Rovnání voštin chladiče

Měděný jsou u erkovýho chladiče právě ty voštiny, zjistíš to jednoduše magnetem. Š100/110L měla železné voštiny a neměla navařené šrouby na upevnění krycího plechu (byl přišroubován na sponě výfuku).
Díky za rady, nějak to snad zmáknu. Když jsme u toho, jak se pozná měděnej chladič? V diskuzi to tady už sice proběhlo, ale pro ty méně chápavé prosím o zopakování ještě jednou 🙂 Jsou měděný jen ty voštiny, který se tak rády ohejbaj anebo i vnitřek? Koupil jsem totiž "zaručeně meděný" chladič i se saharou, ta ale nemá z boku trny pro namontování krycího plechu směrem k výfuku, tak jsem z toho nějakej zmatenej...
Chladič nalakován Alkytonkou, drží 10 let.








Na rovnání voštin jsou speciální kleště či hřebínky vlastní je chlaďaři.





Třeba toto:


http://www.ekotez.cz/hreben-cistici-na-lamely-ch351akce-p-2380.html
Rovnání je dost otravný, na jinou metodu než šroubovákovou jsem zatím nepřišel - a ani recept na lamely, který se vytáhly a po srovnání jsou zvlněný ..





Chladiče s nabodovanýma matkama jsou určitě starší, je to princip původně z embéček, kdysi jsem to zkoušel dohledat pro 110LS (r. 1975 a sací plášť měla ještě na šroubky - jenže 6. majitel), ale i když jsem prolezl katalogy až do roku 1976, nenašel jsem nic konkrétního, dokonce ani ty M6 šrouby tam snad nejsou vůbec uvedený..
Teď řeším tu samou záležitost - až budu vědět více o barvě a odstínu, napíšu. Na dobových fotkách je na nejstarších kupátkách sahara připevněná šroubem a myslím, že novější sahary bývají přichycené matkou... Ale kdo ví 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Zo začiatku výroby bola sahara prichytená skrutkami, neskôr ako píšeš maticami. Skús sa pozrieť do Martyho katalogu na fotky motorov, ale tie chladiče nemusia byť pôvodné. Pokiaľ si pametám tak z jednej 110 LS z roku 1974 som vyberal chladič a tam boli skrutky. Ale tiež chladič nemusel byť pôvodný. Na eRkách už som mal vždy matice.
Nemáte někdo zkušenost, čím jdou nejlépe vyrovnat zohýbané voštiny chladiče? Druhá věc - čím chladič nalakovat, aby se barva neloupala? Poslední věc - asi je víc typů chladičů - na jeden se sahara přidělá šroubem, druhý typ má v sobě zapuštěné 4 šrouby, na ktere se usadí sahara a upevnění matkami... Nevěděl by někdo náhodou, který typ se od kdy do kdy používal? Díky.