2. setkání majitelů Š110R
26.-28.8.2011
Po loňském úspěchu srazu ke 40.výročí zahájení výroby vozu Škoda 110R se rozhodl organizátor Marty uspořádat 2. ročník podobného setkání a založit tak novou pěknou tradici setkávání se výhradně Kvasinských kupátek 110R.
Pro nás sraz začal vlastně už ve středu odpoledne, kdy jsme sbalili doma vše potřebné, naskládali do Octávky a ve čtvrtek po práci se už nevraceli domů a jeli rovnou do Nového Bydžova, kde máme eRko dlouhodobě ustájeno. Tam jsme přespali do pátku, ráno jsem ještě vyměnil hadici od plnícího hrdla do nádrže a vyrazili jsme směr Česká Skalice.
1. den srazu - pátek 26.8.2011
Naskládali jsme tedy všechny věci do eRka, Octávku odložili místo něj do garáže, natankovali novou hadicí plnotučného ovsa pro koně a výletním tempem vyjeli vstříc prvnímu letošnímu srazovému dění. Krom úmorného vedra proběhla cesta naprosto v pohodě a kolem poledne jsme byli v kempu na Rozkoši. Postavili stan, něco pojedli, zaregistrovali se na sraz a tak pomalu vpluli do dění. Při registraci nám kluci říkali, že měli docela slušnou honičku s přípravou orientační jízdy po okolí, protože v jedné vsi jim ve čtvrtek překopali silnici a kluci narychlo předělávali trasu a přetiskávali itineráře. Klobouk dolů, vše zmákli perfektně a v sobotu se mohlo vyrazit a nic tak nenarušilo plánovaný průběh srazu.
Za průběžného klábosení se starými známými a poznávání nových známých se přiblížila hodina odjezdu do Kvasin na domluvenou prohlídku závodu Škoda-auto, kde se eRka kdysi vyráběla. Prohlídka byla připravena pro 2 skupiny po 20 lidech a továrnou nás provedl nadšený dnes již důchodce pan Čtvrtečka, který s továrnou prožil celý svůj profesní život a hodně toho tedy o ní ví a dovede o tom poutavě povídat a prohlídku okořenit zajímavostmi a humornými komentáři. Ani jsme se nenadáli a vyhrazené skoro 2 hodiny uběhly a my byli zase venku. Viděli jsme svařovnu karosérií a pak část montážní linky modelů Yeti, Superb a Superb Combi, které se v současnosti v Kvasinách vyrábějí.
Po návratu do kempu byla volná zábava, která sestávala z večeře a poté několika kalíšků zlatavého moku u kterého se klábosilo dlouho do teplé noci o všem možném i nemožném. Vrčelo se, ladilo se, renovovalo se, stavěly se domy, vychovávaly děti, pomlouvali ti co nedorazili a tak..., jak to u piva obvykle bývá.
2. den srazu - sobota 27.8.2011
Sobota byl ten hlavní den, kdy se odehrávalo vše nejdůležitější. Během dopoledne se v kempu seřadila kolona všech eRek a spanilou jízdou jsme vyrazili na náchodské náměstí, kde jsme měli vyhrazenou část jen pro účastníky srazu a kde proběhla výstava vozů pro obyvatele a návštěvníky Náchoda. Účastníci srazu měli asi 2 hodiny čas na oběd a prohlídku města a poté začala další část srazu - start do orinetační jízdy po okolí.
Při odjezdu kolony do Náchoda se mi přihodila trošku veselá příhoda, díky níž jsem také mohl o většinu srazu přijít a zůstat sám v kempu. Šel jsem dopředu kolony s tím, že odjezd natočím na video a manžalka Hanka s eRkem pojede na konci kolony a mě pak naloží a pojedem do Náchoda. Jenže mě přehlédla a v klidu pokračovala s kolonou pryč z kempu. Na poslední chvíli jsem houkl na Martyho a vetřel se k němu do auta a většinu spanilé jízdy tak pozoroval ze zadního sedadla jeho felicie místo užívání si za volantem eRka. Aspoň jsem natočil snad pěkné záběry hada eRek před námi.
Před startem vyjížďky byl oficiálně vyhlášen a založen Klub Škoda 110R jako volné sdružení majitelů a přiznivců tohoto krásného vozu. Poté k účastníkům promluvil starosta Náchoda a pak už byli jednotliví účastníci ve zhruba minutových intervalech odstartováni na orientační jízdu po okolí s cílem v kempu na Rozkoši.
Cesta vedla kopcovitým terénem Náchodska a Broumovska a podle itineřáře jsme projeli Hronovem a vyjeli na nejvyšší bod trati u chaty Hvězda a kaple Panenky Marie s vyhlídkou do údolí a na Broumovské stěny. Zde jsme dostali diplom za zdolání nejvyššího místa 674mn.m. Někteří zde museli své stroje opravovat a pak se posilnit v místním bufetu před náročnou cestou zpět do údolí a Police nad Metují, kde jsme se zastavili v muzeu Merkura. Tím nám pořadatelé udělali radost, protože jsme sami plánovali se tam podívat už v pátek, ale horko nás nakonec odradilo od dalšího cestování.
Po dojezdu do kempu všichni účastníci obdželi pamětní list s fotkou svého auta ze startu v Náchodě na náměstí.
Na zpáteční cestě se tropické vedro začalo měnit téměř v arktické podnebí a začalo pršet. Během večeře jsme nakonec s těžkým srdcem rozhodli naházet mokrý stan do auta a kolem osmé hodiny večerní jsme vyrazili zpět k domovu.
3.den srazu - neděle 28.8.2011
Pro nás bohužel den bez srazu, po noci v Bydžově jsme vyrazili dopoledne domů, já Octávkou, Hanka si užívala cestu v eRku. Doma jsme sušili stan, spacáky a auto.
Pro statní účastníky byla neděle dnem vystřízlivění a postupného odjezdu k domovům.
A co říci závěrem? V první řadě dík Martymu a jeho kolektivu za uspořádání celé akce. Je to nádhera, když se sjede na jednom místě tolik eRek, velká většina v super stavu, spousta ve stavu originálním a každé hlavně pro radost svému majiteli. Proto z takové skupiny eRek pohromadě vyzařuje obrovská spousta pozitivní energie, ze které se dá zase nějaký čas žít. Všem, co přijeli, dík, že jste přijeli a všem, co nepřijeli, že přišli o jednu z bezva akcí a věřím, že přijedete příště!
Na úplný závěr jediný statistický údaj, eRek se sjelo 115.
Radek RST
8. září 2011
31. srpen 2011
30. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
29. srpen 2011
28. srpen 2011
28. srpen 2011
28. srpen 2011
11. září 2011