16. srpen 2014

50 let 1000MB

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 4250×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: RST
Jak hundertisti a MBXkaři slavili v Mladé Boleslavi

16.srpen 2014

Letos je to 50 let, co se ve škodovce začal vyrábět vcelku přelomový model, který dal základ pro výrobu aut na dalších bezmála 30let.

1000 MB

A tak se spojily skupiny organizátorů 2 srazů majitelů těchto typů aut, aby společně s majiteli a přihlížejícími připomenuli toto zajímavé výročí. Svoje síly tak spojili pořadalé MBX sletu a Hundertgangu. Oba srazy probíhaly víceméně samostatně a spojily se v sobotu, kdy v Mladé Boleslavi proběhlo společné setkání.

My jsme se rozhodli neúčastnit se srazů jako takových, ale vyrazili jsme eRkem na sobotní výlet a svojí přítomností rozšířili řady ostatních návštěvníků oslav.

Dorazili jsme na parkoviště u muzea Škoda, kde již byly zaparkovány vozy účastníků MBX sletu, tedy převážně vozy 1000/1100MBX a MB. K nim i několik dalších návštěvníků jako my, s eRky a stovkami.

Před polednem se všichni vydali na spanilou jízdu po Mladé Boleslavi a zároveň se tím přesunuli do hlavního dějiště setkání, na parkoviště u 11. brány závodu Škoda. Kolonu vedl dobový vůz Veřejné bezpečnosti.

My jsme se přesunuli na parkoviště rovnou, kam po chvíli dorazila i kolona tisícovek, MBXek stovek a eRek. Za další chvíli začali přijíždět i účastníci Hundertgangu, kteří zde měli cíl své orientační jízdy z dějiště srazu v Jičíně.

Auta tak zčásti zaplnila parkoviště, na jedné straně tisícovky, na druhé ostatní škodovky s motrem vzadu a další auta návštěvníků. Přesný počet aut nevím, ale jak tisícovek, tak i ostatních bylo hodně, odhadem celkem kolem 150 aut.

Součástí srazu bylo i předvedení několika zajímavých modelů tisícovky, včetně funkčního vzorku Š1000 MB kombi z továrního muzea. Předvedl se mj. i závodní vůz 1000MB, který se účastní závodů historických vozidel, 1000MB s pravostranným řízením nebo tisícovka "Julča" M.Vičara, která objela svět. Koneckonců M. Vičar obohatil setkání svým vyprávěním o cestě společně s autorem knihy o tisícovce J.Tučkem a zúčastnil se i M.Velebný s vyprávěním o závodních škodovkách.

Během dne akorát trošku chvílemi zlobilo počasí, takže to na parkovišti chvílemi vypadalo takto:

...a nebo taky takto:

Přesto se myslím den velmi vydařil a jak my, pouzí návštěvníci, tak zejména účastníci obou srazů si setkání užili. Za uspořádání takové akce velký dík oběma skupinám organizátorů. Zejména za to, že takovou akci uspořádali, i když se automobilka, které se to velmi týkalo, k celé akci postavila tak nějak zády a jako návštěvník jsem jedinou podporu zaznamenal v tom, že se akce mohla uksutečnit na parkovišti pro zaměstnance vně areálu závodu. Při 50 výročí zahájení výroby tak stěžejního modelu, jakým 1000MB bezesporu je, bych čekal výrazně větší podporu. Ale to byla snad jediná kaňka na jinak podařené akci.

Po proběhnutí "oficiálního" programu na parkovišti se všichni znovu vydali na spanilou jízdu Mladou Boleslaví:

No a my se po chvíli vydali zase domů. Nezbývá než se těšit další podobné akce! (Např. setkání eRek, letos za týden opět v Litomyšli.)


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 4250×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: RST
chrobák: díky za pěkné fotky🙂
To počasí vůbec nevyšlo ale jinak to bylo super 🙂. Tož pokud to teoreticky nějak příští rok vyjde se svatbou mimo termín HG,tak se tam snad zas ukážu 😀.
CAIMANOVI a týmu okolo něj patří díky za další super a netradiční HG. Noční etapa byla prostě úžasná (by mě zajímalo kam na ty nápady pořád chodí). Škoda jen toho nestálého počasí ale to se ovlivnit nedá. Ještě jednou díky a pokud STK nebude proti tak za rok doufám na viděnou.
Radku, dovolím si se připojit ke komentářům...





To, že škodovka neprojevila větší zapojení do oslav zahájení výroby pro ní stěžejního modelu ponechám bez odezvy... Celá akce na parkovišti se nesla v režii UAMK, když jí srovnám např. s Martyho srazy Š110R Coupé, srovnávám pouze organizačně, celkové vyznění takové nemasné-neslané🙁 Dva stánkaři s ND, dva stánky s něčím do bříška a možnost kafe za čtyři pětky🙁... Dobrý, nečekal jsem zrovna "pouť" ale tak jako dalo se to přežít...





Pravé rodeo ovšem nastalo nakonec, kdy Caiman, jménem pořadatelů (ÚAMK) prohlásil, že Bolkou se pojede v koloně a na semaforech na červenou, prý to bude zařízeno. Nikdo z pořadatelů toto nedementoval a skutečně na prvních cca 5 křižovatkách a světlech bylo pořadatelů "jak nas.áno" jenomže pak najednou zmizeli jak pára nad hrncem, celá kolona se rozpadla na části, neb jenom naprostý šílenec si dovolí vjet do křižovatky na červenou a nechat si rozsekat auto a ještě řešit s pojišťovnou, škodu, kterou svým jednáním způsobil jiným... takže celá kolona se roztrhala na části navzájem se honících a sledujících aut od semaforu k semaforu, aby trefili ven... Tiše jsem v této zběsilé jízdě ve stylu "F&F" zamáčkl slzu a došlápl plyn do podlahy, abych stíhal Máchala a vzpomněl na Mártyho spanilé jízdy naprosto bez problémů... BTW: při spanilce Bolkou jsem neviděl jediné policejní auto, které by jistilo tuto jízdu...





takže toto se pořadatelům (UÁMK) trošku (dost) nepovedlo...





A nic na tom nezmění fakt, že jsem z této jízdy byl naštvaný, protože v Bolce nechal levou mlhovku rozloženou na 10 střepů...
Jéé tak koukám, že jsme odjeli předčasně🙁 a že se ještě něco dělo ...
Radku díky za článek, alespoň my co jsme nedorazili (nemohli dorazit) jsme pořádně naštvaní... 🙂))