Martinin Žabák a jeho nová životní etapa
Proč právě tento nápis..?
Proč "ne"... bouračka... katastrofa... konec dalšího eRka v Čechách?... od nehody uplynul nějaký ten čas (Běšiny jaro 2010) a já se ke zveřejnění článku dostávám až teď – s čistou hlavou a dalšími plány...
Při odstrojení eRíka jsem zjistila závažne problémy týkající se karoserie a laku, které odkryla právě havárka. Po celkovém zvážení jednotlivých kroků, které jsou naprosto nezbytné pro jeho další 100% fungování jsem se rozhodla postupovat po letech opět od základu – pěkně pomalu a poctivě... takže zařazuji zpátečku - sháním a hledám potřebné díly a věci – veškeré své další počínání včetně zásahu klempíře po bouraččce budu postupně zveřejňovat... :-)
...materiály jsou – jen není kdo by je zveřejnil:-)...
...a jak vše po letech opět začalo?...
4 roky eRko zahálelo a čekalo až si majitelka vyřeší své soukromé záležitosti... přesto mě nezradilo a když se v něm měl probudit na začátku roku 2010 život po takové to době - nezklamal!
...eRku jsem se vzhledem ke své životní situaci nemohla věnovat dříve a díky Vláďovi Dubskému jsem získala v únoru roku 2010 pronájem "luxusni" garáže v Horních Počernicích, kde máme auta společně... ("luxusní" – protože kdybych si do garáže donesla postel mohly bychom tam se Žabákem bydlet společně)... a než jsem se stačila rozkoukat najednou jsem se ocitla v bezvadném týmu „Hočo Počo“. Majitelem garáže je Roman Lička... kterého jsem tímto poznala a náhoda tomu dala a od vyřešení momentálních drobných věcí na autě z toho byla velká příprava na sraz. Je příjemné mít kolem sebe vlídné okolí a prostor pro práci.
luxusní garáž
příprava na sraz
Přípravě na sraz jsem podřídila vše – znamenalo to pro mě moc – hnala mě představa návratu k naší dnes už početné rodině a krásným bezstarostným vzpomínkám, které určitě na sraz v Běšinách máme všichni od prvopočátku, kdy jsme se v roce 2003 sešli v kempu poprvé...
Dlouho jsem se ujišťovala, zda se Žabákem mám vůbec závodit (registrovaná jsem byla jako nezávodící)... nechtěla jsem nic ukvapit, přeci jenom dlouho odpočíval a znám dobře jeho slabé stránky... měla jsem o něho velké obavy... každý závod, jak víme je velká zkouška pro každý vůz... s klukama jsme ho poctivě prohlíželi a ujišťovali se, zda je vše o.k. a na poslední chvíli jsem zajišťovala i nemožné... a nakonec jsem mluvila i s Romanem Schavelem a jeho slova rozhodla... a šlo se do toho!
cesta do Klatov na sraz
Poznámka: když podobnou fotografii ve svém článku zveřejnil kdysi "RST" smála jsem se mu...:-)
Na závodech si stál Žabák troufnu si říci skvěle!... nemám na mysli čas jednotlivých závodů, ale mám na mysli jeho celkovou kondici... vše zkrátka šlapalo jak má...
RZ, před chatkou, parkoviště před hradem Velhartice, 10 minut před nehodou...
Nehodě se věnuji v jiném článku...
Romanovi Ličkovi vdečím s eRikem za hodně – vůz jsme na sraz připravovali společně a to pouhý měsíc před srazem... v neděli večer, když jsme ze srazu přijeli na podvalu troufnu si říci že i Romanovi se zaleskli oči smutkem...
Co dál?...
jak říkal Roman, když jsme zavírali ve dvě ráno vrata od garáže....se zastavíš zítra ne?... co na to říci?... nemám sílu tam vkročit a otevřít vrata... to co tam na mě čeká, moc bolí...
ale vím, že je otevřu... to je totiž jediná věc, kterou vím bezpečně!...
...dnes mohu napsat, že jsem vrata od garáže otevřela za 3 měsíce a jen co jsem odstrojila první části vozu – bylo hned lépe... člověk se zkrátka musí do toho opět opřít, jelikož práce je ten nejlepší lék na veškerý bol...
...na konec...
Dovolím si ještě trochu zavzpomínat...
chlapi mě snad prominou... nemohu se zbavit pocitu, že je tento okamžik ten pravý...
...dovolte mi zase, alespoň obrazně, otevřít e-mail... tak jako před 11 lety a na dzon@volny.cz napsat tak jako tenkrát...:
"jmenuji se... vlastním Škodu S110R... píši na Vaše stránky, jelikož si nevím rady s... nemohu sehnat... potřebuji opravit... chci se zeptat... je bezva, že něco takového tu je... ráda bych patřila mezi Vás... máte klub?"....
...bylo mi 25 let a já měla eRko 3 rokem...
Odstrojení a zjišťění rozsahu škod
Září 2010
...značně zkracuji intervaly v uveřejnění a aktualizaci článku - prosím všimněte si:-)
Samotné odstrojení proběhlo v září roku 2010. Odkrylo tak velké nedostatky v podobě pokročilé koroze - přední část je kompletně vyvařená - nové jsou samozřejme veškeré plechy na předku spolu s nádrží.
Po odstrojení - smutné...ještě dnes zadržuji slzy při tomto pohledu
V prosinci roku 2010 byl Žabák převezen klempíři spolu se všemi novými díly.
Nové plechy byly objednány od p. Černého (prodejce ND z Jaroměře) - byla to náhoda, když mě jednou p.Černý při návštěvě provedl svým skladem to co tam na mě čekalo mě vyrazilo dech (veškeré plechy na "M" Š100 - nechápala jsem) - nové vyskladané, uložené jen to zařezávalo:-) Jednalo se o obchodního partnera, v době kdy jsem pracovala ve firmě Autoparts, s. r. o.
Co je nové ?
- nádrž
- přední čelo
- podběhy
- blatníky
- kapota pozn.: kapota - od Džona - děkuji
Dneska už se tomu směju - může být z fotky patrné. Fotka byla pořízena v listopadu roku 2010
Květen 2011
V květnu přijel na podvalu do Horních Počernic dlouho očekávaný "poklad" - samotná práce klempíři trvala cca 3 měsíce - zbytek času vyplnila smutná komunikace mezi klepmpířem a Slávkem ohledně dodržení vzájemných dohod před zahájením prací.
Návrat
Bohužel klempíř neodvedl celkově dobrou práci a to ani na masce přesto, že ji měl k dispozici. Vzhledem k tomu, že oprava probíhala ve finanční režii člověka , který nehodu zavinil - byla komunikace s klempířem těžší. Takže jak se říká znovu a lépe.
Znovu a lépe srpen 2012
Opět v garáži - vše proběhlo velmi rychle.
Díky Karlovi (Petkar) jsem v srpnu vyjela také na svůj první sraz po 2 letech (Rozkoš), kde jsem dostala pořádný "kopanec" pro svou práci. Atmosféra "našeho světa" perfektně organizovaný sraz komornějšího rázu nežli jsme zvyklí z Běšin udělali své. Toto setkání po letech mě posílilo a ještě více mě utvrdilo v mém rozhodnutí.
Člověk si stále říká "musím, měl bych teď, ale nemůžu", protože si vždy najde pro sebe nějaké to vysvětlení aby nemusel - "čas , finance, práce, únava".... Jelikož stanovení si svých vlastních priorit není lehké. Jsem ráda za "zkrat", který se ve mně jednoho dne odehrál - nevím jak nejlépe popsat toto náhlé a okamžité rozhodnutí. Člověk by si totiž měl najít čas na věci, které jej činí šťastným - ať už je to sport, příroda nebo např. rybaření a neměl by se od nich nechat omezovat okolím, protože jej naplňují a má je rád. Prací na Žabákovi jsem také našla únik od strastí života - je to ten nejlepší lék jaký znám.
...a tak jsem v následujícím týdnu uvolnila potřebné finance a šlo se do toho.
Během jednoho dne jsem se rozhodla že Žabáka opět postavím na "nohy" - a teď ?... zatím to vypadá nadějně :-). V kouzlu "chtěného" je velká síla:-)
První věcí při které se mě doslova vařila při pohledu na Žabáka krev v žilách bylo "zbastlené čelo". V poměrně krátkém čase díky Dakosovi (Jarda Vlach) se mě podařilo sehnat nové dvou oko (úpravu ze starého jsem zavrhla) - děkuji Dakosovi a v neposlední řade Džonovi, který mě nový výřez v podobě RS udělal - určitě získal tolik potřebný zácvik v tomto "zatím" zahřívacím kole před dokončovacími pracemi na své Perestroice II :-):-)
Děkuji mu tímto opět za perfekně odvedenou práci !...
Prasárna "pana klempíře" nebo...
...nebo tak trochu jiná práce? Omlouvám se, ale opravdu mě nenapadá výstižnější popis k fotkám níže.
Vánoce v srpnu
"Vánoce v srpnu" - asi tak bych popsala moment, který jsem v tuto chvíli prožívala:-)
Do srdce se mě vepsala i tato německá automobilka v podobě E30 Touring. Tímto Vám představuji mého druhého člena rodiny - BMW E30, který kompletně zajišťuje servis pro Žabáka tzv. "Černý anděl"
...nějak to nesedí ? - že bych objednala špatné plechy? :-)
Dne 23. 8. 2012 mě Jarda Vlach (Dakos) dovezl masku, víčko od nádrže (tolik let k nenalezení-neb jak já říkám ..."na to - to nejezdí"...)a když otevřel dveře od auta objevil se tam i tento nárazník. Velmi mu tímto děkuji udělal mě velkou radost.
Výfuk
...a nezbytná "frajeřinka" - to je vždycky tak - auto není ještě provozu schopné a člověk zařizuje tolik "potřebné věci kolem":-)
Nechala jsem si na zakázku udělat také nový výfuk - výsledek posuďte sami.
Níže výfuk, který jsem dostala od Schwejka a měla jsem jej po celou dobu na autě a byla na něj dostatečně pyšná. Výfuk si Schwejk vyráběl sám pro svůj vůz (stejně tak jako motor, který je Žabákovým srdíčkem doposud - pozn.). Nechtějte, ale po mě vědět kdy to bylo - znělo by to stejně - jako když se ptáte opačného pohlaví na věk:-)
Září 2012
...no a abych se zas nenudila - bylo třeba připravit plechy pro převoz lakýrníkovi. Plechy jsem si cvičně po nalepení od kempíře opět sundala dolu:-)... a tak jsme se s Radkem po letech sešli opět v garáži. Věřím, že ne naposledy:-) ...a v čem to bylo jiné?...už u auta při opravách neklečíme jak jsme oba svorně ihned zjistili:-)...hned jsme společně hledali nějaký ten "verpánek":-)... jak to vše dopadlo vidíte níže:
a máme hotovo:-)
zde vidíte jaká je pravda - kdo tu klečí u Žabáka a v ruce má nářadí ? ..."no Martinka to neni":-)
rok 2003 a první práce na Žabákovi
rok 2012 pracovní morálka - je už špatná...
Děkuji také Haničče za její vstřícnost při zapůjčení manžela:-) :-) a zajišťění nezbytného cateringu:-)
Odvoz plechů - lakýrník
Dne 15. 9. si plechy vyzvedl lakýrník Pepa Staněk (můj dobrý kamarád) vše pečlivě naložil do auta domluvili jsme se na termínu a odjel. Také on se zděsil nad prací klempíře a řekl, že udělá vše aby to dal zas do kupy. Plechy byli poškozené a na většině místech zdeformované neuvážlivým zacházením.
Co mám ještě před sebou... ?
- drobnosti- tedy zatím...jejíchž náprava je kolikrát horší než vše udělat znovu
Co se již podařilo...:
...a nakonec ?
Borůvka versus Žabák - Schwejku, kde se stala chyba :-) ?
...že by soudruzi?:-)
Spokojenost a slastný výraz na majiteli vozu je z této fotky patrný . Já jen podotknu, že nám k tomuto výkonu výrazně pomohla vozovka, která v daný okamžik nebyla zrovna do kopce:-)
Pozn. Žabák v tom zatím ještě prsty nemá, fotka je pořízena na jaře roku 2010 při cestě do Běšin na Plzeňské dálnici.
Listopad 2012
Některé drobnosti se daly do pohybu a od září se opět něco událo.
Dne 21.10. jsme s Radkem z Horních Počernic převezli Žabáka na tyči do garáže v Zápech určené výhradně pro vozy Škoda :-) kde mu bude poskytnut individulání přístup :-)
Musím říct, že Radek byl na přesun opravdu připraven - dokonce samotné oko, které bylo připevneno k podběhu dělal osobně ještě pár dní před výjezdem v práci – vyrazil mě svým přístupem dech. Radek je ztkrátka vždy připraven! :-) Nic nebyl problém a vše hladce proběhlo. Po dvou letech jsem tak opět usedla za volant Žabáka..
...asi dobrá sadba:-)
...na první pohled bylo zjevné že plechy Žabákovi rozhodně nepatří...:-)
Realita je už horší, :-) lakýrník Pepa dovezl hotové plechy a nebylo jiné místo pro bezpečné uskladnění nalakovaných plechů než v letos dokončeném skleníku u Radka.
Plechy jsou však jak zrcadlo (lakování proběhlo v boxu – velký komfrot pro nás dva:-)) – s Žabákem jsme přeci jen zvyklí na garáž plnou much :-)....takže již schraňuji flanelové košile, které budou určitě pro zbytek vozu nezbytné...
Nejdříve jsme vše dokonale očistili - plechy a vnitřek kufru - ošetřili odrezovačem a natřeli základovkou. Bohužel jsem si při této práci všimla poškozeni obou torpéd - taktéž jsme místa ošetřili.
Poté byla usazena přepážka chladiče:
nejdřív nanečisto,
poté vevařena napevno, včetně nového držáku nárazníku, který na podběhu chyběl.
„Сделано в машиностроительном заводе RSTZapy s.r.o.“
Nakonec celý kufr včetně přepážky nalakován černou "vrásněnkou"
A co dál... ?
- Dodělat a zapojit chlazení
- Nastrojit plechařinu, namontovat a zapojit světla
- Namontovat Žabákovi nějaké parádičky, co čekají zatím u mě doma
Prosinec 2012
Během prosince se podařilo po chvilkách zase pár věcí:
..dotaženo chlazení a připravena zástavba chladiče
Při pohledu z pravé strany to už zase začíná vypadat jako auto, Žabák dostal přední čelo a pravý blatník už nastálo.
Na té druhé je potřeba nejdřív poopravit pár šrámů, které by se s nasazeným blatníkem už těžko opravovaly.
Stále ještě zbývá něco dodělat...
- Dokončit plechařinu, namontovat a zapojit světla
- A pořád ještě ty parádičky
Seznam by se dal rozepisovat do menších detailů, protože různých drobností, co Žabák potřebuje, než znovu ožije je dost a dost.
Rok 2013
Leden 2013
Krátce po Novém roce zase honem do garáže:
..tmel, borušení, tmel, broušení, stříkací tmel, broušení, plnič, broušení, vrchní nástřik, rozleštění přechodů
I na levé straně už to začíná mít podobu eRka.
Únor 2013
Když je zima, moc se do nevytápěné garáže nechce, ale přeci jen se něco málo děje:
Na začištění plechů nakonec skutečně zvítězily kedry. Žabák má už i kudy přijímat potravu - dostal novou hadici k nádrži a na blatník taky konečně po letech i víčko. No a na svých místech se usadily i oční důlky, takže brzo bude opět i koukat.
Další únorový víkend práce na autě opět pokročily:
Na svém místě se usadilo opravené lízátko,
chladič dostal nové držáčky a byl usazen nasvé místo a byly mu zapojeny i hadice.
Nakonec očička, nárazník a vše začistit kapotou.
Teď už zbývají opravdu jen drobnosti a konečně přijde řada i na ty nashromážděné parádičky.
...a na závěr Březen 2013...
...pokud u eRka nějaký ten "závěr" někdy vůbec je :-)
...ještě vloni by mě nenapadlo, že na jaře tohoto roku si budu hrát s interiérem a od prvního vrčení mě bude dělit už jen několik hodin :-)
Koupila jsem volant z Reallybazaru s označením Milano Racing - rozhodla jsem se raději pro nový, než jej opravovat - tuším totiž, že RZ budou zase hodně utažené :-)
Bylo ale nutné, ohledně nového volantu sehnat původní a vyrobit "nábu" - Karel Petr mě volant věnoval a já mu moc děkuji - "nábu" vyrobil Radek - opět si s tím šikovně pohrál :-)...
Na řadu přišly i pedály - měla jsem určitou představu a Radek jí náležitě vypiloval - výsledek níže - jsou stejné jako má RedMachine.
Žabák se bude také pyšnit novým kobercem. Děkuji Myschakovi za vynikající práci. Dostala jsem ho jako dárek, když jej přivezl Borůvkou a otevřel kufr - můj pohled v tu chvíli patřil pedevším novým koberečkům :-)
To nejlepší nakonec :-)...od koberečků nebylo daleko k sedačkám. Myschak mi je kompletně opravil a potáhl jak ty přední, tak ty zadní (molitanu již za ta léta bylo plné auto :-))...a já mu moc děkuji - perfektní práce !
3. 3. neděle - 1. den kdy Žabák ujel prvních 5 metrů po svých :-)
..."ze Žabáka se opět stává auto" - jak jsme s Radkem před garáží v konečné fázi svorně prohlásili...
...krátce řečeno - svítí, hezky vrčí a dokonce jezdí ! :-)
...v plánu ten den bylo položit koberce - instalovat sedačky - volant - pedály - řadící páku - houkačku (doposud nefungující), osvětlení SPZ...znělo to dobře a malovali jsme si, jak to za den lehce zvládnem...
...když jsme ještě po obědě postupně válčili se zdánlivými "drobnostmi", které bylo třeba na autě - uvolnit - vyčistit - uřezat - nahradit (např : výměna lanka na kapotu - úchyty pásu...) ...někdy jsme už měli dojem že snad vyletíme z kůže - v nejlepším případě.... znáte přeci ty "drobnosti" na eRku :-)
...asi za 4 hodiny dorazila Hanka a prohlásila : "jeee to jste teprve položili jen ty zadní koberce...?...težko bych zde líčila, jaký jsme v tuto chvíli měli výraz v obličeji:-)
...níže z fotek uvidíte, jak jsme se se vším tuto neděli poprali:-)...a jak mu nový kabátek v podobě interiéru sluší...
Teď už opravdu jen pár maličkostí a Žabák může zase brázdit silnice.
24.3.neděle i když je pořád zima, pomaličku přibývají další a další drobnosti - nové hadičky v kufru, osvětlení SPZ, rozchozené otevírání zadní kapoty, anténa, rámečky na světlech, zkompletované koberce a lišty atd...
Připraven vyrazit
On už si to taky vyzkoušel, aspoň pár stovek metrů ze dvora po silnici ven. A šlo mu to...
Tak teď už chybí opravdu snad jen ta houkačka a pak pořádně umýt a naleštit.
19. březen 2013
19. březen 2013
18. březen 2013
14. březen 2013
9. březen 2013
9. březen 2013
9. březen 2013
20. únor 2013
20. únor 2013
20. únor 2013
18. únor 2013
18. únor 2013
17. únor 2013
7. únor 2013
14. leden 2013
14. leden 2013
5. leden 2013
4. leden 2013
4. leden 2013
4. leden 2013
3. leden 2013
3. leden 2013
3. leden 2013
3. leden 2013
2. leden 2013
2. leden 2013
2. leden 2013
2. leden 2013
7. prosinec 2012
5. prosinec 2012
17. srpen 2012
16. srpen 2012
15. srpen 2012
15. srpen 2012
15. srpen 2012
5. duben 2013