dobové fotky Škodovek+prototypy škoda 100
Rozhodl jsem se prohledat různé staré časopisy, knížky a brožůrky a podělit se s vámi o pár dobových fotek Škodovek a taky pár prototypů Škody 100-110, najdete je?:-)
20.7.2005 menší aktualizace:2x škoda 1000 combi+ jedna lahůdka "1000MB" cabrio, je krásná co? ale nejsem si jist že to jsou opravdu prototypy nebo jen blbosti - bylo to v aprílovém výtisku : napadlo mě to po "důkledném" prozkoumání škody "1000MB" combi na obrázku kde je vidět přesně z boku ..., podívejte se na škvíru mezi předními a zadními dveřmi ......(obestřeno rouškou tajemna):-D
22.7.2005 Tajemství je vyřešeno (1000MB combi) respektive ho vyřešil KDB :není to blbost je to fakt prototyp. Škoda že se nedostal do výroby...
23.5.2005 Měl bych na vás všechny dotaz, prosbu chcete-li :jestli někdo má nějaké dobové fotky Škoda let 50ých až 80ých a chce se s námi o ně podělit může mi je poslat na e-mail a já je zde zveřejním. obrázek může být doplněn i popisem či kraťoučkým textem .Díky za případné příspěvky. Petřík
16.12.2005 koupil jsem si knížku Škoda 1000MB od Jana Tučka a našel jsem v ní nějaké informace o Škodě "1000MB kombi" tady jsou:
V únoru 1963 se objevila pátá karosářská varianta Š 990,pětidvéřové kombi. Geneze tohoto automobilu, který vznikl přestavbou sedanu s pořadovým číslem 34 ze série 50 NOV, jenž měl v té době najeto přes 31 tisíc kilometrů, není tak docela jasná. Zlé jazyky tvrdí, že hlavní motovací přestavby bylo zamaskování následkůhavárie původního vozu, k níž ůdajně došlo při neschválené jízdě.
Ať tak či onak, ze zprávyz června 1963 vyplývá, že karoserie kobmi čekala od února do konce hvětna 1963 na zabudování motoru. Litrový čtyřválec byl k tomuto účelu překonstruován na ležatý, ve vodorovné poloze byl umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru, hlavou válců směrem doleva.
jednodílné páté dveře v zádi se vyklápěly vzhůru a otevíraly přístup k zavazadlovému prostoru, jehož vnitřní výška po strop se pohybovala od 550mm vzadu po 650mm za opěradly zadních sedadel. Nákladní prostor se dal samozřejmě zvětšit sklopením zadních sedadel. Takto vzniká 1,6 m dlouhá ložná plocha která však neměla rovnou podlahu, kryt motoru vytvářel výrazný schod. Kombi dlouhé 41550 mm, široké 1620 mm a vysoké 1400 mm mělo užitečnou hmotnost 380kg, z níž po 150kg připadalo na cestující a po 40 kg na na náklad v předním a zadním zavazadlovém prostoru. Vůz poháněný litrovým motorem o vákon 42 k SAE (31 kW) jezdil na čtrnáctipalcových kolech s pneumatikami 6,00-14 rychlostí až 115 km/h a průměrně spotřeboval 7,6 l benzinu na 100 km.
Vůz se do výroby nedostal kvůli problémům s chlazením a obtížným přístupem k motoru.
2. duben 2006
30. březen 2006
18. březen 2006
15. únor 2006
21. září 2005
5. srpen 2005
5. srpen 2005
5. srpen 2005
4. srpen 2005
4. srpen 2005
27. červenec 2005
24. červenec 2005
22. červenec 2005
22. červenec 2005
22. červenec 2005
22. červenec 2005
22. červenec 2005
21. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
20. červenec 2005
19. červenec 2005
3. duben 2006