Údržba brzdového systému
Seřízení pedálů brzd
Základem je seřídit vůli mezi pedálem a brzdovým válcem (mrtvý chod). U Š110R se provádí stavěcími šroubky na pedálové konzole. Mrtvý chod na pedálu by měl být 2-5 mm. U vozů s posilovačem brzd je nutno seřidit vůli mezi posilovačem a brzdovým válcem stavěcím kolíkem na posilovači. Vůle by měla být asi 0,5 mm. Bližší informace najdete u seřizování pedálů a posilovače.
Výměna destiček
- zvedneš předek auta
- sundáš přední kola
- na každém třmenu uvolníš krytku destiček vytáhnutím dvou závlaček (nebo tyček)
- vyndáš destičky POZOR! nesmí se šlapat na brzdu!
- nasadíš nové destičky. Pokud tam nepůjdou musí se pístky zatlačit do třmenu
- u starších typů brzd se destičky nasouvají na úchyt na pístku, u novějších jsou pístky duté a destička se pouze vloží mezi pístek a kotouč.
- zadělá se kryt destiček
- nasadíš kola, odvzdušnení není nutné provádět
Odvzdušnění brzd
Provádí se pokud bylo manipulováno s brzdovým okruhem (výměna brzdových hadiček, či trubiček nebo válce) nebo pokud je podezření, že se do systému dostal vzduch. Stačí dělat pouze na okruhu se kterým bylo manipulováno, ale vždy obě kola okruhu. Okruhy jsou u dvoupístových brzd přední a zadní. U čtyřpístových přední-1 a přední-2 + zadní.
- doliješ nádobky brzdové kapaliny na maximum
- sundáš kola na okruzích které chceš odvzdušnit (není to nutné, ale pracuje se lépe)
- na odvzdušňovací šroub navlékneš hadičku jejíž konec ponoříš do nádobky s malým množstvím brzdové kapaliny
- povolíš odvzdušňovací šroub.
- pomocník začne špapat na pedál brzdy.
- šlape tak dlouho, dokud si nejsi jistý, že v okruhu není vzduch. Pozor aby nedošla brzdová kapalina v nádobce. Do systému by se dostal opět vzduch !!!
- při stisknutém brzdovém pedálu dotahneš odvzdušňovací šroub a provedeš to samé na druhém kole okruhu.
- pokud odvzdušňuješ oba okruhy, první se dělá zadní
- po odvzdušnění by pedál brzdy měl být tuhý, ne gumový!
Výměna brzdové kapaliny
Výměna by se měla provádět asi každé dva roky (u čtyřpístů 1 rok), protože brzdová kapalina absorbuje vodu a ta může způsobit korozi pístků a následnou netěsnost brzdového systému. Provádí se stejně jako v případě odvzdušnění brzd až na následující odchylky:
- použít je nejvhodnější brzdovou kapalinu žlutou, s bodem varu ve 205°C (např. SYNTOL HD 205)
- nejprve vysaj starou brzdovou kapalinu z nádobky a nahraď novou
- pedál brzdy stlačuj tak dlouho dokud si nejsi jistý, že je stará kapalina v systému nahrazena novou
- opět pozor na to aby byla nádobka stále plná!!!
26. prosinec 2005
24. prosinec 2005
7. červen 2006