Opatrně s tím, tyhle přípravky jsou hlavne o petroleji - takže to uvolňuje, ale mizerně maže.


Nejlepší aditivum na funkční a čistý motor, je nový olej a jeho včasné výměny....
Myschaku,tak tohle je pro mě hodne cenná informace protože to samé řeším už asi týden na fabii. Taky to vyzkouším.
Ač také odpůrce, nedávno jsem v zoufalosti použil do 1,6 MPI ve feldě nějaký rozpoštěč od Valvoline. Dlouhodobě zlobil jeden hydroštel na ventilu až přestal štelovat úplně. V motoru jsem to nechal běhat místo předepsaných 10 asi 40 minut a poté se hydroštel opravdu uvolnil. Pak výměna oleje a teď asi 2 měsíce v pohodě.





Zajímavé je, jak tím rozpouštědlem klesnul pasivní odpor motoru - běžně dle palubáku mám volnoběžnou spotřebu 0,8 L/hod, po nalití toho dryjáku spadla na 0,6 L/hod.... Nechci ani vědět, co se tam těch 40 minut dělo 🙂
Už se tu několikrát došlo k závěru, že jiné oleje než 10W40 nebo 15W40 nedávat. Ten motor má nějaké konstrukční vůle a k tomu byl určen určitý olej. U řídkých olejů se tam neudrží olejový film a podobně.
Měl jsem doma jednu plechovku aditiva na pročištění, tak jsem ji na podzim vyzkoušel, ale žádné zázraky se nestaly. Nejlepší je to asi jak píše Radek, rozebrat, vyčistit, přetěsnit a kdyžtak vyměnit opotřebované díly.


PS: šál mám stále plnou bednu kdyby někdo potřeboval.
JJ, vedení jsem si takhle pročistil nechtíc, při sestavování auta a zkoušce motoru bez palubky... olej v pohodě dostříkne až na zadní sklo. Ještě, že jsem měl tehdy interiér holý.


K těm úsadám. Osobně moc příznivec rozpouštění úsad nejsem, protože to zpravidla vede stejně k ucpání některého mazacího kanálu nebo i sacího koše oleje a k následnému zadření ložisek kliky. Zpravidla se tak tak stane i při použití moderního aditivovaného oleje po letitém používání a nepříliš častném měnění olejů nekvalitních.





Když už, tak doporučuju sundat vanu, zjistit stav úsad v motoru a podle toho volit, co dál. Leccos napoví i množství úsad na vahadlech po sundání víka hlavy. Jestli bude motor přiměřeně čistý, tak bych to moc neřešil a dál používal olej, na který je zvyklý, jestli je to zarostlý moc, pak je nejlepší stejně motor rozebrat, kompletně vyčistit a znovu složit aspoň s novými šálami a lágry, případně i přebrousit kliku a nebo udělat komplet GO a mít motor nový a naučit ho rovnou na moderní oleje, ale stejně se držím třídy 15W-40.





(nechci z toho dělat diskuzi o olejích, je to jen zjednodušující příklad)
S výměnou oleje se ve vedení k budíku nic nestane... Tam dle zjištění mnohých zdejších P.T. přispivatelů není olej ale sračka konzistence kvalitního mazutu. Někomu k pročištění pomohlo spuštění motoru s odmontovaným budíkem, ale pozor, prej to dost stříká 😉
Díky za tipy, v dohledné době budu měnit olej, tak se na to při té příležitosti podívám. V souvislosti s tím mě napadá další dotaz. Použili jste někdy někdo nějaké aditivum určené k přidání do oleje před jeho výměnou, co se honosí tím, že odstraní uzazeniny a kdeco ? Má to nějaký efekt a tedy smysl to (občas ?) použít ?
Kdyby to někde ruplo, tak bych řekl, že dost ztratí mazací tlak... Od toho tam je zas kontrolka... Vsázel bych na kus karbonu...
Zdravím,někde po cestě ti to ruplo,nebo ucpalo hadice bo prutokoví šroub.Zkus vyměnit budík
Zdravím a prosím o radu. Zničehonic mi přestal ukazovat budík tlaku oleje. Měli byste tip, na co se zaměřit nejdřív, nebo co by mohlo být tou nejpravděpodobnější příčinou ?




Předem díky za odpovědi