Opatrně s tím, tyhle přípravky jsou hlavne o petroleji - takže to uvolňuje, ale mizerně maže.


Nejlepší aditivum na funkční a čistý motor, je nový olej a jeho včasné výměny....
Myschaku,tak tohle je pro mě hodne cenná informace protože to samé řeším už asi týden na fabii. Taky to vyzkouším.
Ač také odpůrce, nedávno jsem v zoufalosti použil do 1,6 MPI ve feldě nějaký rozpoštěč od Valvoline. Dlouhodobě zlobil jeden hydroštel na ventilu až přestal štelovat úplně. V motoru jsem to nechal běhat místo předepsaných 10 asi 40 minut a poté se hydroštel opravdu uvolnil. Pak výměna oleje a teď asi 2 měsíce v pohodě.





Zajímavé je, jak tím rozpouštědlem klesnul pasivní odpor motoru - běžně dle palubáku mám volnoběžnou spotřebu 0,8 L/hod, po nalití toho dryjáku spadla na 0,6 L/hod.... Nechci ani vědět, co se tam těch 40 minut dělo 🙂
Už se tu několikrát došlo k závěru, že jiné oleje než 10W40 nebo 15W40 nedávat. Ten motor má nějaké konstrukční vůle a k tomu byl určen určitý olej. U řídkých olejů se tam neudrží olejový film a podobně.
Měl jsem doma jednu plechovku aditiva na pročištění, tak jsem ji na podzim vyzkoušel, ale žádné zázraky se nestaly. Nejlepší je to asi jak píše Radek, rozebrat, vyčistit, přetěsnit a kdyžtak vyměnit opotřebované díly.


PS: šál mám stále plnou bednu kdyby někdo potřeboval.
JJ, vedení jsem si takhle pročistil nechtíc, při sestavování auta a zkoušce motoru bez palubky... olej v pohodě dostříkne až na zadní sklo. Ještě, že jsem měl tehdy interiér holý.


K těm úsadám. Osobně moc příznivec rozpouštění úsad nejsem, protože to zpravidla vede stejně k ucpání některého mazacího kanálu nebo i sacího koše oleje a k následnému zadření ložisek kliky. Zpravidla se tak tak stane i při použití moderního aditivovaného oleje po letitém používání a nepříliš častném měnění olejů nekvalitních.





Když už, tak doporučuju sundat vanu, zjistit stav úsad v motoru a podle toho volit, co dál. Leccos napoví i množství úsad na vahadlech po sundání víka hlavy. Jestli bude motor přiměřeně čistý, tak bych to moc neřešil a dál používal olej, na který je zvyklý, jestli je to zarostlý moc, pak je nejlepší stejně motor rozebrat, kompletně vyčistit a znovu složit aspoň s novými šálami a lágry, případně i přebrousit kliku a nebo udělat komplet GO a mít motor nový a naučit ho rovnou na moderní oleje, ale stejně se držím třídy 15W-40.





(nechci z toho dělat diskuzi o olejích, je to jen zjednodušující příklad)
S výměnou oleje se ve vedení k budíku nic nestane... Tam dle zjištění mnohých zdejších P.T. přispivatelů není olej ale sračka konzistence kvalitního mazutu. Někomu k pročištění pomohlo spuštění motoru s odmontovaným budíkem, ale pozor, prej to dost stříká 😉
Díky za tipy, v dohledné době budu měnit olej, tak se na to při té příležitosti podívám. V souvislosti s tím mě napadá další dotaz. Použili jste někdy někdo nějaké aditivum určené k přidání do oleje před jeho výměnou, co se honosí tím, že odstraní uzazeniny a kdeco ? Má to nějaký efekt a tedy smysl to (občas ?) použít ?
Kdyby to někde ruplo, tak bych řekl, že dost ztratí mazací tlak... Od toho tam je zas kontrolka... Vsázel bych na kus karbonu...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Zdravím,někde po cestě ti to ruplo,nebo ucpalo hadice bo prutokoví šroub.Zkus vyměnit budík
Zdravím a prosím o radu. Zničehonic mi přestal ukazovat budík tlaku oleje. Měli byste tip, na co se zaměřit nejdřív, nebo co by mohlo být tou nejpravděpodobnější příčinou ?




Předem díky za odpovědi