No ty 6Q většinou jdou do kytek u 2,0tdi resp. MQ350+MQ450 a do T6 transportérů a některých oktávek jde o typ ložiska který se vymele a omačká obal převodovky. Já už to naštěstí mám za sebou u Alhambry, ale pro mě to bylo velkým překvapením prý za to může dvouhmota co odejde.


Dost mě udivil interval její životnosti mezi 150-250tis km dle stylu jízdy.
Naštěstí nemám ani dvouhmotu ani 6q. Mám jen dost šílený systém spojky a její vypínání, ale to tu rozebírat nebudu. Hlavně, že to funguje.
Nevím tedy jak v oktávce, ale mám koncernový 6kvalt v jiném autě a i mnoho známých a nevím o tom, že by s nimi měli problémy...





Pravda, jsou to 6 kvalty v kombinaci s legendárním 1,9TDi a mají najeto často i několiksettisíc kilometrů...





takže nevidím důvod oželet 6kvalt, zvlášť když najezdím kvanta kilometrů po dálnici... Spíš bych dal pozor na dvouhmotnostní setrvák u 1,9TDi, jakmile se začne auto vydávat jiné zvuky než je člověk zvyklý, což se za jízdy ze začátku špatně pozná, okamžitě řešit...
Líbí se mi že se vrátíš a napíšeš čím to bylo.


No hlavně bacha na koncernové 6Q převodovky tam ty příznaky jsou u jedničky a zpátečky nevypíná(resp. vypíná blbě) a blbě zabírá a tam to dělá vymačkaná převodka drahá zkušenost...Tak při výběru ojetiny klidně doporučuju oželet 6Q převodovku, která má blbě uloželé ložisko...pak je to na repas
Pro info: spojka opravena výměnou obou válců a funguje opět normálně. Dokonce líp něž kdy před tím, takže mám podezření, že to nebylo úplně v pořádku od začátku, jen jsem to nepovažoval za chybu, ale za vlastnost. Zřejmě jsem to mohl vyreklamovat. Spojka u Octy mi vždy zabírala tak trochu skokově, teď krásně plynule. No nic, hlavně, že to funguje a funguje dobře.
Radku zkus odzvdušnit, ale spíše bude spojkový válec na výměnu.....
Pedál je taky plastový, na pohled prakticky stejný jako v citigu. Napadla mě třeba i prasklá vratná pružina pedálu, ale zase mě zmátlo to, že když zůstane dole, jde hůř řadit a blbě se rozjíždí, jako by to bylo spíš zavzdušněný.
A nemůže být chyba v samotném pedálu? Nepromazalé uložení? Třeba u rapida mi po roce stání zatuhly oba pedály a nevrací se. U erka se mi to stalo i za provozu, že se přestal vracet (naprášil se bordel do uložení). U citigo je spojkový pedál plastový. Nevím jak je uložený, ale začíná tak jako vrazat. Kdyby se ti zasekával váleček v pístu, tak by se pedál stejně vrátil, ne? Protože s pístkem není spojený - nebo je?
Sháním info a zkušenosti s novodobou škodovkou.


Octavia I, motor 1,6 / 75kW (benzín), kód BFQ. V posledních týdnech mívám problém se spojkou - zůstává mi viset spojkový pedál u podlahy. V té chvíli jde i blbě řadit a spojka zabírá hned u podlahy, pedál se zvedne jen částečně. Po zvednutí nohou spojka zase celkem normálně funguje. Není to pravidelně, ale pozoruju to hlavně u teplýho motoru a při častějším, příp. delším vypínání spojky, např. časté semafory, popojíždění v koloně apod. Ovládání je kapalinou. Úniky kapaliny jsem nezaznamenal, nádobka je společná i pro brzdy a je plná.





Nemá s tím někdo nějaké zkušenosti, abych nepátral metodou pokus-omyl?