Ahoj Martine, mno.. přednášku jsem přednášel já, takže v kostce asi tolik, co je v mé knížce, obohaceno o pár nově získaných obrázků, třeba výkres původního návrhu eRka apod., ale zajímavá byla účast 3 lidí z vývoje škoda, kteří povídání doplnili svými poznatky z dob vývoje eRka, jak ho testovali, kdo rozbil první prototyp i docela detailní info o historii "Brežněvovckých" kupátek, zejm. jak to bylo se 4. prototypem a jeho bohatá minulost a po přednášce prohlížení fotek a povídání o natáčení Upíra z Feratu. Ten pán, co s tím jezdil je pan Cinkl, co ty prototypy stavěl a třeba s eRkem jezdil s tím prvním prototypem životnostní zkoušky.
Tak přednáška proběhla včera v poměrně komorním duchu, ale za účasti lidí přímo se podílejících na vývoji nejen kupátka, takže se to už v průběhu a poté po skončení přednášky zvrhlo ve velmi zajímavou a pro zúčastněné přínosnou diskuzi. Protože mluvit napřímo s člověkem, co jezdil s 1. prototypem eRka, stavěl Supersport (a vlastně všechny prototypy od 70. do 90. let) a poté ho coby Ferat řídil ve filmových záběrech, to se jen tak každý den nepovede.
Pokud to někomu uniklo, připomínám, že Škoda muzeum pokračuje v přednáškách z historie převážně škodovky a při té příležitosti si dovolím připomenout jednu aktuální:
5. říjen 2022