1971 Trilobit
- - - AKTUALITY - - -
Byla pořízena Š100 rok výroby 1969, absolutně bez koroze, která poslouží jako základ pro přestavbu karoserie na 110R.
---------------------------------------------------------------
Za tohle všechno může jeden telefonát...
Je pátek dopoledne 23.11.2007 a zvoní telefón....Myschak - říkám mu: "nazdar brachu jak žiješ copak potřebuješ, že voláš - ále jsem naštvanej, právě mi utekla na inzerát jedna 71ka - nekecej - nó je už zamluvená - hmm, tak mu zavolej, že nabídneme víc - zkusím ho, něco vymyslíme".
Zase zvoní telefón (ten den už snad po páté Myschak) - "hele ukecal jsem ho, do neděle nám ho podrží - no sláva tak se jede!"
Je neděle 25.11.2007 - 2:15 a vyzvedávám Myscháka na nádraží v Pardubicích a vyrážíme směr Jeseníky - Velká Kraš. V 6:30 jsme na místě, vyhledáváme majitele i auto, čekáme až bude svítat a vyrážíme na obhlídku. Na odstavné ploše nacházíme, to co jsem čekali. Erko v nevábném stavu, na kterém se podepsalo zejména posledích pět let, kdy bylo vystaveno větru a dešti.
Malej popis současného stavu:
Vůz vyrobený 25.února 1971 s platným a původním TP a s téměř všemi doplňky a výrobními znaky uvedeného modelového roku.
Stav karoserie a skeletu katastrofální ale střecha se zdá být dobrá. To vlasně spolu s nízkým výrobním číslem rozhodlo o koupi (283).
Nasadili jsme baterku, vyměnili víčko rozdělovače, nastartovali a za asistence ruční brzdy zařadili za tažný vůz. Cestou na benzince zkusíme dolít brzdovku a zkusíme probudit brzdy...
A tak jsem vyrazili na 170 km dlouhou trasu Velká Kraš - Hanušovice - Králíky - Bartošovice v Orlických horách - Deštné - Dobruška - Třebechovice pod Orebem. S ohledem na celkový stav vozu, absenci STK a pojištění jsme vybrali cestu po silnicích II.a III.třídy.
Po dvaceti kilometrech kupujeme benzín a brzdovku. Plníme brzdovku a záhy zjišťujeme, že nám v zápětí končí na zemi pod vozem. I přes plynulý chod motoru na tři válce auto odvazujeme a průměrnou 40ti kilometovou rychlostí se přibližujeme k cíli.
Počasí nám však přestává přát a na hřebenech Orlických hor nás zastihuje husté sněžení, navíc nám dochází benzín a vůz se opět ocitá na laně, plíživou rychlostí zdoláváme kopce a klesání a dojíždíme s vypětím sil do obce Deštné, kde kupujeme benzín. Další cesta však neprobíhá dle našich představ, s vozem není možné na sjetých pneumatikách 0R6 vyjet, natož sjet sebemenší kopec, tak vůz necháváme odstavený třicet kilometrů od cíle a následující den zbytek trasy obstará odtahová služba jednoho známeho.
Aktualizace 25.1.2008
Tak díky Tomášovi (Free) máme domluveny odvoz a největší akce v dějinách pracovně nazvaná "Kulový blesk" aneb největší přesun vraků v dějinách Východních čech může začít.
Nakládáme na vlek a vyrážíme na nejbližší STK udělat evidenční prohlídku. Zde se ani neodvažuju fotit a zbaběle sedim v autě a z okénka pozoruji výraz technika ve tváři, při pohledu na náš poklad, který prý nazval něčím jako torzo:oD
Kilo mění místo pobytu a majitele... já za to nemůžu..dvoje dveře sou dvoje dveře:)
Tak na to s Myschakem koukáme a mumláme si: "naložíme to na plaťák a budeme objíždět srazy a vylidňovat kempy aby chtiví renovátoři viděli vo čem to je":oDD
A JE TO!!
Zde bude vůz čekat na pečlivou renovaci do původního stavu - modelu 71. Většinu dílů již máme, přesto pokud by jste něco z níže uvedeného vlastnili a měli zájem to prodat, nebo věděli o nějakém inzerátu, který uvedené díly nabízí, neváhejte a kontaktujte nás!
Duben 2008
Pozvolna sháníme potřebné díly...
Květen 2008
Pozvolna sháníme potřebné díly...
Červen 2008
Máme tu Máchal víkend, teda spíš druhou červnovou železnou neděli...
Září 2008
Aby to nevypadalo, že se nic neděje.... máme za sebou evidenčku a přihlášení do registru vozidel, tady je pár snímků z přepravy na evidenčku:oD
Dovolím si podotknout, že 71ka naskočila po dlouhých týdnech nečinnosti na první škrtnutí a vlastní silou! se přepravila na vůz odtahové služby.
Říjen 2008
Vozidlo je přihlášeno!
Nárazově se zabýváme nákupem a sháněním potřebných prvomodelových dílů, tady je malý přehled toho, co nám uvízlo v síti:
- zadní mřížka model 70 (nerez rámeček s tahokovem) mimochodem z té mám největší radost:-)
- nový pravý přední blatník na první model
- lišta na přední čelo, lišty na blatníky včetně znaků
- přístrojová deska s kontrolkama (já jim říkám lentilky)
- relé regulace dobíjení
- nárazníky s výřezem
Tady je dalších pár fotek stavu, trochu mi to připomíná zkamenělinu, takže vůz, vlastně torzo dostane přechodně pracovní název
"Trilobit"
.
5. prosinec 2009
5. prosinec 2009
4. prosinec 2009
9. prosinec 2008
16. listopad 2008
13. listopad 2008
17. červen 2008
17. červen 2008
17. červen 2008
31. květen 2008
31. květen 2008
30. květen 2008
28. květen 2008
18. květen 2008
18. květen 2008
17. květen 2008
17. květen 2008
17. květen 2008
16. květen 2008
16. květen 2008
21. duben 2008
20. duben 2008
20. duben 2008
18. duben 2008
17. duben 2008
17. duben 2008
17. duben 2008
17. duben 2008
16. duben 2008
16. duben 2008
28. leden 2008
28. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
27. leden 2008
5. leden 2008
5. leden 2008
5. leden 2008
25. prosinec 2007
25. prosinec 2007
24. prosinec 2007
5. prosinec 2009