7. prosinec 2008

Mecháček

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9095×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: Jerrom
...jednou pojedem s STK a budem OK!

Ahoj,už je to tak, škoda bacil je nemoc zrádná, takže to dopadlo, tak jak to dopadlo. Stal jsem se majitelem dalšího eRka. Po několika letém přemlouvání majitele, jsem ho tento týden konečně dovezl domů. Bohužel stání pod širým nebem se na něm značně podepsalo. Takže něco málo k historii (stále se seznamujeme): přechozí majitel eRko koupil se stavem tachometru okolo 23000 km, jezdil s ním a nyní když jsme ho vytáhli po 6 letech z kopřiv je na tachu 90532km. Přesné datum odstavení mi není znám, ale podle účtenky kterou jsem našel v kastlíku byl s eRkem 25.9.2002 pro lahváče za 8 Kč/ks :-)

...holt zarezlé přední brzdy jsou prevít...ale na odtahovku jsme ho dostali...

Nyní je už na chalupě a po sobotní debordelizaci jsme ho s pomocí Jerroma a Pájy zatlačili do stodoly. No a co jsme v něm našli? To Vám napoví následující fotky...

...první otevření kufru a zjištění, že vlhkost je potvora

...nějaký ten cajk, náhradní díly, manometr v původní krabičce, baterka s přísavkou

další poklady, třeba 12V kompresor TOS Rakovník, po připojení do Jerromova eRka fungoval!

Poté následovalo prohledání interiéru, takže eRko je "f plné palbě" látkové sedačky, hnédě tapecy, černý strop, středový panel, super mega hifi na zadní platě... Hlavně, že je interiér kompletní a docela v dobrém stavu. Podlaha se až na jedno místo u spolujezdce zdá taky v pořádku. A poprvé jsme s Jerromem zjistili, k čemu slouží háčky pod sedačkou...jsou tam pružiny, které napomáhají vracet sedačku (omluvte kvalitu fotek, ale to rozmazání jsem zjistil až doma)

Motor se zdá, že se točí...krapet oleje tam zbylo. Oživovat jsme ho ale nezkoušeli. To snad někdy příště. No a nakonec ohledání kastle...zadní kapota durch, přední čelo durch, přední blatníky taky, pravej zadní rovněž. Docela pěkná je fotka hrnců světel... No a ještě krásný detail na víčko nádrže, kde se usídlili šnečci a pavouček...

Nakonec jsme ještě vypustili zvodnatělej benzín a vymlátili přední zarezlé destičky, abychom mohli eRko vůbec zatlačit.

To je zatím vše přátelé, pokračování asi až na jaře...

Aktualizace 27.6.2009

Tak tu máme léto a pomaličku začínám pracovat na zprovoznění, jako první musí přijít na řadu brzdy, takže jsem vyměnil celou pedálovou konzoli, která měla válce v pořádku, ale pedály se na čepech ani nehly. A pak jsem zatím udělal kompletní Go předních brzdičů. Zadní brzdy přijdou na řade co nevidět.

Tak brzdiče jsou již na autě a proběhlo první odvzdušnění, ještě to není ono, ale půjde to. O víkendu se možná auto přestěhuje do dílny a začne se makat.

Aktualizace 28.7.2009

Po vyčištění karburátoru a odvzdušnění brzd jsem auto projel a zavezl do garáže. Následovala debordelizace, vytrhání koberců a filců z interiéru, odstranění myšího hnízda a několikeré propláchnutí vodou. Už to ani vevnitř tak nesmrdí. Horší to je po odstrojení předku vozu...viz fotky.

Aktualizace 13.8.2009

Nejde to jinak, padlo rozhodnutí autí komplet rozebrat, opískovat spodek, vyvařit, celolak a znovu složit. Protože lepit to po kouscích nemá cenu a když veterán, tak pořádně. Z fotek je patrné, že ty léta stání se na kastli dost podepsali, strom zrezlý zevnitř, šrouby zrcátka nešly povolit, tak jsem je tam zalomil, levý měněný blatník byl přivařený...no je tam toho dost.

"Okurková sezóna" vrcholí, tak alespoň pro oživení fotky v galerii

Aktualizace 30.11.2009

Mecháček už asi měsíc spinká ve stodole a čeká na jaro...holt potřeboval jsem uvolnit garáž na zimu pro spotřebáka. Mezitím se mi podadřilo sehnat nějaké nové díly, jako třeba tlumiče, svisláky, zadní osvětlení spz s nápisem Škoda, mezikruží i s poklicema, a ještě nejaké další kravinky. V zimě asi začnu dělat repas náprav, ať se to na jaře začne zase hejbat.

...tak hezké Vánoce...a šťastný nový rok...


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9095×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: Jerrom
jerrome ty práskači! ale má pravdu ten chlapec,od práznin se na tom moc neudělalo. zatím scháním díly kde se dá
Jen ho moc nechvalte, já ho prásknu, on na tom teď nedělá 🙂
Pěkně jsi s tím hnul🙂
no ukazuje mi to stejně jako tobě,ale navíc se mi rosvítzí kontrolka. uvidím,sundám koš, vyčistím ho a dned se uvidí
No,mě to za studena taky ukazuje 3 bary a za tepla se ručička ani nezvedá,jestli jde o tohle🙂..
dneska jsem se vrátil z dovolený, motor nejde špatně jen mazání nějak trucuje když se to ohřeje,ale na to se teprv dostane. jak motor táhne a podobně to neřeknu páč v tom stavu co to ted je s tim jezdit moc nechci
NO a jak ten motor jede??jaký má tah=))?Já na to jsem hrozně zvědavý,tyhle orezlé vykopávky mají totiž většinou super motory😀DD.
Hele, nemáš bejt na dovolený?
oživení motoru bylo celkem rychlé,vypustil jsem nárž už někdy v zimně,ted jsem jen nalil benzín a chytlo to a zas hned chcíplo. po vyčištění karburátoru už to vrčí bez problému. s tou korozí to už nebude taková sranda
No, máš na tom práce ako na kostole. Držím palce
No jaké bylo oživování motoru,chytl na cvrnk po vyčištění?? A jak to jede=))??
jo tak to asi nikdo neví od kdy do kdy se dělala tahle varianta,zatím si dovolím říct že mám jedinej kousek v tomto provedení z roku 79. jediný co jsem zjistil,tak to že první majitel si vyzvedával auto osobně v kvasinách,snad údajně velký zvíře.neví někdo co je to vůbec na mém erku za barvu.ve velkém TP. nic psáno není a v malém je : světlá hnědá. a to se mi moc nezdá....
Pěkně! To jsem ani nevěděl, že byla i hnědá varianta. Design koženky mi připomíná hnědou 120GLS, stejně tak hnědá látka sedaček. To se takhle fakt dělalo po celou dobu výroby (od 71\') nebo až po náběhu Š120 (od 79\')? Dík
Trvá to jeden klik myší. Na ten tvůj článek jsem koukal, ale zlob se na mě jak chceš, tohle v takovéhle podobě nezveřejním. Jestli někdo z dalších adminů, to nevím.


Promiň, ale aby to bylo trochu čitelný, bylo by to potřeba přepsat do podoby aspoň trochu podobné češtině. Nejsme tu žádný literární klub, ale takovéto dílko je docela síla. Zkus říct někomu z kámošů nebo kámošek, ať ti s tím trochu pomůžou a má to v pořádku aspoň část i/y a je tam aspoň pár vět a souvětí oddělených čárkami a tečkami. Nebo dáš svolení mě, abych to upravil?


Když to bude jen trochu slušně napsaný, milerád ti článek pustím na veřejnost. Věř mi, že takhle by sklidil asi dost kritiky.
ja bych rek ze celej
CAu hele prosimte jak dlouho trva než ty schvalí ten web master nebo kdo tendle celej clanek celej ?? dík
jo na tebe by to sedělo nejlíp,teda pokud se ti bude chtít...
Hele to s tím, že se třeba někdo najde, bylo na mě?
po pravdě řečeno sám jsem zvědav,kdy se na to dostanu. stále mám spousty práce na eresu,ale na jaře bych to chtěl plně zpojízdnit a nějakej ten sraz se podívat,ale kdo ví třeba se najde někdo,kdo mi stím pomůže.jináč motor jsem o víkendu úspěšně cca na 30sec nastartoval a pak už se mu nechtělo.barvu bych chtěl nechat původí(asi žlutá,v techničáku jsem se nedíval jaká je psaná)
copa je za barvu autí?
Ten interiér je opravdu zajímavý, a to jakou mají látkové sedačky životnost tak dost zachovalý. Už jsi vymyslel jakou barvu auta dáš?
Luxusní kousek🙂 Doufám že se na nějakém následujícím srazu naše oči budou moci kochat krásným hnědým originálem🙂
Jo jo, luxusní hnědá modifikace 😉
A pak, že nerostou! Samej poklad, sem zvědavej na pokračování...
Ten interiér je supééér.