Em> Jo, rovna kontaktni plocha == lozisko pro tripacku.





TOUNY> Presne tak 😉
...takže to shrnu. Pro původní setrvák 180-tku, za použití "novějšího" talířového přítlačáku, potřebuju toto ložisko http://www.e-cat.cz/p-1074325/sortiment-podle-dodavatele/spojkove-lozisko-starline.html?cPath=1314088_1958398_1960687_1961378_1961382 .





SUPER, DÍKY MOC VŠEM !!!
dragon: v tom případě je můj předchozí odkaz novější obdoba tohoto http://www.autobyznys.cz/www/obrazky/velke/833.jpg?29.6.201111:39:23 které jsem tam měl jako "původní" na třípacku. Při výměně jsem to až tak nepozoroval.
Pravda je,že ložisko PLC 04-24 je plně kompaktibilní až s tou příslušnou vypínací pákou🙂Díky za upřesnění.)
TOUNY: Je to to první, takhle v kompletu (číslo dílu 113-152180) nevím kde by ho měli české, ale samotné ložisko bez vysouvací objímky české koupit normálně jde.
DVD76: To ložisko co v tom tématu odkazuješ (PLC 04-24, číslo škoda 969-002516) tam právě téměř jistě nepatří - tuhle oplastovanou variantu měly až úplně poslední zadomotory a je k ní potřeba jiná vypínací páka. Pro klasickou vypínací páku a talířovou pružinu patří ložisko PLC 23-5 (číslo škoda 969-500302).
Em: Proboha, jak má mít ložisko vybrání tam kde to dosedá? Vždyť se to proti sobě točí!





Touny: Z toho co jsi poslal poznám prd, každopádně ložisko pro talířovou pružinu má vypouklou kontaktní plochu, pro třípáčkový přítlačák jí má rovnou. Tzn to co poslal Em v odkazu sedí pro třípáčku.
Pokud mě paměť neklame, tak se ložiska pro packu a talířovku liší. Packy se zapírají po celé ploše a talířovka by měla mít na ložisku vybrání tam, kde dosedá. Asi to je ono http://www.amd-autodily.cz/spojka/lozisko-spojky-uplne-2.html
...nabízejí se konkrétně tyto dvě. Neřešme teď, že jde o čínu, jde mi jen o upřesnění typu ložiska podle čísla. Jedno je http://www.e-cat.cz/p-1074325/skoda/105-s-l-gl-1046ccm-33kw-45hp-08-76-12-89/120-ls-gls-1174ccm-41kw-56hp-09-81-07-84/spojka/spojkove-lozisko/spojkove-lozisko-starline.html?cPath=1314088_1958398_1960687_1961378_1961382 Je u něj poznámka D = 190 mm, což předpokládám značí průměr lamely a druhý je http://www.e-cat.cz/p-1074326/skoda/105-s-l-gl-1046ccm-33kw-45hp-08-76-12-89/120-ls-gls-1174ccm-41kw-56hp-09-81-07-84/spojka/spojkove-lozisko/spojkove-lozisko-starline.html?cPath=1314088_1958398_1960687_1961378_1961382 a poznámka D = 180 mm a bez patek, takže by to mělo být spíš tohle ne ?
...nakonec ho zachovat nehodlám. Ustoupil jsem, přejdu taky na talířovku🙂 Akorát co ložisko? Setrvák zůstane, lamela taky, přítlačák objednám talířovku 180, ale co ložisko ? Někdo uvádí, že se nemění, někdo jo a já si to z minulýho projektu, kde jsem to taky předělával, už zase nepamatuju 🙂 Jak to tedy je s ložiskem ? Případně jestli by nebylo nějaký číslo objednací, abych věděl konkrétně o jaký jde až ho budu objednávat....
Ja jen dodam ze ty tloustky lamel a serizovaci vzdalenosti se v prubehu let menily, jestli to bylo jen v dobe MBcek nebo i pozdeji uz si nepamatuju. Nejsnaz se serizuje pomoci vymezovaciho krouzku ktery se navlikne na stredici trn spojky - krouzek ma prislusnou vysku a packy se seridi tak, aby se o nej lehce oprely.
Tu hrůzu jsem nedávno vyměnil za talířovou pružinu a nemohu si to vynachválit. Hodláš packovač zachovat?
...mám to, díky !


...lamela, přítlačák, ložisko žádnej problém se sehnáním nových dílů, ale koukal jsem na novej setrvák a tam už jsem narazil. Nikde jsem ho neobjevil...
.. těch 18mm je pro novou lamelu s tl. 8,3-8,5mm, lamela pod 7 mm je sjetá.
Polohu páček už zmínil Martin, jen doplním, že při vzdálenosti pod 16,5mm je už spojka nadměrně opotřebená.





Co se týká setrvačníku, není stanovena min. tloušťka , asi se nepředpokládá tak brutální osoustružení, pár desetin mu rozhodně neublíží. Důležité je přetočit i dosedací plochu pro spojku, aby hloubka vybrání pro spojku zůstala stále stejná a ještě důležitější je dodržet rovnoběžnost s dosedací plochou na kliku, aby setrvačník neházel. Rovnoběžnost je +-0,07mm.
Pokiaľ si z hlavy pametám tak 18 mm medzi hranou lamely(príruba s tisíchranom) a páčkami prítlačného kotúča. A potom dôležité je aby boli páčky rovnomerne vzdialené ináč môže pri rozbehu spojka škubať.
kouknu do dílenský příručky.
...a s tím souvisí i můj další dotaz ohledně setrváku. Chci nechat srovnat třecí plochu. Než se ale do toho pustím, potřeboval bych vědět jaká je přípustná minimální tloušťka. Ještě jednou díky...
...našel jsem pár teorií, ale nikde žádnej doslovnej postup, případně alespoň lehkej náčrtek pro blbouna jak seřídit vysouvací páčky u spojky s vinutými pružinami. Z tohoto popisu nejsem taky moc chytrej http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=53 . Máte někdo prosím pochopitelnější návod pro holku jako jsem já? 🙂 Díky...