Škoda 130 RS
Aktualizace 28.10. 2011
Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)
Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.
Aktualizace 6.8. 2011
Hurá, dorazil motor.. a schvalně, kdo si pamatuje Calex? :-)
Aktualizace 25.7. 2011
Tak pridavam fotky z vyroby polepu, zacina se to tvarit stejne jako pred 30ti lety :)
Aktualizace 9.7. 2011
He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci… takže teď mám něco víc novinek… Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky
Další dobové fotky a fotky z renovace jsou zde:
http://www.renovace-veteranu.cz/rozpracovane-vozy/ 24/skoda-130-rs.aspx
Tak jsme si koupili hračku:-)
Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/4284-skoda-130rs/ nebo tady:
http://skoda-virt.cz/cz/forum/skodovky/72859-co-vy-na-to-19/
Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.
Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo :-( vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.
Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan
http://www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: http://www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací celé transakce.
Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.
Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.
Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: http://www.fotogalerie.cz/jourin/58115-130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.
Tak držte palce :-)
P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele. Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou.
Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.
Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))
1. listopad 2011
31. říjen 2011
31. říjen 2011
31. říjen 2011
31. říjen 2011
31. říjen 2011
31. říjen 2011
20. září 2011
11. srpen 2011
11. srpen 2011
8. srpen 2011
8. srpen 2011
26. červenec 2011
26. červenec 2011
11. červenec 2011
18. listopad 2010
16. listopad 2010
15. listopad 2010
9. červen 2010
9. červen 2010
12. březen 2010
30. leden 2009
27. leden 2009
26. leden 2009
26. leden 2009
26. leden 2009
26. leden 2009
26. leden 2009
26. leden 2009
25. leden 2009
25. leden 2009
25. leden 2009
25. leden 2009
25. leden 2009
25. leden 2009
16. září 2012