Proměna WhiteMagica II
Pokračování deníku přestavby:
(novinky nahoře)
Původní článek o Proměně WhiteMagica byl už neúměrně dlouhý, podobně jako doba, po kterou se proměna děje, založil jsem od letošního roku pokračování.
************************************************************************************************************************************************
4.8.2018 (so) - Našel jsem volnou chvíli a obrousil jsem sváry v příčce přední nápravy a spodku podběhů a vše natřel základovkou. Poté jsem ještě namontoval manipulační nápravu.
21.7.2018 (so) - uplynul další půlrok a s autem jsem opět prakticky nic neudělal. A nevidím reálně, že by to v dohledné době mohlo být jinak. Takže budoucnost se mi scvrkává na variantu 2 nebo 4, tedy sehnat někoho, kdo mi dodělá plechařinu, nebo to dát někam k ledu a vrátit se k tomu někdy... (kdy?). Já bych radši, aby se to dokopalo do konce dřív, než půjdu do důchodu.
Takže, najde se někdo, kdo by měl chuť pokračovat v plechařině?
Samozřejmě ne zadarmo, ale vyloženě komerční ceny si taky nemůžu dovolit. Zbývá dodělat nějaké opravy podlahy, zadní nosníky a podběhy, výztuhy předku a rámu okna, domodelovat zadní plato a vevařit oblouky za sedačky.
1.1.2018 (po) - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Jelikož jsem se před časem zbavil náprav z Magica a všechny ostatní přední nápravy mám rozebrané a povětšinou v renovaci, neměl jsem žádnou přední nápravu, na kterou bych mohl auto v případě potřeby postavit. Mezi Vánoci a Novým rokem se jedna taková objevila v inzerci, tak jsem pro ni zajel a dnes částečně smontoval, co bylo již v započaté demontáži. Nyní je náprava ve stavu k nasazení do auta a může posloužit pro postrkování.
K tomuto počinu mě dohnalo již dlouhodobější uvažování nad budoucnem tohoto projektu. Ať to bude pokračovat jakkoli, stejně bude potřeba to nějak postavit na kola a s autem manipulovat.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
2018
***********************************************************************************************************************************************
27.9.2016 (ut) - vymontoval jsem z auta převodovku a místo ní nandal prázdný obal pro snížení manupulační hmotnosti.
Vyndaná převodovka je k mání - je to 4q, pravděpodobně 4,44. Usuzuju na to podle jejího zajímavého čísla - 730000. Převod 4,22 měly převodovky od č. 76wxyz u řady 105/120. Z čeho je převodovka původem, samozřejmě netuším. Převod ještě překontroluju přepočítáním zubů.
21.9.2016 (st) - konečně se dostalo i na pravou stranu. Bylo taky potřeba opravit kousek okraje mostu nápravy a pak už obdobně jako na druhé straně - vytvarovat, navařit a zabrousit spodek podběhu, zavařil jsem i horní hranu nosníku nápravy k mostu (tunelu).
6.8.2016 (so) - v týdnu jsem začal s přípravou kusu plechu na spodek podběhu, v sobotu se mi povedlo ho navařit a poté zabrousit. Nakonec to šlo lépe než jsem čekal.
30.7.2016 (so) - Po chvilkách jsem dokuchal shnilou podlahu a vytvořil nový kus plechu. Ten jsem i částečně zavařil.
10.7.2016 (ne) - Minulý víkend jsem zvětšiny zavařil podlahu, tento jsem vyřízl zbytky spodků podběhů a začal s kucháním shnilé části okraje mostu nápravy.
...zavařená podlaha, vykrájené další díry a zatím nevím, jak vyrobím kus mostu nápravy... snad kdyby v nějakém likvidovaném kile byl tento kus zdravý, tak bych zase využil nějakou transplantaci...
12.6.2016 (ne) - dopasoval jsem nové díly nosníku - upevnil maticemi na čepy nápravnice a dopasoval jsem i přední části podlahy. Vše jsem naheftoval. Použil jsem plechy podlahy ze 120, i když mají jiný profil, ale to půjde doklepat.
...dopasovaný nosník a podlaha, vše naheftováno a připraveno k dovaření...měl jsem z tohoto uzlu karosérie dost obavu, ale nakonec se to daří docela dobře...proti tomu, co tam bylo od nějakého dávného opravce...
5.6.2016 (ne) - očistil a dobrousil jsem ořezané plechy, aby se dalo dopasovat a vařit nové části. Vnitřky nového nosníku jsem natřel základovkou.
28.5.2016 (so) - po dlouhé době jsem se zase pustil do pokračování. Dořezal jsem zbytky nekultury v přední podlaze a nahrubo začal s pasováním nosníku. Bude potřeba leccos kolem ještě domodelařit, spodky podběhů půjdou taky pryč a budou nahrazeny novým kusem plechu, podobným původnímu, co tam kdysi byl. Budu se opakovat, ale jsem rád, že jsem nakonec i do těchto míst sáhl flexou.
2016
4. říjen 2016
3. říjen 2016
3. říjen 2016
3. říjen 2016
3. říjen 2016
3. říjen 2016
2. říjen 2016
30. září 2016
4. říjen 2016