Karle já měl na mysli jen doplňky atak.....hele a nešlo by jezdit na technický do němec 🙂 ? ? ?
Láďo dovlím si s tebou nesouhlasit, je to o tom, že když budeš erko s vlečkou, kotoučema na zadku a liťákama používat např. v Německu, nikdo tě nebude buzerovat, protože nikdo z policajtů NEVÍ co na tom autě má být nebo nemá být... v podstatě jim je to taky více méně jedno, pokud to auto má platnou STK.





Naši policajti jsou na tyto auta školení a buzerují tě za nepovolené úpravy...





Ten základní rozdíl je STK!





Tím, že u nás není možnost provozovat takovéto auta legálně, tak se STK získává různě. V civilizované Evropě si nikdo nedovolí získat STK jinak než tak, že auto tou kontrolou skutečně projde... nicméně zase si nedovolí tě vyhodit proto, že jsi zlepšil jízdní vlastnosti montáží něčeho z novějšího modelu (samozřejmě do určité míry). Prostě změří, jaké mělo to auto parametry původně a pokud je splňuješ, dostaneš STK...
No a pokud se nepletu tak proto že jsme v tej EU tak to co má atest a značku E ? .... platí všude v EU





jen je problém v tom, že na naše autíčka toho moc homologovanýho nebylo a není :O( takž poliše můžeš ukecat nějakým spojlerem z jiného auta se znakem atestu nebo i výfuku ale na STK neukecáš nikoho 😉
A som tam kde som bol... v ( )*( )
To Mototechna: To jsi špatně pochopil, plazit se můžeš jak chceš, ale nic ti to nebude platné...





Ty atesty jsou totiž na výrobky těch firem! Není to tak, že tam přijedeš a řekneš, já mám tady auto, dejte mi na něj atest... Ta firma do toho, aby získala atest vráží nemálé peníze musí připravit:





- dokumentaci na to co chce atestovat


- vybrat vhodný materiál (plast, laminát)


- musí to splňovat bezpečnostní požadavky (ostré hrany...)


- popsaná montáž


- atd...





a až tohle všechno doloží, zaplatí za atestaci a obdrží na svůj výrobek atest, pak ho můžou ve velkém nabízet tunerům.
Ja tomu zákonu moc šancí na prežitie nedávam, ale možné je všetko. Zdenko, ak máš adresy alebo názvy tých firiem čo robia atesty, sem s nimi, idem sa plaziť po kolenách a sypať si prach na hlavu...
Zajeď do USA. V Californii si přivezeš auto do roku výroby 78 a legálně ho přihlásíš. Jediné co zkoumají je tzv. kouřivost. Když nekouří jezdíš. Jedno s jakým motorem, karosérií, spojlery, koly.


Bratranec tam jezdí s Tatrou 603.
Ach jo...je mi smutno. Asi před půl rokem na Discovery dávali "nějaký" pošahaný sranda-závod, kde si každý upravil nějak auto. No a šlo o to, že musí projít jejich (britskou) technickou. Takže mimo jiné dvě slečny "narvaly" do brouka vzducháč z Porsche. Jely na technickou, a....výrok technika....proč sem jedete? Vždyť Vám technická ještě platí..Páč sme měnily motor z Porsche... To ale mne nezajímá, protože to je stejná značka, akorát si to nahlašte na pojišťovně, kvůli obsahu...PÁÁÁÁFFFF. Tak nevím kde žiju....můj schizofrenní mozek to nějak nechce brát....hezký den....🙁(. H
lovu zdar....


mam par znamych na \\"fizlarni\\" a s tym zakonom nesuhlasi asi polovica prislusnikou...sami hovoria ze hrdzave sracky chodia po ulici a tece olej kade tade a ty so sovojim 100% autom nemozes....no inac mimochodom uz len VYFUK bez atestu mas na papiere...




inac u nas su asi 2 fyrmy co maju platny EU atest na tuningove veci cize iba 2 fyrmy su legalne....a preto je jasne ze su v tom iba zasa a zasa prachy pre par \\"vyholenych\\" sory vyvolenych....
a jinak kazdy tyden jezdim most-plzen na kolej, takze temer kazdej krystof je i mym krystofem.. a pred 2ma mesici za mnou jeli prislusnici pres pul Boru ( dokud nebyly za mnou, snazil sem se ujet) jen proto, aby mi rekli ze mi nesviti LZ svetlo.. no jsou hodni, ze mi hlidaj osvetleni...kdyby takhle jezdili za kazdym, bral bych to, ale za fabiema a oktavama uz nejezdej...
hast recht..




v nemecku je instituce, kde si muzes kazdou upravu nechat overit a daj ti razitko ze je to ok, anebo si otunis cely auto a potom jdes na kompletni atestaci auta za 1000 eur... o prazdninach mi to rikal bratranec, co zije v nemecku ( pomahal mi na aute 🙂 a divil se co vsechno tam je \\"ilegalne\\" a ptal se jesli jezdim na atesty 🙂 🙂 )
na to sa vyprdnem, myslel som skôr dať si to tu niekde otypovať za 200.000,-, zaťať zuby a usmievať sa... Ale o tom môžem asi iba snívať, skúsim sa na to popýtať a uvidím.
Kdybys byl nemecky obcan s tezce wotuzenym VW brouk s 2-litrovym motorem a 17-tkama kolama Mangels, muze Ti byt kazdej ceskej policista nekde...





Tedy, musel bys mit nemecky technicky prukaz, do Reichu jezdit na "kontroly", platit nemecke povinne ruceni, atd. atd. atd.





...udelat z toho nemecke auto, ktere jen proste jezdi tady... Ale rozhodne tahle "sranda" nebude stat "par kacek"...
V mojom prípade každý slovenský. Myslíš že by mi to jako otypovali čiže opapierovali v Dojčlande a u nás by som bol týmpádom vysmiaty "Hurá do bežnej premávky"?
Jen tak dál do tuňáků 😀





Hoši tadle debata nemá smysl, v tomhle jsme za západní evropou na stromech, to že se tu budeme rozčilovat nikam nevede. Na každou kárku jinej metr, neféroví feloňi, podjatí pracovníci STK, serte na erka, kubte fóbie, nalepte spojlery který maj atest a homolgaci a buďte v klidu. Jinak budete dostávat pokuty vo 106, je jenom otázka času než se legislativy ujme nějakej šašek a pořádně nám zatopí pod kotlema, Pak budeme platit 3x takový ručení, poplatky za provoz historických vozidel, mít neskonale přísný STK a kdo se protlůačí skrz tyhle mlýnský kameny bude rád že bude moct zadarmo koukat na auto leda ve vlastní garáži.
Co vim, tak v Reichu "daco take" existuje.





...nikdo nikoho nenuti, ze musi jezdit na STK v CR a platit povinne ruceni v CR...





oder?





Nikoho k nicemu nenabadam, ale pokud bude auto v evidenci v Deutshlandu (+ vsechny povinne nalezitosti), tak Ti muze bejt kazdej ceskej policista u prdele...
Určite by sa to dalo, aspoň v obmedzenej miere, ale ver tomu, že tie "nechutné prachy" by Ťa to určite stálo. Ale, na začiatku býva vždy iba sen...🙂
Viem že lamino typu "RS" na eRke nikdy neprejde, ani podložky s redukciou na 4x100, ani disky 16-ky šírkou pripomínajúce skôr valec, suchá vlečka, 5q a ostatné tomu podobné, ale vie mi niekto poradiť, či je možné to auto dotiahnuť na nejakú inštitúciu, kde si to všetko pospisujú a vedeli by to asiHomologovať? Proste by som mal nejakú výnimku že by som na tom mohol normálne svišťať po ceste bez strachu z orgánov...a za nechutné prachy samozrejme...
Tak teď jsi otevřel pandořino skřinňku😀





Za sebe řeknu: nestavěl jsem 5 let erko, abych se v něm nesvezl. Tvarově připomíná "civilní" verzi tak budu jenom doufat, že pokud mě budou policajti stavět, tak to pochválí...





Fakt je ten, že dneska policajt nepozná, jestli na tom moderním autě můžou být 15, 16 nebo 18ky kola, protože ty jsou zapsané v TP, stejně tak nepozná u moderních aut, co je a co není v serii. Dokonce ani nepozná, jestli motor, který tam máš je 1,6 nebo 2,0, řídí se jenom papíry od auta... proto taky moderní vozy ignorují a nekontrolují...





Opačným extrémem jsou, bohužel, staré škodovky (vlastně všechny s motorem vzádu), tam každý z nich zná vyjádření škodovky, byli na tyto vozy speciálně školeni... A není pravda, že již nevědí, co tam má nebo nemá být. Oni to vědí!





Je to skutečně jenom o tom, na koho narazíte, když to bude ČLOVĚK nechá vás jít a ještě vás za pěkné auto pochválí, když to bude PŘÍSLUŠNÍK...





Účelem zákona není dostat ze silnice upravená auta, ale dostat ze silnice nebrzdící rezavé vraky. Nicméně jak má policajt (nebo kdokoliv jiný např. na STK) při kontrole poznat, že konzole posilovače brzd je tam přivařená dobře? Že to nejsou "studené" spoje a při prvním prudkém brždění se neutrhne?...





Samozřejmě, že by pro všechny bylo jednodušší, kdyby existovala nějaká zkušebna, kam po úpravách přijedeš autem, to zkontrolují a buď vydají nebo nevydají povolení k provozu (samozřejmě za rozumný peníz...). Bohužel ovšem tohle nejde realizovat, zvláště ne v ČR, kde lidi nerespektují ani STK a existují úplatky...🙁
No, ono ježdění už v sériovém eRku je adrenalinový sport 🙂


Musim to zaklepat, navzdory lehkým a v policejních kruzích nepopulárním úpravám (příčňák) jsem zatím bit nebyl. V "předpříčňákové době" jsem byl stavěn třikrát - 2x za sebou v rámci Kryšota na cestě Hradec Králové - Teplice a 1x v Praze v rámci akce "kurňa nějak Vám to kouří chlape". Ta Praha byla docela hustá, právě jsem byl uprostřed bloudění když mě zastavili a pokládali celkem rozumné otázky typu "kolik to žere oleje na sto (realita: 1L). Nakonec mě pustili s tím, že je to pěkný a ať do toho ještě pořádně investuju.


Nikdy, nikdy nikdy mi nikdo nevyčítal kopretiny 🙂 Doma se tomu smějou s tím, že většina hlídkujících příslušníků si ani nepamatuje, jaký kola na tom vlastně byly. Možná že má vlastně pravdu; my tu zkoumáme každej detail a studujeme předpisy a vyhlášky, zatímco venku je praxe taková, že co není nějak extrémně nápadný, to projde.
U nás ešte pri cestách stávajú starí zasystémovaní orgáni so škodováckou minulosťou a znalosťou každého detailu, ktorí podľa mňa len zo závisti potrebujú niekoho sprdnúť a urobiť si čiarku. Nedávno ma zastavili na kámošovej Hundrtke a kontrolovali pomaly aj obsah žalúdka, a zatedy okolo preletelo 2x Audi Q7 a pár A8 rýchlosťou nesmiernou (180 možno viac), známa to partia "miestnych", v úseku kde je trvale 60-ka, a ja som sa ich so sklopenými ušami a odstupom 3 kroky nesmelo opýtal že prečo ich nezastavia, tak vraj "To snáď nieje tvoja vec mladý, koho zastavíme, to posúdime my". Tie Audiny sú osoplené laminátmi tak, že človek netuší čo za auto to vlastne je, pri výfukoch bez problémov nameráš 160 dB, fólie na čelných sklách a podobné "vychytávky"... A to sú tí policajti, čo nám "obyčajným" ľuďom pomáhajú, na ktorých sa v zlých situáciách s dôverou obraciame a sú nám oporou v dobrom aj zlom...
Zalezi na koho narazis. Me kdyz staveli tak to bylo v poho a ptal sem se na to mych oblibencu, jak to je. Bylo mi zdeleno, ze tem co me stavili to nevadi a pokud to auto tvarem a tak pripoina co to je zac, tak to nechaji. Ale treba nekteri jejich kolegove trestaji i za uplne blbosti. Presne mi bylo receno: "Zalezi na koho z nas narazis mladej"
přesně jak říká Láďa, to pokušení a ta nervozita jestli se to co chceme upravit skutečně podaří a pak ten adrenalin spojený s pohleden spoluoobčanů s otevřenými ústy stojí prostě za to, Horší skutečně je pokud narazíš na policajta co spolkl svět a nerozezná tuning (tedy tisíce hodin strávených v garáži) a nebo tuzing...
Je to stejné. Jak dáš na auto lamináty všeho druhu, nepatřičná kola, rám, jiný motor, máš problém, z pohledu vyhlášek, pokut a bodového systému velký problém.


Ale my jsme povahy dobrodružné, duše nespoutané, nám to prostě nedá 😀DD





S chlupatými moc zkušeností nemám, to jemně oholené, to je jinčí kafčo, ale to je na jinou diskusi 😀DD
PROBLÉM PRE TUNEROV


Na cestách sa podľa vyhlášky nebude môcť používať auto, "na ktorom boli vykonané neoprávnené zásahy do systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky, alebo ktoré je dodatočne vybavené neschváleným systémom, komponentom alebo samostatnou technickou jednotkou". V preklade to znamená, že auto po tuningových úpravách súčasťami, neschválenými u nás alebo v inej krajine Európskej únie, nemôže jazdiť v premávke alebo môže dovtedy, kým mu na to nepríde cestná kontrola.





Čiže čokoľvek ako lamino, podložky, kolesá a podobne = techničák v prdeli. Je to u vás rovnaké? A aké máte skúsenosti s "chlpatými"?