13. září 2010

Projekt Fiona

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11325×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: Petkar
Když jedno je málo...

9. prosince 2016

Tak po 14 dnech přidávám pár dalších řádek...

V minulém týdnu jsme zasypali a zabetonovali montážní jámu (pokud chtěl někdo ukrýt mrtvolu, již to nebude možné:-)). Beton jsme jakž-takž nechali vytvrdnout a v pátek pokračovali na autě. Fotky z betonování a zasypávání jámy nejsou:-)

V pátek jsme z auta vyndali zbytek věcí - táhlo řazení, ruční brzdu, přední nápravu a auto otočili na bok... Po počáteční euforii (v roce 2010:-D) a až po paniku minulý týden, musím konstatovat, že na podlaze bude celkem dost práce, ale není to zas tak strašné jak to na první pohled vypadalo...

Podvozek

Na prach je okolí levé trubky heveru, okolí levého domečku zadní nápravy, spodek prahu vypadá (zatím) na povrchovou rez, na výměnu je přední vanička komplet (vršek i spodek), zbytek uvidíme až po kompletním očištění až na plech. Snad to nebude tak hrozné, aby se musela měnit celá podlaha, zatím mi stále ještě připadá jednodušší vyvařit stávající, která (mimo výše uvedené místa) vypadá celkem v pohodě a zdravě... ale máme očištěno tak 30%...

Pár foteček progresu:

18. listopadu 2016

Den "D" :-) po dlouhých 6 letech se konečně začalo pracovat na Fioně...

ShRek momentálně jezdí celkem bez problémů a než bude nový výfuk a proběhne příprava na novou sezónu, vrhli jsme se s Lukášem na Fionu.

Bohužel, šestileté stání, i když v garáži, se na skeletu dost podepsalo:-( pod autem byl jeden z hříchů mládí - neizolovaná montážní jáma, takže skoro celý spodek je okyslý a plesnivý... uvidíme, co půjde zachránit...

V průběhu pátku jsme z auta sundali všechny vnější plechy a vyndali zadní nápravu a převodovku. Při tom jsme zjistili, že převodovka je chycena z vrchu, ale jsou zachované i původní držáky převodovky. Důvodem uchycení vrchem je nejspíš atypický tvar předního víka, na které nešlo přidělat původní držák... musím to ještě přesně prověřit

Fiona dojezdila právě včas, protože horní držák převodovky byl z nějaké dvojky plechu bez výztuhy a silný výkon motoru utrhl celou jeho levou část...

Co nás čeká v nejbližší době?

Ze všeho nejdříve zasypat montážní jámu a udělat provizorní izolaci proti vlhkosti - plánováno na 3.12.2016. Bohužel nemůžu nechat auta stát venku, takže zalití betonem bude až za půlroku...

Hned po provizorní izolaci garáže, odstrojit komplet Fionu a vytahat z ní vše, co tam nemá co dělat (ruční brzdu, zbytky rozvodů brzd, přední nápravu...) a otočit jí na bok a začít škrábat a čistit podlahy, abychom zjistili rozsah škod. Toto bychom rádi stihli s Lukášem do vánoc (letošních)...

A pak se rozhodne jak dál...

Už dnes, ale vím, že udělám minimálně jeden ústupek původnímu rozhodnutí - zachovám pětistupňovou převodovku. Prostě, když už tam je to rozšíření:-) a je i uděláno celkem pěkně a šikovně...

tak a teď mě kamenujte:-)

A pár fotek na závěr hlášení :-)

Čím začít?

Asi krátkým exkurzem do minulosti, v roce 2001 si můj nejlepší kamarád, na můj popud, koupil erko. Jízda tímto vozem mě natolik uchvátila, že jsem si pak pořídil své a dál to znáte...

Mezitím Mike své erko rozebral a několik let chodil a pln nadšení po každém spolu absolvovaném sraze říkal, už začnu... Bohužel, jeho nadšení postupně definitivně vyprchalo a na srazu v Kvasinách pronesl kacířsky, že se chce zbavit erka... a protože u toho byla i má milovaná manželka, jako u všech "mých" šílených nápadů (plně se potvrzuje pravidlo "za vším hledej ženu"), dohodla se Mikem, že jeho erko převezmu.

V podstatě jsem ani nijak neuvažoval o dalším erku (zvlášť, když mi v garáži čeká na renovaci kilo), ale k tomuto auto mě vážou citové vazby, a vím přesně v jakém je stavu...

12. září 2010

Problém trošku nastal, jak toto auto dostat z Dýšiny do Horoušan, aby to nestálo moc a aby to všem časově vyhovovalo... Dopravu za 10-15 Kč/km jsem odmítl hned, neboť je to cca 250 km a stejně bych do Dýšiny musel kvůli naložení ostatních dílů...

Nakonec jsem si půjčil přívěs a jel pro erko:-D.

Stav

V podstatě opískovaný skelet na nápravách, drobné tuningové úpravy (rozšířený tunel na pětikvalt, horní závěs převodovky a upravený levý podběh kvůli chladiči), koroze vaničky kufru, horních lemů předních podběhů a podlahy za předními sedačkami, drobná koroze torpéda a střechy.

K autu jsou původní všechny plechy (plus několik dveří navíc, kompletní skla (několik moc bočních skel navíc), některé díly dvojmo i trojmo, ale mělo by toho být na celé auto...

Plán

Přece nebudu jezdit sériovkou...

Tak pánové (a dámy), nic takového:-), pokusím se maximálně držet specifikace roku výroby (1974) a tento krát postavit, pokud to bude trošku možné originál... Barvy světle zelené (jako tady to erko: http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=1211&pid=126)

Zahájení stavby a renovace: rok 2011...

Náklady:

600 Kč půjčovné přívěs

650 Kč nafta na převoz

Poznámka:

Jméno dostalo auto podle postavy z filmu Shrek, nicméně zkuste najít to auto tady na webu:-) Indicií je, myslím, víc než dost:-).


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11325×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: Petkar
Jardo, to byla podpásovka 😀
Hrozně bych ti přál erko, který bys nemusel na každým srazu opravovat 🙂
Zdar všem tento počin je chválidohný já si chci taky splnit rest v podobě prvomodelového erka a převoz jsem absolvoval loni a už rok leží auto u ledu...🙁. Nicméně je dobré připomenout, že existuje věc rozšíření sk.B, konkrétně B96 je to na soupravu 4,25t čili na tvoje Galaxy to stačí bohatě, autoškola stojí cca 3tis a hned jdeš na zkoušku s komisařem-vlastně jenom jízdy, test není třeba prostě pecka.
Radku, víš jak🙂 jsme na to s Lukášem dva a máme takovou dohodu s manželkami, že pátek večer je náš 🙂 takže začínáme asi v sedm-osm hodin večer a končíme kolem půlnoci (někdy i později🙂)... urazíme u toho dvě-tři pivka a pracujeme...





Lukáš se učí, je šikovný a já si připomínám dobu před osmi-deseti lety, kdy jsem stavěl ShReka🙂





Tuhle mě Lukáš pobavil, když řekl, že si vůbec nedovede představit, jak jsem zvládl ShReka postavit celkem sám... Dneska už tomu snad ani já nevěřím... občas pomohl táta, občas tchán, když bylo nejhůř, ale 80% jsem zvládl sám...





Faktem je, že ve dvou se to opravdu lépe táhne a počítám, že za pár let pojedeme na srazy dvěma erky...
Když jsi se do toho pustil, tak nechť ti entuziazmus vydrží a dokopeš to do zdárného konce. Já se nacházím zase v podzimní útlumové fázi a nějak se mi nechce na rozkuňabeným autě nic dělat... uvidím, co s tím vymyslím.
...a štve mě, že dnes už jen nostalgicky vzpomínám na dobu, kdy když jsem potřeboval převézt Berušku z Miličína do Kladna (100km), vzali jsme s kamarádem Láďu (1600), plaťák a vyrazili a nikdo nás nezastřelil.A nebylo za co, žádná rizika, ani ohrožení nebyla...


Dnes...díky lobistickybyrokratickému působení neuděláme ani prd bez patřičného povolení...
Co říci....🙂 Těším se na výsledek.





K vlekům - pitval jsem legální možnosti s Béčkem a dospěl jsem samozřejmě k udělání si rozšíření na B+E, přesně jak si loby přála a legislativa vykonala...
Já měl bržděný vlek😀





Jenom blázen by si za auto nasadil tunu nebržděného vleku... ale je fakt, že jsem vezl na nebržděném vleku, o celkové váze 600 kg asi 60 kusů dlažby (plus dřevěná paleta)... Každá dlaždice vážila 15 kg... ale jel jsem jenom kousek a můžu odpovědně říct, že to nebyla žádná slast...
Karle, u nebržděných vleků se údajně počítá okamžitá hmotnost vleku, není rozhodující, co má v techničáku. Nebržděný je tak jako tak max. 750kg.


Vysvětlovali mi to takhle i kolegové homologátoři. Otázkou zůstává prokazování okamžité hmotnosti vleku, ale když nebudou na silnici váhy, těžko něco posuzovat. Papíry v tu chvíli nejsou rozhodující.


Ty rozhodují v případě větších bržděných vleků, kde max. přípustná váha vleku nesmí přesáhnout pohotovostní váhu auta.
Člověk měl 2 dny dovolenou a takový rozruch kolem vozíčku za auto😀





Ještě jednou jsem si přečetl odkazy od RST a popis od Davida_5555 a pro mně z toho plyne následující:





1) můžu mít auto 3,5 tuny (které bude mít mimo místa řidiče ještě 8 míst k sezení) a za něj přívěs o celkové váze 750 kg, pak bude celková hmotnost soupravy 4,25 tuny nebo





2) celková hmotnost soupravy nesmí překročit 3,5 tuny.





Samozřejmě nesmím překročit omezení daná jinými záznamy v dokladech k vozidlo - zatížitelnost "koule", váha přívěsu převyšující váhu vozidla apod.





Až sem jsem to všechno pochopil a pokud jsem se dotkl Davida_5555 tak se omlouvám (a doufám, že až mě někdy zastaví, že mi to nespočítá 🙂).





K bodu 2 jsem tvrdil to samé, k bodu 1 jsem se dogmaticky držel tvrzení, že celková váha soupravy nesmí překročit 3,5 tuny, což bylo špatně (holt, řidičák jsem už dělal dost dávno), ale neznalost neomlouvá....





Jediné, co jsem nepochopil, byla poslední věta Davida_5555:





"Takže třeba za škodu 120, která má uvedou hmotnost nebržděného vozíku 400kg, můžu klidně připojit vozík o celkové hmotnosti 750 kg, jen prostě okamžitá hm. vozíku a nákladu nesmí být vyšší než 400 kg."





Zde si myslím, že to jde trošku proti sobě. Nedokážu si technicky představit, jak Policie při silniční kontrole zjišťuje, zda "okamžitá hmotnost vozíku a nákladu nepřesahuje 400 kg", měl jsem za to, že vždy je rozhodující co je napsáno v papírech a při kontrole nikoho nezajímá, zda vezu za autem prázdný plaťák, jehož hmotnost je např. 450 kg, když v papírech má napsanou celkovou hmotnost 1600 kg...





Ale asi to je různé od toho jak si to kdo bude vysvětlovat...
Radku díky, to je to co jsme potřebovali. David_5555 měl tedy pravdu,


jde jen o to , aby i ostatní dopravní policisté měli stejné školení.
Našel jsem následující vysvětlení z MD ČR:


http://ridicske-prukazy.info/ridicske-opravneni-skupin-B-F-rizeni-jizdnich-souprav.html


Myslím, že to je jasné a vytištěné si to ukládám do auta pro případnou diskuzi.
Rozumné a logické by to nebylo, ale hodilo by se nám to.
Jelikož jsem auto viděl během převozu naživo (nakonec třetí fotka je u nás před domem, kde se Karel s Mikem cestou zastavili pochlubit) mohu koupi jenom schválit a závidět Karlovi ten mladický elán (nebo spíš nerozvážnost ?). A o podpoře ze strany manželky ani nemluvím. Rodinnou podporu kazí jenom maličko ošklivý tchán, který si nechce nechat ve své garáži Schreka!


K problematice valníků a podvalníků : je v tom jak je vidět pěkný zmatek. Kdyby to bylo tak,jak to vysvětluje David_5555 (zřejmě čerstvě proškolený dopravní policista) by byl logické a rozumné, ale obávám, se, že na silnici si to valná většina kontrolních orgánů vysvětluje úplně jinak.
myslím, že toto je dost výstižné a nepotřebuje to další komentář:





"jízdní souprava s max. přípustnou hmotností soupravy do 3 500 kg"





Mluví se o jízdní soupravě a maximální přípustné hmotnosti.
To jsou věci, tak aď se plány zdaří 😀
Vzhledem k tomu, že když jsem pracoval MÚ a občas zaskakoval na evidenci řidičů na ŘP a v současné době pracuji jako ten co Vás případně bude kontrolovat na silnici, tak vím o čem mluvím, nemluvě o účasti na různých školení týkající se této problematiky. Ale samozřejmně nezaručuji, že si to bude někdo vykládat jinak, v tom případě bych to nechal sepsat a šel do správního řízení.
B


motorová vozidla s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg a max. 8 místy k sezení kromě místa řidiče; smí být připojeno přípojné vozidlo o max. přípustné hmotnosti do 750 kg


traktory a samojízdné pracovní stroje s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg


jízdní souprava s max. přípustnou hmotností soupravy do 3 500 kg


mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h





B+E


jízdní soupravy složené z motorového vozidla sk. B a přípojného vozidla nad 750 kg


jízdní soupravy, které nespadají pod sk. B





C


motorová vozidla s max. přípustnou hmotností nad 3 500 kg; smí být připojeno přípojné vozidlo s max. přípustnou hmotností do 750 kg





C+E


jízdní soupravy složené z motorového vozidla skupiny C a přípojného vozidla s max. přípustnou hmotností nad 750 kg


Platí i pro skupinu B+E a pro skupinu D+E pokud je řidič držitelem skupiny D
David_555: Mám dojem, že se dosti pleteš...





Policii při kontrole nezajímá nějaká "okamžitá hmotnost", ale to co je napsáno v papírech... Ono taky, jak by to asi na místě změřili? A pakliže součet nejvyšších přípustných hmotností tažného vozidla a vleku, uvedených v technických průkazech, překročí 3500 kg je to na kombinaci B+E, zároveň vlek nesmí překročit maximální technicky přípustnou hmotnost tažného vozidla a omezení "na kouli". Já mám dokonce v technickém průkazu ke Galaxině napsánou celkovou maximální přípustnou hmotnost soupravy...





Taky jsem už táhl za autem nebržděný přívěs s celkovou hmotností 620 kg (papírově) a bylo tam tak 1500 kg... žádný med to nebyl, ale šlo to...





Nicméně, klidně si vysvětluj zákony a předpisy jak chceš, skutečnost poznáš až při kontrole...
Skupina "B" opravňuje řídit soupravu do 3500 kg např. auto 2000 a vlek 1500. nesmí se samořejmně překročit okamžitá hmotnost přípojného vozidla, která je uvedena na kouli v TP u auta.


Další případ pro "B" vozidlo 3500kg a vlek 750 kg součet 4250 kg.


Za vozidlo lze zapojit i vlek, který má v TP uvedenou celkou hmotnost větší než je v TP na kouli u vozidla. Okamžitá hmotnost vozíku a nákladu jen nesmí překročit hmotnost uvedenou v TP na kouli auta.


Takže třeba za škodu 120, která má uvedou hmotnost nebržděného vozíku 400kg, můžu klidně připojit vozík o celkové hmotnosti 750 kg, jen prostě okamžitá hm. vozíku a nákladu nesmí být vyšší než 400 kg.
Ad skupiny, zjišťoval jsem když jsem řešil pořízení svého vleku a za OI můžu na kouli 1300. Pokud není vlek těžší než tažné vozidlo stačí jen "B". Koupil jsem tedy vozík (ložná plocha 3300x1700) který má v TP 1300kg (ačkoli ten samý může mít i 1600). Jakmile to má dvě nápravy nestlačí to legálně pod 1600 a tato kombinace takřka nemá řešení s "B" řidičákem. Vlek má kola pod korbou takže s nájezdy a trochou šikovnosti se i celé auto (R, 100 rozměrů) převézt dá...
Tak pokud z pěknýho erka nezbastlíš monstrozní obludnost 😀DD..
Radku, oslík jsem já a to doslova "oslík-otřese"





A Fiona samozřejmě je zelená... Původně to byla krásná žena-rudovláska, kterou měl princi přivést Shrek, ale nějak nebyla spokojená se svým vzhledem (se jí docela divím, asi se u ní rozvinula nějaká duševní nemoc, nebo co, neboť vypadat jako krásná rusovláska a nebýt spokojená...), a nakonec se změnila v zeleného zlobra, což byla její původní podoba než byla nějakým škodolibým kouzlem změněna v krásnou ženu😀...
Jinak ty jména jsi vymyslel hezky, akorát si nedovedu vybavit, jakou barvu má princezna, ale je taky nějaká zelená, ne?


A až bude Fiona hotová, přijde na řadu oslík?
Radku, protože jsem se na to koukal, než jsem sháněl vlek, dle výkladu autoškol je to tak jak píšu...





"B" - samostatná vozidla do 3,5 tuny nebo souprava (vozidlo+vlek) nesmí překročit 3,5 t a vlek nesmí být těžší než vozidlo





"B+E" - vozidlo nesmí překročit 3,5 tuny souprava (vozidlo+vlek) smí překročit 3,5 tuny, ale vlek nesmí být těžší než vozidlo





"C" - vozidlo nad 3,5 tuny





"C+E" - ??? (jsem nezjišťoval neb skupinu C nemám...)





viz. např: http://www.online-autoskola.cz/legislativa/zakon-o-silnicnim-provozu/cast-prvni/hlava-iii/dil-1-ridicske-opravneni.html
S tím vozíčkem,tak to je masakr😀DDDD.Přeju hodně úspěchů v renovaci. Co se C+E týče,je o bez omezení na váhu,musíš se pouze vlézt do max.přípustné hodnoty v TP,tachograf musí být každé dva roky cejchován.Bez tachografu můžou jezdit pouze vojenské nákladní vozidla.
JJ, neboj, ten je v záloze. Mě zaujala ta varianta vleku s TP na 750kg.


S těma skupinama je zmatek v tom, že lecko tvrdí, že na vlek přes 750kg je potřeba BE. A i pro BE platí limit 3,5t. Nad 3,5t CE a tachograf.


Občas to řešíme v souvislosti s tažným na OCtavii Scout, protože sama váží přes 2T (max.) a uveze 1800kg vlek. Superb a Yeti dokonce 2t.
Takže Fiona .... hmmm hmmm ... 🙂)





Zatím jseš na startu, ne-li dokonce před startem, takže auto, či Tvoje plány hodnotit nyní nebudu.





Ale poznámka k tomu odvozu. Pro příště a pro dobré kamarády. Mám-li problémy tohoto druhu, beru telefon a volám Houškovi do Dobrovice. Jednak mám oprávnění na vše, kromě létajících strojů, motorových plavidel a kolejových vozidel, čili Ečko bez problémů a druhak umím opatřit plaťák, který je otypovaný na 200 kg vlastní hmotnosti. Já vím, že to je nesmysl, ale v TP onoho přívěsu to tak stojí 😉 Radkova Magica jsme na tom taky odvezli. A to jsme si ho ještě naložili obráceně, protože se nám s tím nějak nechtělo šibovat po trávníku u prodávajícího, neboť jsem měli k dispozici jen pohon vlastních ochablých svalů 😀
Radku, s těmi skupinami je to velice jednoduché, znáš to určitě sám:





Na klasické "B" můžeš tahat cokoliv, ale součet "největších technicky přípustných hmotností" auta a vleku nesmí přesáhnout 3,5 tuny. A je jedno, pokud jedeš v prázdném autě sám a taháš prázdný vlek, který má hmotnost např. 400 kg, pokud má auto v papírech napsáno "nejvyšší technickou přípustnou hmotnost" 2510 kg a vlek 1000 kg. Na to už potřebuješ kombinaci "B+E".





To byl přesně můj problém - Galaxina má celkovou váhu 2510 kg, tím pádem pro mně připadal v úvahu maximálně přívěs o celkové váze 910 kg, ale takový jsem nebyl schopen sehnat, všechny plaťáky měly minimálně 1300 kg, takže jsem vzal tento vozík, který měl papírově sníženou hmotnost na 750 kg...





V tvém případě bych se podíval, co napsáno oktávka jako nejvyšší technicky přípustnou hmotnost, k tomu bych připočítal těch 1200 kg, co můžeš pověsit na kouli a pokud jseš pod 3,5 tuny, neřešil bych to. Osobně si myslím, že bude zcela jistě pod 3,5 tuny🙂. Akurát tedy budeš mít problém sehnat plaťák, který bude typovaný na 1200 kg, většinou jsou těžší, nebo to řešit tak jako já...
Daník to trefil...
Oktávka může tahat 1200kg, takže takový vlek je ideální. Čeká mě v dohledný době podobnej transport, skelet na kolech. A co se PČR týká, dohadovat se sice můžou, ale pokud to nezváží...


A navíc, s řidičákem mi to dosud nikdo uspokojivě nevysvětlil. Já jsem dělal B s tím, že můžu řídit soupravy do hmotnosti 3,5t. Zádný omezení 750kg na vlek jsem nedostal.
No, není to tak, jak to vypadá...





ShReka jsem garážoval u tchána, ale když se dověděl, že si přivezu další erko, vyhodil ho z garáže, takže teď ho mám doma pod přístřeškem a čekám, až to stráví. Galaxina, kterou denně jezdíme, je venku...





A s časem?





No... Každý den vstávám v 5:40, jedu 85 minut do práce, v práci jsem 8,5 hodiny a pak jedu 85 minut domů. Doma jsem v 17:40... Chvíli se věnuji dětem, než je uložíme, pak mě čekají opravy kolem baráku (50 let starý barák) nebo posekání zahrady (cca 700 m2), případně jiné práce... takže večer padám a jsem hotov... Snad v zimě bude trošku času, ale zase garáž není vytápěná... Víkendy mám většinou "zabité", věnuji se rodině, nebo jedeme někam na výlet, za příbuznými...





ShReka jsem skládal rok a půl v podstatě v době 20-22:00 než jsem padnul únavou😀, občas do toho nějaká "volná" sobota, kdy mi přijel pomoct táta...





No, a asi v podobném duchu, ne-li ještě pomaleji, se bude rodit Fiona...
Noo,mas muj obdiv Karle 😉uz jen z duvodu ze mas rodinu, zamestnani a jeste najdes cas na projekt.Ja to nejak neustale nestiham pri kazdodenni pracovni dobe 11 hodin,ale priznam se ze jsem zase zacal pracovat na aute 😉tak ze mam dobrej pocit.Drzim ti palce at jde dilo od ruky!
Víš jak, Radku, od určité doby není problém tažného auta... Bohužel při shánění přívěsu jsem narazil na jednu drobnost - chybějící řidičské oprávnění...





Ideální by byl, v mém případě, přívěs (nejlíp plaťák) s celkovou hmotností 990 kg, ale takový nikdo neměl, až jsem v Říčanech, v toni caru, zapůjčil to největší co měli... Celková hmotnost byla 750 kg (320 kg samotný přívěs a 430 kg nosnost) a byl bržděn. Navíc, po té, co jsem byl ujištěn, že se jedná o přívěs s celkovou hmotností 1300 kg, akorát "papírově" snížen na 750, uklidnil jsem se🙂. Galaxina má zatížitelnost "koule" 2 tuny bržděného, takže taky bez problémů... Jediný drobný zádrhel mohl být při kontrole Policii, vysvětlit jim, že odstrojený skelet a těch "pár kousků" plechu nemá víc jak 430 kg...





Ložná plocha byla 300x157x35 cm a do toho se skelet erka na kolech akorát vešel🙂 Sice jsem to doma 2 dny měřil, ale vešel se🙂
Aneb jedno nikdy nestačí a člověk se holt nepoučí a bude se v tom zase vrtat a tak pořád dokola...


Moc se mi líbí ten přívěs, budu za čas něco podobného taky potřebovat, kde se dá něco takového půjčit?