ORANŽKA 1977
Ahoj Vám všem. Nejsem bůhví jakej spisovatel, takže nečekejte kvalitní úvod ani bůhví jakej popis :-) Tenhle kousek není můj, je jen dalším projektem, do kterého jsem se na žádost jeho majitele pustil. A jelikož dělám vše až po práci, je to samozřejmě běh na delší trať:-) Jedná se o rok 1977 a troufám si říct, že stav nebyl až tak hrozivý, střecha dobrá, zbytek klasický bolesti, prznění naštěstí za ty roky žádný. Vše ale asi nejlíp ukážou přiložené fotky. Cílem je uvést auto do co nejvíc původního stavu samozřejmě. Barva pak bude z originálního vzorníku orientální oranž 7397. Ale to jsem hodně předběhl :-) Co se týče stavu interiéru, tak všechny sedadla moc pěkný, stejně tak palubka. No a zbytek interiéru se stejně bude dělat novej...auto ke mě nepřijelo po svých, ačkoliv čestvě po koupi prý nějakou tu vzdálenost ještě stačilo ujet :-) Motor se mi ale podařilo před započetím rozborky znovu rozeběhnout a nevypadalo to věru až tak zle. Pověstný, ale nečekaný šepot květin se opravdu konal :-)
Takže takhle to vypadalo na začátku...
No a začla rozborka. S ní se samozřejmě začal ukazovat sice skutečnej, ale nikoliv zase tak neočekávanej stav auta pod plechama :-)
No a pak jsem začal to horší :-) jsem zastáncem nechat a zachovat co nejvíce původní plechy, takže odstaňuju pouze " nemocné" části...
Takhle jsem skončil teď před zimou, zbývá vyvařit ještě celej předek. A právě kvůli zimě jsem se přesunul do malé dílny v domě, kde pokračuju na motoru a cílem letošní zimy je i GO přední nápravy...
...tak proběhlo nějaké to pokračování o víkendu na motoru. Spousta čištěné, broušení a lakování. Trochu i toho strojení proběhlo taky, konečně už to začíná zase připomínat motor :-)
...pracuje se stále, jen se zapomíná nějak fotit a vkládat :-) Altík je po komplet repasi, byl zle zhuntovanej, měnit se musel nakonec i obal a rovnou se udělal i silnější oproti původním 35W
...řemenice,vrtule, samozřejmě už stříbrná :-) a její kryt na místě a taky seřízený ventily
...stále taky samozřejmě probíhaj nějaký ty nákupy a aukce na aukru :-)
...no a teď finišuju na přední nápravě, bude co nevidět :-)
BŘEZEN 2013
...tak náprava konečně hotová, celkem mi dala zabrat nejen časově, klidně to přiznám :-)
...nějaký nákupy
...nějaký foto stavu před
...a po
...a hotový motor. Cíl zimy splněn :-)
DUBEN,KVĚTEN 2013
...v zápalu práce zapomínám vkládat i vše fotit, jsem zkrátka zahlcen R-kem :-) tak alespoň pár fotek pro představu...
...z kastle zbývá domrsknout už jen předek, který je teď na pořadu dne..
...dnešní skoro dvanáctkou v garáži je předek hotovej, tedy dovařenej, dočištěnej a v základu, včetně spodku. Odsunuju svářečku do rohu dílny...bylo na čase :-)
ČERVEN 2013
...ošetřené všechny sváry, BODY, základ, barva...
...vyrobil jsem rám na kolečkách pro lepší manipulaci a boudu na něj usadil, po velkém boji jsem spasoval předek plus spoustu dalších drobností jako třeba vyčištění a vyvaření misky pro hrdlo nádrže atd....zadní blatníky zevnitř v základu a body a připravený ke spasování včetně zadního čela, který teď aktuálně čistím...až ho dočistím, jde se pasovat zbytek, tedy zadek auta...
...další pokračování v podobě usazení a navaření misky tankování, dočištění zadního čela a dopasování zbytku, tedy celého zadku pomocí věrných kamarádů - palice, kladiva a hrubé síly :-)
....další pokračování v podobě sundání a očištění obou kapot, dveří a střechy na holej plech
...zadní kapota očista a odrezovač
...přední kapota očista, vyskočila i nějaká ta koroze po očištění, takže vyvařeno a odrezovač
...pravé dveře, neskutečné množství kitu, z druhé strany taky děs běs
...dočištěny všechny díly, dovařeno co bylo potřeba, odrezovač, vnitřky dveří přelakovatelný body
...druhý dveře a držáky kapot
...střecha taky hotová, zbývá už jen dočistit plochy kolem oken
23.7.2013
...skoro konec července a termín, který jsem si stanovil, dodržen. Vše dočištěno, dotmeleno, dokitováno, dobroušeno a stříknuto do základu formexem, tedy připraveno na odvoz k lakýrovi...
31.7.2013
...převoz k lakýrovi
29.9.2013
...poslední spasování před lakem
13.10.2013
...konečně nalakováno, stálo to VELKÝ nervy, ale povedlo se to opravdu výborně! Škoda, že to foťák nepobere...Obě kapoty ještě schnou, jinak je vše hotovo...před zimou mě ještě čekají dutiny a pokud bude počásko a nebude kosa v garáži, tak se možná něco i poskládá :-)
15.10.2013
...dovoz zbylých dílů...obě kapoty, lízátko,mřížky, panty...
30.3.2014
...konečně počasí, na které čekám celou zimu. Všechen volnej čas opět s Erkem :-)
...usazení těsnění mezi blatníky, nové zadní brzdy, rozvody zadních brzd, hadice, repas hl. brzdového válce,nový spojkový válec, olakování zadních náprav, které se i přes zakrytí krapet v lakovně zaprášily atd...
3.4.2014
...finálně zkompletovány rozvody brzd, spojky, paliva, nandán a zapojen HBV a SV a pedálovka. Ze skladu jsem vytáhl loni kompletně zgenerálkovanou přední nápravu, stabik, plech pod nádrž a samotnou nádrž a šoupnul to tam. Je připravená jít vepředu na kola :-)
8.4.2014
...stále kutám. Víc asi napoví foto. Erko je opět na kolech, připraveno na motor...
13.4.2014
...přechod na talířovou spojku sebou bohužel nese zdržení v podobě čekání na potřebný díly, takže v mezičase jsem udělal kromě jiného příčku motoru, vytáhl jsem a oprášil motor, kterej jsem dělal minulou zimu, nandal setrvák, lamelu, namontil dorazy poloos, novej pomocnej spojkovej válec a hadičku k němu atd. atd...jakmile dorazí díly na spojku, jde motor do auta...z místního skladu jsem k mé radosti vyštrachal ještě poslední origo lamelu Škoda asi 10x přeceněnou za tu dobu dle nalepených cenovek :-)
24.4.2014
...samozřejmě to neflákám :-) ale není teď pořádně co fotit, dělám elektriku a s tím související věci kolem....jo a potom, co dorazila spojka, motor je už na místě...
KVĚTEN 2014
...ele už je skoro hotová, nicméně mezitím jsem "ztrestal" i palubku:-) tak snad se čěřínek povedl a bude zase dělat parádu...
ČERVEN 2014
...stále v erkařským opojení, jen nefotím, zdržuje mě to :-) motor už běží, chladí se, topení topí a já strojím, leštím, skládám, pasuju a rozčiluju se, takže standart....s fotkama to vezmu hopem, protože to všichni znáte co všechno je potřeba udělat, než se dostanete do tohoto aktuálního stavu...
...dorazily díly z chromování a leštění, fungl nová sada poklic včetně držáků a klíčku k utažení, osvětlení spz, znak do předního čela atd... Odvzdušněny brzdy, spojka, vyměněny díly řazení. První jízda po dvoře :-) pro kontrolu brzd, řazení a seřízení ručky. Dodělal jsem vystřihovánky pro velký :-) tedy tlumení vnitřku a začal všechno skládat - aktuálně usazený okna, lišty a těsnění dveří, zrcátko, lišta předního čela, zadní mřížka, osvětlení spz atd....postup každým dnem...
...proti původnímu záměru nakonec budu čalounit sám, abych nemusel čekat na termín druhejch, takže jsem nakoupil vše potřebné a vrhnul se na to.
Úkolem je zachovat původní čalounění dveří kvůli origo prolisům. Nechceme žádný prošívaný, ikdyž nový...To původní má sice něco za sebou, ale budu se snažit :-) Dorazily taky komplet všechny těsnění na celý auto, nově pozinkovaný a pokovený blinkry a spousta dalších drobností...
ČERVENEC 2014
...už tak nějak nevnímám hodiny ani dne, ale zatím držím a denně to posunuju dál. Fotím už jen celky, na focení postupu už tak nějak není čas :-)
31.7.2014
Dnes auto předáno majiteli, tak ať slouží....a já se jdu vyspat :-)
29. červenec 2014
29. červenec 2014
25. červenec 2014
10. červen 2014
10. červen 2014
4. duben 2014
4. duben 2014
3. duben 2014
2. duben 2014
2. duben 2014
2. duben 2014
2. duben 2014
6. listopad 2013
19. říjen 2013
19. říjen 2013
18. říjen 2013
17. říjen 2013
16. říjen 2013
15. říjen 2013
13. říjen 2013
13. říjen 2013
13. říjen 2013
13. červen 2013
12. červen 2013
12. červen 2013
12. červen 2013
11. červen 2013
13. únor 2013
16. leden 2013
16. leden 2013
16. leden 2013
15. leden 2013
15. leden 2013
15. leden 2013
15. leden 2013
14. leden 2013
14. leden 2013
7. leden 2013
7. leden 2013
7. leden 2013
7. leden 2013
6. leden 2013
6. leden 2013
6. leden 2013
6. leden 2013
5. leden 2013
6. srpen 2014