20. listopad 2006

Crestikovo "Moje"

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 10053×, Komentářů: 14, Líbí se Autor:
aneb díly in da garage, díly in da... všude

Kresta a Kresta jr, každý se svým :-)

K názvu vozu

jelikož nemám tak rozšířenou fantazii, abych našel vhodné pojmenování svého vozu a jména havajských tanečnic už nejsou IN, ponechal jsem pojmenování tak, jak se v naší rodině vžilo. Čili rodinná felicie je NAŠE (jedem do kaufu "našim", přeparkuju "naše"...) a jelikož je eRko jen, pouze a výhradně MOJE, a všichni to takňak respektují, tak stačí použít jiné přivlastňovací zájméno, a všichní ví, vo co go (odvezu "moje" do garáže, nebude stát venku, až bude "moje" hotové, tak budu mít vnuky...)

Daleká historie (Adam a Eva)

...aneb první spatření připláclé stovky.

Páč je můj otec automechanik (a čí otec v 80tých letech nebyl), měl jsem k autíčkům velmi blízko. Nejdřív pracoval na montáží v Tatře Příbor (rozuměj, T603-T613), takže v 5ti letech jsem měl za sebou asi 28 návštěv Technického muzea (rozuměj, bydlím ve Štramberku), věčně jsem ležel v literatuře o automobilech různých značek, a tak moje vědomosti byly na můj věk v této oblasti, řekl bych, až nadprůměrné. Ovšem jednoho dne, při povinných nedělních vycházkách přes hřbitov, šipku, Trúbu a Bílou horu (VV ví) jsem spatřil něco, co jsem nazval FORŠE. To zarazilo hlavu naší rodiny a hned, jak jsem k tomu došel: Tu jim malý prvňáček musel podat vysvětlení, že onen vůz je červený jako všechny ferrari a vypadá jako porsche (čtenář jistě pochopí, co jsem to vlastně viděl).

Já a volant

já Flintstone

já, hledající volant

já a 300k za volantem

já, k volantu šplhající

já s volantem flirtující

já za volantem, 4 litry před volantem

Bližší historie

Tím byl s eRkem asi na 10 let konec, až zase na střední se ve mě něco probudilo, už nevím, jaký byl onen podnět, ale tak nějak se mi stovkové kupé začlo líbit čím dál víc.O něco později jsem si šel koupit ŘP, ale vlastní vůz jsem ještě tak nějak vlastně ani moc nechtěl, přestože éra No Fear 120tek byla právě v rozkvětu. Názor změnilo náhodně projíždějící kupé jednoho náhodného dne, a už to začlo. Nejdřív tak nějak opatrně před otcem, páč dle něj, byly všechny auta, která opravoval (již velký mechanik malého vzrůstu jednoho autoservisu) nějak domršené, jeho nejčastější otázka byla: "...jak může někdo tak do****it auto" a co neudělal on, to bylo domršené, na***no a zesrané.Bohužel tuto vlastnost dědím, ovšem v menším rozsahu a s trochou tolerance.

Inu začal jsem před ním od lesa, a dočkal jsem se milých reakcí: "Jsi se zbláznil?" "Na co ti to bude..." po čase "Na to nic neseženeš, když se ti to posere a věř tomu, že se to posere" po dalším čase "..je to jen kun*olapka, kup si něco rozumného, favorita"

Zanedlouho (září 2003) jsem nastoupil na VUT na kolej a přístup na internet mi rozšířil obzory ve shánění eRka. Podal jsem x inzerátů, pročetl jich y, prohlídl několik, některé osobně. V živé paměti mám prohlídku jednoho brňáka. Lákavá cen 8 tis a jen zmáčklý blatník mě dostaly a už byla domluvena prohlídka. 120tkový dodělaný motor, řazení "na které se musí zvyknout", výkon asi 15kW (na který se musí taky zvyknout), ztráta vlády nad vozem při rychlosti nad 60km/h a brzdění jen pomocí ruční brzdy mě odradily.

První nákup

Skoda 110r, červené barvy, nový interier, pěkné chromy, kulaté blatníky, cena 14tis. Vyžádal jsem si foto a ještě ten den jsem z Brna organizoval prohlídku, kterou měl provézt někdo, kdo byl podlíž Ostravy, kde se majitel nacházel. Po pár dnech jsem domluvil koupi, vlastně jen na slovo někoho, kdo byl známý mého otce a pronesl, že za tu cenu to jde. Víkendová prohlídka byla zklamáním a nadšením v jednom. Barva byla sice červená, ale stříkaná kdoví čím a nitrokombinačka, interiér nebyl, prý se dodělává a dostanu jej dodatečně. Zkrátka na fotce mi vyfotil asi jiné auto. Motor vypadal čistě, airbox dokonce nachromovaný, což mě trochu povzneslo (chjo) a zaslepen touhou jsem jej vzal. Že tam není podlaha zajímalo jen mého otce, že to má kulaté lemy zajímalo zase jen mě (chjo). Auto putovalo ke "známému" který perfektně navaří novou podlahu, složenou z profilovaných plechů podlahy T613. A tak se z pojízdného auta stal nepojízdný vůz, jelikož mu byly bez milosti utřihnuty všechny trubky a ostatní, co navařování "podlahy" překáželo. Cenu, kterou jsem za to vyplázl, raději neřeknu, ale bylo by za to výše zmíněné brněnské eRko. Čas plynul, eRko se přesunulo do garáže a stojí tam doteď jako rezervoár ND.

Tím začala moje nemoc nakupování všeho na eRko, co zrovna někdo nabídl, s tím, že jednou provedu kompletní renovaci a určitě se to bude hodit. Tak jsem sehnal další přístrojovku (původní byla domršená a natřená na červeno), za 600 jsem koupil oba SEDRy z 613tky v solidním stavu, kterou někdo likvidoval, další přístrojovku (chromovanou), 55A altík, a milion dalších věcí, které shromažďuji nejen v naší dvougaráži, ale i doma na půdě, ve sklepě, v pokoji, prostě kde je ještě kousek místa :-)

Vlastně v duchu shánění, ať už ND nebo informací, uběhly roky 2004-05. Do všeho se motala škola a přes prázdniny brigády. Když už zbyly nějaké chvilky, tak se generálkovaly drobnosti, které byly při ruce. Zatím toho moc není, bo mi všechno strašně trvá a se vším se neuvěřitelně se*u.

Druhý (snad poslední) nákup

Lucinka promine, ale už si nějak nepamatuju, jak jsme se dali do řeči a vypadlo z ní, že jeden její známý veteránista asi bude prodávat eRko, že je v dobrém stavu, že se o něj staral atd. Opět se mi naježily vlasy a vzbudil se chtíč (eRkový). Neuvěřitelnou shodou náhod, okolností, štěstí, špatného počasí a zatmění Marsu jsem získal (po osobním rozhovoru a drobném řiťolezectví) přízeň majitele na ostravské burze.To jsem ještě netušil, že onen velmi milý starší pán je snad ještě horší flegmatik než já, že mě dokonce předčí i v neschopnosti domluvy a dochvilnosti. Pochopil jsem to, protože má tolik aktivit, je zapojen do různých organizací, učí ve škole, pomáhá kde komu apod. Trpělivost jsem přepnul ze dnů na měsíce.

Erko dorazilo. Přijel asi na čtvrtý tutový termín (červen 2006), hodili jsme řeč (vlastně já moc neházel, aktivně jsem poslouchal, bo jsem nebyl puštěn ke slovu), zběžně prohlídli vůz a plácli si. * Zašli jsme na jedno do místního pivovaru, dále skočili mrknout (pěšky) na můj červený stojící zázrak v garáži (500m) a bývalý majitel, po jednoznačném odmítnutí odvozu domů, spěchal na vlak, že má ještě povinnosti.

Jen bych chtěl dodat, že čas potřebný od výše uvedené hvězdičky po odjezd vlaku byl 30 minut. Čas potřebný ke zvládnutí popsaného je u normálního člověka hodina. Doteď nechápu, jak jsme tohle všechno mohli stihnout.

Vynechal jsem velkou spoustu zajímavostí, co jsem nevynechal, je zjednodušeno, napsáno kostrbatě atd. Průběžně budu článek přepisovat, doplňovat a upřesňovat.

Takže stav Mojiho, žlutého, nynějšího, druhého:

rok 72, někdy v 80tých letech měněna kastle za novou, takže ta je nejnovější, zbytek přeházen ze starého. Je to takový mix. Chromované budíky, sedadla bez opěrek, staré "letecké"pásy, čtyřoko, osvětlení SPZ s nápisem (vypadá nové), zadní lampy taky nové. Nová je i většina vnějších plechů. Motor originál, karbec EDSR (chjo), sání taky 120tkové (chjo). Dost věcí nefunguje, zvláště různé přepínače atd,

nutné jsou opraveny, další se mi nechce, protože nemám rád takové ty opravy na chvíli, raději komplet rozdělám a vše znova. Brzdy jsou bomba, stejně tak řazení (občas tam nejde 2jka, odchází synchron), Motor jede parádně, světla svítí, stírače stírají, ostřikovače chybí.

Co mě na něm těší?

Spousta drobností, a kravinek, které se blbě sháněj a slíbený příděl zcela nových ND na komplet renovaci. To ovšem mojí nemoc v nakupování nevyléčilo.

...a co štve?

Moje lenost, která mi neumožnila konečně dodělat naši moji superní dvougaráž, kterou mi v našem městě kdekdo závidí. Tak snad následující léto.

Jak by to mělo dopadnout

...dost často se mi stává, že mě napadne nějaká úprava, nebo detail, který určo provedu, ale za nějakou dobu náhodou objevím někoho, kdo už něco takového má:-(

Takže moje představa je hlavně vzhled, čili skloubení detailů různých ročníků eRek, následuje funkčnost a "vychytanost"

  • Vnější vzhled

původní tvary posledních modelů, žádné křídla, vrtule místo prahů atd (už mě přešly aj kulaté zadní lemy - konečně), originál lízátko černé barvy, zbytek základní oranžová, a snad šachovnice na střechu, po hranu zadní kapoty - jestli tohle na nějakém uvidím dřív než na mojem, tak mu tu střechu vlastnoručně zbrousím až na plech :-)

Nárazníky bez gum a samo že všechny hlíníkové lišty.

  • Podvozek

áááááási původní, možná eMko, když to maj všichni:-), předek na LA pružinách, které už mám dokonce doma, snad tlustší stabilizátor, uvidíme, jestli se předek nebude chovat moc tvrdě vzhledem k zadku. Tlumiče pořešíme dodatečně, dle vlastností :-/ S kolama se nemůžu rozhodnout (ostatně jako ve všem), buď apolla, která tam momentálně jsou, nebo otvíráky s leštěným límcem a tmavým středem, které jsou ve sklepě a nebo původní s chromovanýma poklicema nebo Sprintama.

IV.2007:nápravy úzké, vyztužené, o kousek nižší a tužší pružiny a tlumiče, Apolla v originál úpravě

  • Interiér

chromovaná přístrojovka (přeskládat a doplnit kontrolky z LEDek s chromovanýma rámečkama, mňam), sedačky černé rapid (snad tam nebudou vypadat blbě), koberec už mám asi 2 roky schovaný u jedné šikovné čalounice (zátěžový černý), tapece původní, středový panel asi vyrobím, bo ho nemůžu sehnat a do něj schovat pod deklík rádio, tím pádem někam schovat repro, bo se mi vůbec nelíbí, když jsou ve dveřích nebo v zadním platu. Topení přestěhovat za přístrojovku někam k otvrou větrání, snad se to tam nějak vejde :-)

  • Pohon

prozatím původní, když se naskytne dobrá koupě, tak LSo z emka, přehodit drobnosti jako svody, vačka, vahadla z eRka, vyzkoušet SEDR, zkusit Burges. Tak, to by byla ekonomická verze, když se zadaří, tak Rapid 136 s drobnýma úprava, svěřit Schwejkovi nebo CMT, kterého mám za humny. Každopádně chladič vzadu, a určitě vyřeším problém s chlazením :-). Přenos pomocí 5 stupňové převodovky ze 125tky - heh, už mám dva, jeden jsem koupil údajně po komplet GO, druhý byl za 500 kousek od nás i s příčkou a silentblokama, nekup to :-)

Tak, howg, jak říkám, zbytek postupně upřesníme, doplníme, fotky přibudou

Za co jsem utratil:

  • chrom.palubka a 55A alternátor - 1000Kč
  • příplatková řadící páka - 150Kč
  • dvě 5Q ze 125tky - 1200+500Kč
  • Sprinty - 400Kč
  • SEDRy z T613 - 600Kč
  • přístrojovka - 300Kč
  • orig. výfuk - 400Kč
  • 2xLZ blatník, 2xPZ blatník (z toho jeden nový), PP blatník lamino, nový, zadní kapota, zadní čelo, origo lízátko, P+Z nárazníky v pěkném chromu - 2300Kč
  • Otvíráky - 3000kč (prodáno)
  • Apolla - 3000Kč
  • komplet skla, přístrojovka, olejový chladič - 1000Kč
  • olej. chladič - 500Kč
  • oboje dveře, zadní čelo - 600Kč
  • těsnění kolem okna, nové - 400Kč
  • stěrače nové, s novýma matkama - 150Kč
  • nové ventily s vodítkama - 400Kč
  • zánovní sada ETZ, rozděl, kabely, cívka Favo - 800Kč
  • nový spojk. váleček - 100Kč
  • žluté půlkulaté mlhovky - 400Kč
  • bílé konusové mlhovky - 400Kč
  • nový plech pod nádrž a dvě buchty - 250Kč
  • DDSR - 500Kč
  • krabice ND (díly převodovky, 5x náhon tachometru, nové páčky atd) - 500Kč
  • oválné sání - 150Kč
  • nová pístní sada na 120LS komplet - 1000Kč
  • 2X nové hrdla nádrže - 150Kč
  • nové zadní kryty světel - 450Kč
  • poklice SPRINT - 400Kč
  • malý volantík Rélí - 0Kč (díííky Lucíí)
  • srdíčko 742.136 - 3000Kč
  • nová pístní sada na 135 - 1500Kč
  • nové hlavní světlo - 10Kč
  • nové vnitřní světlo - 200Kč
  • plno nových hadic, manžet atd - 500Kč
  • nové zadní tlumiče (2sady) - 400+500Kč

- sada cca 20ks nových nožů na soustruh - 400Kč (koupím soustruh :-))

Jinak když má otec náladu, tak někde zaleze a příjde s něčím fajnovým, tak jsem už dostal nový blinkr, nový kohout topení, a spoustu dalších...má někde skrýš, kterou jsem ješt neobjevil :-)

kontakty (jiné než LL :-))

728328128 - nejlepší čalounice, co znám, sídlí v Kopřivnici. Za skvělou cenu udělá cokoliv (nechcu kecat, ale tuším že obšití volantu kůží nebo semišem jak WRC si účtuje za 500). Dělá od drobností (mám kožený futrálek na kalkulačku :-) ) přes sedačky, gauče, po veterány (osobně jsem byl u toho, jak dělala stahovací střechu na starou Pragovku podle fotek)

556813555 - www.vasekrud.cz, pokud jste ze Sev. Moravy, maj dost věcí za dobré ceny


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 10053×, Komentářů: 14, Líbí se Autor:
evidentne vyslúžilý škodovák... Tak držím palce.
celkem v poho, jeden prohlížel čísla, nás, OP, čísla, OP, nás...několikrát dokola, furt projížděl ten svůj kompjůtr. Další si asi 5 minut svítil do auta ze všech směrů, asi neviděl niky tak naložené auto 🙂 Pak přišel nějaký starší, chvíli se díval do auta, pak se zeptal, na jaké to je. Jsem hrdě odpověděl, že na eRko stodesítku, nic neřekli, jen mávli, ať jedem 🙂
witaj, ako si prešiel cez tie hranice, nesprdli Ťa kliftóni?
s unbordelovani se pocita, skakli bysme na to uz letos, ale prisel si s tim pozde😀 😉
tak pokud ty garáže někdo unbordeluje, udělá podlahu, omítne, tak bysme se pak jako mohli začít bavit 🙂
jo a Lucinka ozivi tvou pamet...nase komunikace zacla po icq a hrani nejake ICQovske hry jeste za ucasti Schenika...pak to na delsi dobu uticho a pak z niceho niczase ozilo Collin MCRae rally 😉 no a pak uz se to nepustilo..





musim taky vsem sdelit, ze diky tomuto internetovemu setkani a pak nasledne koupi Mojeho (rozumej Jeho 😀 )jsem dostala jako darecek naprosto uzasne postaveny modylek Skody 130RS, co je tady v nabidce v Rshopu...ale kdyz rikam paradne, tak vazne paradne🙂





jo a snad uz posledni PS: tu dvougaraz si rezervujem na pristi zimu 😉
bombaaa...konecne Kresto, konecne !!!! A toho pana taky znam a zna ho i Tad, bo ma od nej funglace zadni lampy a Cvrk - ten ma od nej taky spoustu veci a vubec, kdo by ho na severu moravy neznal 😀
ano toho pána také znám, mám od něj mimojiné chromy na 4oko a náhradní čelní sklo
ano, jsem na VUT, ale jsem na koleji-purk





ano, je to ten pán, jmenuje se Hříbek 🙂
Že bych toho pána veteránistu znal? Nemůžu si pomoct, ale ten popis na něj sedí. Říkají mu "😜rofesor", prý učí na nějaký střední škole. Vídám ho i na veteránský burze v Bašce. Dle jeho slov se hlavně soustředí na díly na oktávky a felicie. Že by to bylo to eRko, co s ním vozil každou neděli věci k prodeji na burzu v Ostravě? Jezdil i s vozíkem, auto i vozík napěchovány náhr díly. Koukám, to tvoje má taky tažný. Akorát to měl vždycky obutý na origo čtrnáctkách s fungl novými chromovanými puklicemi. Taky jezdil s oktávkou, taky v podobném předrenovačním stavu. Dnes ho vídám jezdit s funglovkou Fiatem Punťou.


Takže jestli je to vono to eRko, máš co dělat...
Moravskoslezský eRkař a ještě k tomu VUT student tak sakra jak to že tě neznám😀 ještě řekni že jsi na Listovkách a trefí mě
Vím o tom, koukal jsem na auto i do TP...
no, jsem třetí majitel, první byl nějaký doktor, za něj se dělaly změn, druhý veteránista, který to měl pod střechou, ale nedostalo se na něj, bo má několik aut, tak mi to prodal
Zdravím,


pokud jsem se dobře díval, tak motor je typem původní, ale originál šel do kytek asi s výměnou karosérie. Je vidět, že se na erku nesmazatelně podepsalo několik lidí...


Ale když se líbí, tak ať zalíbení přetrvá.