Díky za snahu, nakonec koupím nový, snad chvíli vydrží..
Tak jsem prohlížel zásoby a nic kloudnýho jsem bohužel nenašel. Na půjčení a testnutí ještě třeba, ale na prodej nic.


Mám jeden novej, s chrom obroučkou, ale ten nedám...
Podívám se do zásob, bohužel co mám je většinou vyndaný z auta, který jsem neviděl jezdit, takže funkčnost nezaručena
To asi nezvládnu, jedu služebákem. Neměl bys nějaký rovnou na prodej?
U Brandýsa nad Labem, Zápy. S mírnou zajížďkou bys to při cestě asi dal...
Jsem z Rakovníka, ve čtvrtek jedu přes Prahu směr Brno... Odkud Ty?
A asi bych našel i nějakej tachometr na půjčení, ale záleží na tom, odkud jsi, jestli se pro to dokážeš někdy stavit. Posílat to poštou tam a zpět, to je skoro lepší rovnou nějakej koupit.
jj, v mílích. Mám takovej v jednom autě.





Nabyl jsem dojmu, že jsem měl špatnej (cukavej) náhon od zprovoznění auta a těma rázama se asi nějak poškodil pohon počítadla, až mi to loni přestalo počítat. Vyměnil jsem tachometr, cukal taky, tak jsem vyměnil i náhon a je klid. Akorát jsem muset svůj barevnej tachometr přestrojit na funkční střeva... Od té doby mám pokoj, ukazuje to klidně a i celkem přesně.
A když jsme u toho - tachometr, který ukazuje v mílích i v kilometrech, v čem zobrazuje ujetou vzdálenost? Asi v mílích, že?
Taky mě to napadlo... Když jsme u toho, neměl byste někdo tachometr na půjčení, abych to mohl vyzkoušet?
Pokud jsi se vrtal i v tachometru, mohlo dojít k nerovnovážnosti hnacího ústrojí, do odstředivky se mohly dostat nečistoty. Dále se mohlo zadrhnout kolečko na řadiči číslic... pak může jít celý tachometr ztuha, dochází k předpětí na náhonu tachometru, k jeho možnému předpružení, což může mít za následek kmitání ručičky a popsané pazvuky.





Zkusil bych jiný tachometr a pak doloval náhon.
Pokud ukazuje a pouze skáče rafička, viděl bych to taky na náhon tachometru, buď nový nebo promazat, někdy pomůže i jenom vyndat náhon z tachometru a zase zastrčit, ale pokud to fungovalo, tak to bude na 90% náhonem...
Mohu potvrdit, měl sem to ve svém autě mnoho let, až jsem se loni naštval a vyměnil náhon a je klid. Mazání nepomáhalo, po vyndání se ukázalo proč - bowden měl zpuchřelou a prasklou bužírku, spirála bowdenu byla orezlá a to asi dělalo bordel, lanko drhlo a tachometr cukal.
Problém bude spíše v jeho náhonu. Zkus ho odšroubovat od tachometru, kápnout do něj hustější olej a zkontrolovat jeho vedení pod palubovkou, jestli tam není někde moc ohnutej.
Mám eRko, pár let po kompletní renovaci, kterou prošel i tachometr (rozebraný, přetočený na 00000 ) a najednou začal hrozně chrastit, navíc při nízké rychlosit (do cca 30 km/h) poskakuje ručička. Nevíte, čím by to mohlo být? Mám radši shánět nový tachometr nebo zkusit opravit?