Nový kabát pro sedačky.
8.9.2008 ZAČÁTEK.
První otázka byla - jaké sedačky dám do eRka? Samozřejmě to vyhrály originály! :-D
Začal jsem tím, že jsem sedačky do šroubku rozebral. Původní koženkové potahy jsem odnesl jedné šikovné dámě (mé mámě), ta potahy rozpárala a spočítala metry. A hurá pro potahovku, já jsem zvolil LÁTKU! (nesnáším koženku a věčně spocená záda a prdel, fuj.) barvu látky černou se žlutou, vyšlo mě to cca 3700 Kč. A zbude mě jěště na čalounění dveří a zadního blatníku.
Dalším krokem bylo ošetřit zrezlé ocelové díly sedadel.
Díly jsem nechal opískovat a nastříkat komaxitem. Komaxit mě vyšel na 1000,-Kč.
Sklápěče sedadel jsem očistil ocelákem a nastříkal barvou ve spreji, nechtěl jsem ryskovat, že se poškodí mechanismus nastavování opěradla.
Z DÍLNY ŠVADLENKY MADLENKY.
Moje máma měla dovolenou, a tak abych jí zkrátil dlouhou chvíli, tak jsem jí zadal bojový úkol - ušít potahy podle originálu.
je to šikulka.
Trvalo jí to asi dva týdny a stálo mě to asi 2000,-Kč, které jsem zaplatil za motor k šicímu stroji. Šicí práce nebudu popisovat, páč jim houby rozumím. :-)
POTAHOVÁNÍ A MONTÁŽ.
Základem sedačky je plechová vanička, která má na zadní hraně nalepenou lemovku. Já nalepil lemovku kolem dokola (za 10m jsem zaplatil 500,-Kč)
NAVLÉKNUTÍ POTAHU: do potahu navléknem vyztužovací dráty (potah má zespoda našité takové tunýlky.)
Na přední sedák patřej tři dráty a za ty dráty skrz látku se zaháknou pérka.
Pérka se protáhnou skrz molitanový korpus a zaháknou za spodní rám z kulatinky.
Potom se potah natáhne na korpus a stáhne se přední část potahu provázkem provléknutým v potahu a volné okraje potahu se přidrátkují k rámečku.
A nakonec se vycpou přední rohy origo vycpávkama a můžeme nasadit sedák na plechovou vaničku. Vycpávky tam jsou protože mezi plech. vaničkou a molitanem vzniká mezera a nevypadá to hezky.
OPĚRADLO
Molitan přilepíme na ocelový rám, do potahu navléknem vyztužovací dráty. V originálu byly vyztuž.dráty napnuty k rámu gumičkami, já jsem je stáhnul vázacím drátem.
Potom se potah navlékne a na spodním konci se vyšponuje a zahákne za trny.
A nakonec se potah nalepí za rám sedačky chemoprenem.
Spodní rohy potahu se musej založit a ručně sešít
Dalším úkonem je proříznout potah a vsadit plastovou průchodku na opěrku, ta je zvnitřku opěradla přišroubovaná na dvě matky.
Ze zadního deklu opěradla jsem strhl koženku a nalepil látku.
OPĚRKA HLAVY
Na potah jsem přinejtoval patenty, sada stojí kolem 200,-Kč
Molitan opěrky se už poněkut rozpadal, tak jsem ho vyztužil slabým molitanem s látkovým povrchem.
Hliníkový plocháč jsem vyleštil filcovým kotoučem a celé sešrouboval dohromady.
Nakonec jsem nasadil potah, svázal provázkem a secvakl patenty a je to.
KOMPLETACE
Smontovat lyžiny posuvu sedačky, přišroubovat k sedáku. Přišroubovat sklápěče a je to hotové.
PLASTOVÉ KRYTY SKLÁPĚČŮ
Ty zatím nemám, ale mám je objednané u MÁRTYHO, komplet sada stojí cca 1 150,-Kč. Odkaz na článek http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=464
ZADNÍ SEDAČKY
Postup je stejný, akorát místo vazacích drátků tam jsou provázky a potah je zezadu na plech připevněn kolem dokola na trny.
Vzhledem k tomu, že látka není tak tvrdá jako koženka, tak by se mohla o trny trhat, a tak jsem látku zezadu na plech pro jistotu ještě přilepil.
VÝDAJE
- Potahová látka...............3 700,- Kč.
- Cena za ušití................2 000,- Kč.
- Lak Komaxit..................1 000,- Kč.
- Guma lemovka...................500,- Kč.
- Sada patentů...................200,- Kč.
- Lepidlo chemopren..............150,- Kč.
- Pružínky 1ks/6 Kč...............96,- Kč.
- Plastové kryty sklápěčů,sada.1 150,- Kč.
- Celkem to dělá...............8 796,- Kč.
ERKO nemám hotové, takže jsem sedačky pořádně omotal balící folií a uskladnil na půdu.
Až je namontuju do auta, tak doplnim fotky.
Takže eRku zdar! :-)
15. září 2008
14. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
12. září 2008
11. září 2008
15. září 2008