Rovnání voštin chladiče

Měděný jsou u erkovýho chladiče právě ty voštiny, zjistíš to jednoduše magnetem. Š100/110L měla železné voštiny a neměla navařené šrouby na upevnění krycího plechu (byl přišroubován na sponě výfuku).
Díky za rady, nějak to snad zmáknu. Když jsme u toho, jak se pozná měděnej chladič? V diskuzi to tady už sice proběhlo, ale pro ty méně chápavé prosím o zopakování ještě jednou 🙂 Jsou měděný jen ty voštiny, který se tak rády ohejbaj anebo i vnitřek? Koupil jsem totiž "zaručeně meděný" chladič i se saharou, ta ale nemá z boku trny pro namontování krycího plechu směrem k výfuku, tak jsem z toho nějakej zmatenej...
Chladič nalakován Alkytonkou, drží 10 let.








Na rovnání voštin jsou speciální kleště či hřebínky vlastní je chlaďaři.





Třeba toto:


http://www.ekotez.cz/hreben-cistici-na-lamely-ch351akce-p-2380.html
Rovnání je dost otravný, na jinou metodu než šroubovákovou jsem zatím nepřišel - a ani recept na lamely, který se vytáhly a po srovnání jsou zvlněný ..





Chladiče s nabodovanýma matkama jsou určitě starší, je to princip původně z embéček, kdysi jsem to zkoušel dohledat pro 110LS (r. 1975 a sací plášť měla ještě na šroubky - jenže 6. majitel), ale i když jsem prolezl katalogy až do roku 1976, nenašel jsem nic konkrétního, dokonce ani ty M6 šrouby tam snad nejsou vůbec uvedený..
Teď řeším tu samou záležitost - až budu vědět více o barvě a odstínu, napíšu. Na dobových fotkách je na nejstarších kupátkách sahara připevněná šroubem a myslím, že novější sahary bývají přichycené matkou... Ale kdo ví 🙂
Zo začiatku výroby bola sahara prichytená skrutkami, neskôr ako píšeš maticami. Skús sa pozrieť do Martyho katalogu na fotky motorov, ale tie chladiče nemusia byť pôvodné. Pokiaľ si pametám tak z jednej 110 LS z roku 1974 som vyberal chladič a tam boli skrutky. Ale tiež chladič nemusel byť pôvodný. Na eRkách už som mal vždy matice.
Nemáte někdo zkušenost, čím jdou nejlépe vyrovnat zohýbané voštiny chladiče? Druhá věc - čím chladič nalakovat, aby se barva neloupala? Poslední věc - asi je víc typů chladičů - na jeden se sahara přidělá šroubem, druhý typ má v sobě zapuštěné 4 šrouby, na ktere se usadí sahara a upevnění matkami... Nevěděl by někdo náhodou, který typ se od kdy do kdy používal? Díky.