při prvních testech se vloudila chybička. Fífa ani neumí správně instalovat zapalovací kabely a pak to vypadá asi takto:

Omletej věnec setrvačníku

To znamenalo motor ven, samozřejmě. A při té příležitosti jsem se rozhodl z důvodu blížícího se konce STK,...

nasadit opět originál motor a obohatit jej o dvojitý karburátor a erkové svody. Tento karburátor jsem použil pouze z toho důvodu že jeho sání má vývod na podtlak.

Technická proběhla bez větších problémů. Alespoň jsem s tímhle motorem vyzkoušel chlazení a doladil drobné i větší mouchy.

Motor Felda is back! "Ladění" filtru a současný vzhled nedodělaného a špinavého interíéru, kde přibyl otáčkoměr.

Vodní pumpa Š120 s řemenicí vlastní konstrukce a alternátor 70A Bosch z Fabie

Pancířované hadice konečně i vzadu, foceno s rukou v podběhu tak snad to je nějak vidět..

Sportovní sedačka a na jejím rámu namontovaný alu hasicí přístroj(rám je snížený a upravený rám sedačky z MB)

Čas hodně postoupil takže aktualizace:-) Zářiové foto 2008

Chystám další evoluci přední nápravy, pracovní název je EVO3. Je vyztužená, galvanicky pozinkovaná a lakovaná 1x vrstvou Galvinolu a 2x černý Alkyton

Kocour byl zvědav copak to asi je? A ono trošku lepší tlumení.

Postupně budu dodělávat, dopisovat a dodávat další fotky jak stavba pokaračovala a pokračuje...


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12135×, Komentářů: 28, Líbí se Autor: Fífa
Otázky beriem späť. Kubaembecko mi povedal že je tam plech...a ja mam samozrejme plast...
Pekný kúsok 🙂Ako si lakoval prístrojovku? Brúsil si ju? Aký si použil základ? Chystám sa totiž na niečo podobné vo svojom kile a chcem aby to nejaký ten piatok vydržalo
Zatím jsem Spaxy instaloval jen dozadu a naklikal na 8. polohu a dost se mi líbí jak auto ztichlo na větších nerovnostech. V extrému to zatím tolik prozkoušeno nemám. Útlumové charakteristiky bohužel taky nemám k dispozici.Ve škole kde to bylo možné změřit už nejsem.
Pěkný, pěkný. Zaujaly mě ty Spaxy. Máš je už na autě? Jak fungujou? Ví se k nim nějaký útlumový charakteristiky?
Pěkná práce, čistě a kvalitně, moc hezké.
Odpovím takto, přestal jsem počítat asi na šedesáti tisících. Těď už se budu blížit slušně vysoké sumě🙂
tak tuto je vazne nadhera...neni jenom naka kosmeticka uprava ale i technická...ta se opravdu povedla...muzu se jen zeptat esy nemas spocitano na kolik to asi tak cele vyslo...?


jestli to nechces zverejnovat...nemusis


dík
to Fífa: Čo tak nechať si rovno vyrobiť nový chladič dozadu s vyššiou účinnosťou?
Aleši neni to moc slavný, uchladím to, ale není to moc dobrý. V létě běži větrák stále a nestíhá mi 55A alternátor. Chtělo by to 70 A. Já už plánuji nechat si vyrobit speciální chladič dopředu pod nárazník, abych nemusel řezat a zachoval klasický MB vzhled.
Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Uchladíš bez problémů ten motor z Felicie s chladičem vzadu? uvažuju totiž o zástavbě Favoritu ale rád bych věděl, jestli nemáš problémy s uchlazením. Díky Aleš
To Miky:Válěčky jsem nakoupil normálně v mototechně, požil jsem válečky co se dávají na Š Favorit Pick-Up, nebo 1000 MB dopředu. Pancířované hadice- sehnal jsem koncovky-nakreslil podle půjčených hotových a nechal vyrobit. Dají se i koupit v Rallye obchech(třeba Plzeň), ale jsou dost drahý. A hadici jsem sehnal roztrženou z motorky od známýho co mašiny vozí. Jinak stojí asi 300 metr.
Máš to moc pekné. Chcel by som sa Ťa opýtať, kde si zohnal 22mm brzdové valčeky a pancierové hadičky? Renovujem a upravujem š 100 r.v70.
no co se tyce karburatoru z facka,myslim si ze jak je zde psano a myslim si ze ma daleko lepsi prechody a motor mi prijde zivejsi i od spoda nez ze sedrem 🙂 to mohu rici ja kdyz jsem zkousel🙂
Ale má velmi dobrý chování při studených startech, solidní spotřebu i výkon. Je mnohem modernejší a má autom sytič. Jsem s nim spokojenej. Ale bylo by zajimavy hodit na to 136 SEDR a zmerit to s obema karburatorama na brzde. Třeba bych naměřil zajímavý věci. Ale to stojí moc peněz takovýhle pokusy.
Je to moc pěkný auto, ale jeden dotaz, když leštíš kanály apod. proč jsi tam prosím tě nechal ten karburátor z Favorita? To je nejhorší co může být, moc výkonu ti nepřidá.
RE: Lucinka- Ja to urcite nebyl. Myslim ze ani moje auti nikdy nebylo v Novem Jicine. 100% ne od doby kdy ho mam ja.
Mam dotaz. Vlastnim take pekne udelanou tisicovku, mam v ni tmavomodre originalni sedacky a bilomodre krity dveri. Samozrejme ve velmi zachovalem stavu. Chci se zeptat, zda by jsi nezamenil za tvoje bezova sedadla atd. Me embecko je tmovocervene, proto by se mi to moc libilo s bezovymi sedadly. Mozna by to bylo pro tebe zajimavy ve vnitr tmavo modre!


Dej vedet!


Diky!


Zdenek
ahojky..jen takovy malinky dotaz...asi jsi neprojizdel v nedeli 4.6. kolem 15hod novym jicinem, ze, ja jen, ze jsem mijela strasne mooooc podobnou litrovku...a taky tak peknou...ale bylo to za jizdy a vzhledem k tomu jaky mam blby zrak jsem nestihla postrehnout spz...jinak hezky dnik...
Hezký,moc hezký...
Hezké. Je vidět pořádný kus poctivé práce.
ja bych tam taky nechal tyto disky,ale to je pouze na tobe,proto se tomu rika tunning😮riginalita a ne kopie.
Nádherná tisícka. Ja som zase toho názoru, že tie disky, ktoré sú tam teraz, tak celkom sedia k tomu autu. Aj farba je pekná.
Kola jsou otázkou peněz. Nejspíš bych na ní chtěl ARC, le na ty než našetřím... Student si moc pískat nemůže.
pekne.. jedine mi pride ta farba moc novy odtien k staremu autu.. hadam by to spravili nejake lepsie kola...)))
dooooost hustyyyyy.je videt ze si si stim pekne vyhral.zdar
Mooooooc pěkný
je to nadhera 😀 gratulujem
Téda.....móóóc pěkný....je vidět, že si s tím hraješ a že Ti to dělá potěšení.