Michale,


jsem ve stavu, kdy se s tím nedá pořádně jezdit (je to "přískokem vpřed"😉. Závadu musím do soboty najít.
Petře, v sobotu na srazu to poladíme 🙂





Do ruk se mi dostaly 2 karburátory, které neměly vyraženo písmeno R, ale podlak samozřejmě měly, takže si myslím, že to tam pouze někdo nevyrazil. Ve všem byly naprosto stejné jako ty, které mají R vyražené.
Karburátor označený DDS mám ve svém erku r.v. 72 také a žádné R dodatečně vyražené jsem nenašel. Zrovna se snažíme po zimní přestávce a nějakých úpravách na motoru tento karburátor nastavit a moc se nedaří. Motor mi v přechodech stále škube a rozjezdy jsou ... no nic moc.
Díky za reakci. To o Tatře jsem taky našel, byť jen jako strohou zmínku o tom, že asi byl v prototypu 613. Takže buď je to DDS a nebo zaměstnanec Jikovu opomněl to R vyrazit.
Zmínka o tom R.. http://t613.wz.cz/ddsr.html





Při jejím hledání jsem narazil i DDS diskuse, zdá se, že je to i mezi tatrovákama nějaká "bílá velryba"
Kdosi kdysi někde tvrdil, že snad Tatra 613 - ale v žádným dostupným dobovým popisu osazení Tater se DDS neobjevuje, i když nějakou pozdní T603 úplně nevylučuju, přestože legenda praví, že Jikov DDSR byl speciálně navržen pro 110R ..





Jinak to dodatečně vyražený "R" znamená, že u toho dvoustupňovýho karbu se druhý stupeň ("2 karburátor"😉 uvádí do činnosti postupně a zapojuje se do akce až při větším otevření škrticí klapky. Čemuž se z nějakýho mě neznámýho důvodu říká "REGISTR".. Takže pokud klapky fungujou obdobně jako u EDSR a SEDR, někdo možná jen špatně vyklepl na tělo to "R"





("R" info tuším nalezeno v nějakým Tatra manuálu)
Zdravím, nevíte z čeho pochází karburátor Jikov DDS? Mám to ve svém eRku, je mezi DDSR a DDS vůbec nějáký rozdíl? Hledal jsem, ale nikde jsem nezjistil vůbec nic..