Škoda 110r - výskyt nákazy ve světě
Aktualizace 20.10.2009 - Erko dobívá vesmír :-)
Po dlouhé době zdravím všecky příznivce auto-archeologie :-)
Při svém pátrání po s110r ve světě, jsem od minule hodně pokročil.
Vyplavalo 6 vozů na Novém Zélandu, 4 v Austrálii, 3 v Holandsku,
3 v Rakousku, 1 ve Švýcarsku .....
Naprosto unikátní projekt probíhá v Řecku.
Jedno velké filmové studio se rozhodlo natočit pokračování první řady legendárního sci-fi seriálu STAR TRECK - původní řady z roku 1976.
Protože jim z důvodu licenčních práv odmítlo původní studio Paramount pictures zapůjčit model hvězdné lodi USS Enterprise, přemýšleli tvůrci jak tento problém vyřešit.
Naprostou náhodou přišel tvůrce scénáře do studia grafiků v čase polední pauzy, kdy si můj vzácný přítel ΚΟΜΗΤΡΗΣ ΔΗΝΤΟΣ prohlížel na svém počítači nové přírůstky do projektu FOTO-KATALOG Š110R.
A tehdy scénárista údajně padl na kolena s křičel:
" ΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ "
=
" TOHLE A NIC JINÉHO - AŤ TO STOJÍ CO TO STOJÍ "
Ještě v ten den mi ΚΟΜΗΤΡΗΣ ΔΗΝΤΟΣ volal a lámanou češtinou prosil o kontakt na majitele vozu. Nebudu to zdržovat a rovnou Vám povím . že se dobrá věc podařila a síla dolarů zvítězila :-)
Po rychlém jednání a přesvědčování změnilo jedno katalogové eRko svého majitele a prošlo náročnou přestavbou, aby mohlo zaujmout hlavní roli v kultovním seriálu.
Do vlastního desingu vozu nedovolil režisér nikomu zasáhnout, aby nepoškodili jeho nadčasové křivky. Takže se jednalo pouze o změnu barvy na cosmickou bílou, opravu hermetizace, zástavbu antihmotového reaktoru, dvou motorových gondol a velitelské kabiny.
Přesto že pilotní dvouhodinový film seriálu ještě neměl premiéru, podařilo se mi uprosit studio a můžu vám slavnostně odhalit první fotografie prvního hvězdného eRka:
protože do článků nejdou vkládat fotky, dávám je k sobě na web:
http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_1.jpg http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_2.jpg http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_3.jpg http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_4.jpg http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_5.jpg http://www.skoda110r.com/archiv/fotky/ruzne/Enterprices_Greece_6.jpg
ZAPAMATUJTE SI DATUM 1.1.2010 - SLÁVA SLÁVA Š110R SE DOTKNE HVĚZD !!!
- - -
eRkům zdar
Marty - amatérský pohádkář a tvůrce dezinformací :-))
12.3.2006 - Ahoj všichni milovníci eRek
Když jsem se začal zabývat tvorbou "MAPY VÝSKYTU Š110R" potřeboval jsem zjistit JAK VELIKÝ prostor mám vlastně pokrýt.
Proto jsem strávil několik dlouhých zimních večerů hledáním, kam se až dostalo tohle naše krásné auto.
Jak to ale udělat? Nejdřív jsem díky mému dobrému známému redaktorovi z mezinárodního televizního kanálu CNN rozšířil informaci, aby dne 1.3.2006 rozsvítili všichni majitelé š100-110r světlo před domem. Trapné co? No, abych pravdu řekl ANO - to jsem trošku nedomyslel, skutečně jsem předcenil možnosti naší satelitní techniky. Bohužel se mi pro nízké rozlišení výsledného snímku nepodařilo stanovit přesnější ůdaj než:
Škoda 100 a 100 L (typ 722) ..................................... 819787 kusů
Škoda 110 L a 110 LS (typy 717 a 719) ........................... 259921 kusů
Škoda 110 R Coupé (typ 718 K), .................................. 56902 kusů
Pokud máte někdo lepší oči, nebo větší lupu než já skuste si to přepočítat:
Doufal jsem že ve dne bude čitelnost satelitních snímků lepší, ale rozeznat na těchto obrázcích víc než eRko od š100 je nemožné - pouze v jednom případě se mi podařilo určit že se jedná o š110LS r.v. 1976 pana Joe Smitha z Washingtonu, a to skutečně jen díky pečlivosti bezpečnostní agentury u Pentagonu - musí tam totiž nechávat viditelně za čelním sklem vyplněnou PARKOVACÍ KARTU - nebylo sice možné přečíst jí ze satelitního snímku, protože místo kde je uveden přesný typ vozu je bohužel překryto razítkem.
Ale pomohla náhoda - po listopadových událostech r. 2001 v USA je každý vůz kterého majitel požádá o vydání parkovací karty před budovu pentagonu pečlivě prověřován až k původnímu majiteli jestli není zapojen do nějaké pochybné politické organizace. Zde zapracovala náhoda - tato škoda 110LS r.v. 1976, bílé barvy odstín 1001, původní spz LN 26-20 patřila totiž mému kamarádovi ze žateckého letiště, který jí těsně po revoluci vyměnil při cestě na družební americkou leteckou základnu v německém Ramstainu - s již zmiňovaným Joe Smithem za zánovní VW golf II. Po svém povýšení si Joe svojí milovanou š110LS odvezl do USA kde dál šíří slávu českého automobilového průmyslu. Málem se svého povolení nedočkal protože kamarád byl před revolucí členem Pionýrské organizace a SSM (pro mladší Svaz Socialistické Mládeže), ale nějak to prý prošlo...
Na obrázku je toto krásné bílé LSo po renovaci pro větší přehlednost označeno šipkou:
Takže jsem byl donucen vrátit se k poměrně zastaralým metodám průzkumu, jako jsou internetový vyhledavač Google, přátelský rozhovor s letuškou zahraniční letecké společnosti a návštěva libovolného českého holičství a restaurace (protože se přeci říká že u holiče a v hospodě se ví o všem)
Zatím jsem našel kamarády eRkaře tady -(tohle už je opravdu pravda pravdoucí):
1) Marco C. - Řím - Italie
Jeden ze tří vozů š110r registrovaných v Itálii a jediný v Římě - bohužel díky velice přísným emisním opatřením v tomto městě, není (s vyjjímkou přestavby na plyn) šance aby se dostal do centra města.
Protože jsem měl tu možnost setkat se s Marcem a vidět i auto, můžu říct že po douhé renovaci je skelet i motor ve velmi dobrém stavu, interier by si ještě zasloužil pozornost. Pro nás ortodoxní zastánce originálního stavu je pouze malinko trnem v oku přední haupna z š100 (a díky tomu předělaný vzpěrový mechanizmus nahražený asi metr dlouhou centrální vzpěrou), jiné zrcátko, zadní vetrací mřížky v černé barvě a taky žluté mlhovky pod předním nárazníkem. Ale to už je věc každého z majitelů - v podstatě můžu konstatovat,že auto je jinak v původním stavu
Zajímavá je i váše poplatků v Itálii - vůz byl zakoupen ve Florencii v dezolátním stavu za 300 Euro, ale vlastní přepis vyšel na šílených 480 Euro.
Jako věřící putují do Říma tak zase eRkaři mají touhu podívat se do Čech, do Prahy (jako by měla něco se škodovkama společnýho - ale co se dá dělat je tam holt to letiště :-)) ) a do muzea v MB. Marko se na tuto odvážnou a nebezpečnou cestu plnou nástrah a nebezpečí vydá v březnu, případně pokud se ho podaří přesvědčit aby jí odložil tak by mohl přijet na Běšiny.
Stručný popis k fotkám:
- Bílá bunda - majitel auta Marco
- Černá bunda - jeho kamarád
- nohy čouhající z motoru a malinko lesklejší hlava - to jsem já
- v detailu rezervní kolo - Barum OR6 - mám jí slíbenou :-))
2) Ivan V. - Malta
Dalšího majitele eRka jsem našel, kdyš jsem si z dlouhé chvíle trénoval angličtinu čtením diskuze MALTSKÉHO VETERANSKÉHO CLUBU z roku 2003. Najednou jsem uviděl příspěvek kluka který scháněl dokumentaci na eRko.
Svojí lámanou angličtinou jsem mu napsal email, jak se má on a jak jeho auto.
Dneska přišla odpověď - kupodivu mi rozuměl :-)) Píše že je to JEDINÉ eRkona Maltě. Je to r.v. 1976 které on koupil v roce 2003 - je prý sice na 90% kompletní, ale bohužel v lehce zbědovaném stavu, proto prochází renovací. Dokonce se ptá jestli si nenajdu chvilku přijet na Maltu, přivést nějaké náhradní díly a pomoci mu s opravou - no dneska je neděle ...hm hm hm tak asi příští rok?? :-)) Nebo že by dovolená...?
Dorazilo několik dalších fotek a informací - prvním modelem škodovky co se začal dovážet na Maltu byla š 1000MB. Ivan a jeho rodina jsou normální škodovácký šílenci - Jeho táta má š120, sestra š1000 MB a Ivan š110R, š120L a Felicii. Poslal mi zase pár fotek:
Všiměte si jak to mají naleštěný - teda až na ten litr :-)), mám slíbený CD plný fotek Maltských škodovek.
3) Denis, Gore - Otago, NOVÝ ZÉLAND
Našel jsem i aukční server na dalekém NOVÉM ZÉLANDU, kde se před rokem prodalo eRko r.v. 1975 a nyní je v nabídce ( pravděpodobně místního obchodníka - podle toho co všecko nabízí) Škoda 110r r.v. 1974, olivově zelená.
Momentálně se snažím přihlásit do této dražby, abych získal kontakt na nynějšího i nového majitele, bohužel i k položení otázky je nutná registrace a ta je skoro nemožná - pokud nechci lhát. Oni snad vůbec nepočítají s tím že by nějaký zájemce z CR chtěl u nich něco nakoupit - musíte zadat bydliště a telefon, ale v nabídce jsou pouze místní ostrovy a Austrálie s místními telefonními předvolbami :-((.
Stručný popis k fotkám:
- řízení VPRAVO
- šílená světelná rampa, jako stvořená pro lov klokanů nebo co tam mají :-))
- pěkně spracované přídavné výdechy na zadní haupně - že by problém s chlazením? To snad není možné :-))
- zajímavě řešený držák na lyže - jsem jediný kdo si myslel že tam žádný sníh nemají? že je to "tropický ostrov"? Budu si muset doplnit vzdělání :-((
4) Cleo, VB - vůz má ale již nového zatím neznámého majitele
Našel jsem také aukční server ve Velké Británii, kde se před nedávno prodalo eRko r.v. 1976 v červené barvě. Na tom by nebylo nic až tak zvlášního, jen se mi moc líbí historka původního majitele.
Píše jak moc se mu auto líbilo a jak moc na něj byl hrdý. Že auto vlastní 29 let a doposud najel 14300 mil na cestách po Belgii, Hollandsku , Německu, Švícarsku, Italii, Rakousku a Jugoslávii.
Jestli jsem to dobře pochopil píše že od r. 1979 je auto více méně odstaveno a zakonzervováno v garáži a jezdí s ním pouze na technické kontroly - bože to by byla koupě - auto těsně po záběhu.....
Nejhezčí je ale příhoda která se mu stala na dálnici v Itálii, kde byl poplatek mítného stanovován dle objemu motoru. Obsluha, která sedí v budce, má o každém přijíždějícím autě již z dálky přehled. Píše, že si jej tolikrát spletli s PORSCHE 911, že si za čelní sklo dal viditelnou cedulku s nápisem SKODA 1107 cc. Píše, že ta cedulka je ještě v autě v příruční schránce.
( děkuju Petrovi H. za překlad :-))
Po dalších eRkách které jejich výkoný motor zavezl daleko od domova se pátrá.
To bude vše, jen a jen pro vás zpracoval Marty - amatérský pohádkář a tvůrce dezinformací :-))
Aktualizace 15.11.2008 - Přidáno pár nových fotek eRka z Nového Zélandu
Po dlouhé době zdravím všecky příznivce auto-archeologie :-)
Po dvou letech se mi konečně podařilo prokopat komunikační kanál na Nový Zéland a spojit se s novým majitelem zeleného "safary" eRka prodávaného na Novozélandském aukčním serveru v roce 2006.
Dobrá zpráva je že majitel Brent na autě zapracoval a z varianty pro "lov klokanů" ho krásně zrenovoval do původního stavu.
První fotka navazuje na fotky z inzerátu - podoba eRka když ho koupil:
Jako zajímavost - teprve na téhle fotce čitelný nápis na kapotě :
AUTO RODEO PRAGUE
Těžko říct jestli pro náš stát pozitivní nebo jestli to má nějaký hlubší význam :-)
Další je aktuální fotka zrenovovaného eRka:
Brent je klasický škodovácký nadšenec "českého typu" :-)
má dvě eRka a tři kila :-)
Taky mi slíbil kontakt na dalšího majitele Novozélandského eRka - tentokrát modrého.
- - -
Od minule se mi podařilo dohledat eRko ve Španělsku :-)
a přihlásit jeho zelené eRko do foto-katalogu :-) :-)
Pátrání pokračuje :-)
Zatím eRkům zdar
Marty
24. říjen 2009
24. říjen 2009
24. říjen 2009
24. říjen 2009
24. říjen 2009
24. říjen 2009
23. říjen 2009
23. říjen 2009
23. říjen 2009
22. říjen 2009
22. říjen 2009
14. duben 2006
14. duben 2006
14. duben 2006
14. duben 2006
13. duben 2006
13. duben 2006
15. březen 2006
15. březen 2006
15. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
13. březen 2006
13. březen 2006
13. březen 2006
13. březen 2006
24. říjen 2009