Petkarův eRík
Jak to všechno vlastně začalo
Nebudu se tady rozepisovat o zbytečnostech, ostatně kdo chce, může si to najít na mých stránkách http://skoda110r.hyperlinx.cz, ale alespoň maličko z historie:-)
Všechno to začalo vlastně úplně jiným eRkem, které si na jaře v roce 2001 koupil Mike ( Mikův Žluťásek ). Já jsem se v létě 2001 oženil a postupně čím dál více propadal fenoménu škoda 110R. Ne že by se mi předtím nelíbil, ale nikdy jsem si nemyslel, že bych si erko někdy pořídil. Z čistě pragmatických důvodů:-)...
Pak jednoho říjnového dne letapáně 2001 nastal zlom a moje Eva povídá:
"Když se ti tak líbí, tak si ho kup."
A já okamžitě (dokud si to nerozmyslí:-)) koupil první erko, které mi přišlo do cesty.
Protože už tenkrát jsem byl rozhodnut ho přestavět, měl jsem jedinou podmínku, aby byl zdravý základ...
Fialové...
Již při jeho nákupu jsem se dopustil několika zásadních chyb:
1. eRko jsem chtěl za každou cenu a nechtěl čekat
2. jel jsem se na něj podívat za tmy
3. dal jsem na radu kamarádů
4. nevzal jsem sebou nikoho, kdo erkům rozuměl více než já tenkrát
5. myslel jsem si, jak jsem chytrej...
Takže jsme si hrdě přivezli 21.10.2001 naše první erko... Jeho stav dokumentují následující fotky:
Pak následovalo období rozborky na prvočinitele a rozhodnutí se na tento skelet vykašlat (po té co klempíř odhadl cenu za práci na 30k Kč:-(). Koncový stav po rozebrání (mezistavy sem nebudu radší dávát, každý, kdo rozebral erko, ví o čem mluvím) můžete vidět zde:
Takže tohle erko skončilo na smetišti dějin. Nápravy si z něj odvezl nějaký klučina do litra a motor sloužil v naší škodě 125L. Bohužel pak jí někdo ukradl...:-(
Snad poslední...
Takže jsem (opět:-)) scháněl zdravý skelet. Podařilo se mi koupit na inzerát vyvařenou karoserii na eRko. Vypadala celkem dobře a i kritické místa byly v pohodě, takže jsem jí vzal. Pár fotek z přivezení domů:
Po odstrojení jsou nakonec stejně na výměnu oba přední podběhy, podlaha kufru, nutno opravit žlábky střechy a dalších pár věcí... Kam až jsem se dopracoval dokumentují následující záběry. Zejména ty poslední při výměně levého předního podběhu jsou jenom pro silné nátury:-)
10.2.2004 Co je hotovo (nebo před dokončením):
- kompletně zrepasovaná převodovka řízení (hotovo)
- pozinkovaná a podle L/A zesílená přední náprava (barva je zajímavá zlatá), ale nakonec bude v černé antikorozní barvě
- usazené hřebenové řízení
- připravená konzole pro posilovač brzd
- kompletně obroušený spodek skeletu až na kov (hotovo)
- vyměněný pravý přední podběh
3.-4.7.2004 Tak se nám opět povedlo se s Džonem zesynchronizovat časové plány a auto jsme dotáhli zhruba do následujícího stavu:
- dokončená výměna obou předních podběhů
- nová podlaha kufru
- vyvařený "rantl" kolem kufru
- zavařená konzole pro posilovač brzd
- vevařená pedálová konzole
- ...
Zde další fotky našeho 2 denního snažení:
leden - únor 2005 - Během zimy pokračujeme po odpolednách s plechařinou.
A také začínám repasovat 4-písty
Další fotky a pokračování budu průběžně aktualizovat...
únor - listopad 2005
Podle hesla: "Co si neuděláš sám, to nemáš" mi nezbylo, než se pustit do práce na autě sám, takže co je hotovo (a dělal jsem to sám:-D):
- vyvařená střecha
- levá zadní "kapsa"
- zrepasovaný levý dolní roh zadního okna
Na zbytku auta se průběžně pracuje, času je málo, navíc jsem v dubnu pořídil Smaragda (takže lehce tříštím síly)...
V současné době se pasuje zadní náprava z Rapida - a musím přiznat, že ani s Džonovic přípravkem to není žádná sranda...
Pár foteček pro pobavení:-D:
22.2.2006
Konečně! Konečně je vlečka tam. Tímto musím ještě jednou veřejně a před zaparkovanými erky poděkovat Davesovi, který včera přijel a od cca 18:30 do 23:15, při teplotách kolem a pod bodem mrazu, vevařil držáky příčky převodovky.
Z původně plánovaných 2 hodin bylo najednou skoro 5:-( Ve svém časovém plánu jsem neplánoval s vyztužením karoserie v místech držáků a s tím, že se Daves provaří...:-D Nutno říct, že za provaření nemůže Davesova (ne)šikovnost, ale plech, resp. jeho nedostatek:-D. Takže v jednom místě je tam svár široký cca 2cm a dlouhý 4...
16.3.2006
Od minulé aktualizace je již zaplechováno rozšíření na pětikvalt, navařená výztuha na levý sloupek a postupně se skoro každý den 1-2 hoďky na autě maká (teda, pokud to dovolí počasí a teplota v garáži)...
Džon mi zapůjčil na potřebnou dobu disky. Policajtům se budou určitě líbit a za pochvalu si asi nechají zaplatit:-D Pokud to z fotky nepřečtete, tak jsou to disky rozteč 4x100 7Jx15H2E12 (jinak též 7 palců široké s ET 12, takže docela polezou ven...) Sice jsem měl zpočátku trošku strach, ale jak říká jeden nejmenovaný kamarád (nebudu psát, že to je Výsk@:-D): "Kdo se bojí se.e v síni...."
25.7.2006
Opět po nějaké době aktualizace. Na autě se usilovně pracuje, konečně to začíná mí opět tvary erka:-D Pokud všechno dobře půjde, chtěl bych erko poslat za měsíc do laku, ale...
ale pokud to půjde jako doteď, kdy:
- jsem ztrhl levou dolní matku na pravém předním sloupku (už jsem to tak nechal, neboť jsem měl již blatník na tmelu...
- musel jsem vyměnit všechny matky v levém sloupku, což je docela sranda cpát prsty do mezery o průměru 5 cm a ještě přidržovat a nasazovat matku...
- ztržený závit na držáku pantů přední kapoty - uřezat a vevařit matičky
- podložit pant levých dveří neboť nešly zavírat
- nabastlit na kastly modelový rok 1971 zámky z roku 1980...
nevím, nevím, jak to budu stíhat.
18.10.2006
Tak pomalu nadchází den D - auto půjde do laku, začátkem listopadu. Zde dávám pár foteček stavu zhruba tak před měsícem, teď už je kompletně dopasované, vše je předělané a... a opět rozebrané, snad už naposledy....
1.11.2006
eRík konečně odjel do lakovny. No, odjel je silné slovo na to, že byl odtažen a to dokonce na druhý pokus.... Ono to bylo tak:
S lakýrou jsem dohodnut na tom, že mu erko do 17:00 přivezu na lakovnu. Kamarád přijíždí v 16:15 s Patrolem a půjčeným podválem, auto vytlačíme nahoru a volám lakýrovi, jestli má prkna, po kterých auto sjede...
A on mi do telefonu oznámí, že není v lakovně a že auto neusíme dneska vozit... Kdybych ho nepotřeboval, tak ho pošlu do p..ele, ale protože ho potřebuju, tak se domlouvám, že auto přivezeme v pátek. Honza nadává taky, ale eRko nakonec spouštíme zpět, já ho uklízím a jedeme s Evou nakupovat.
V 16:45 mi zvoní telefon, volá lakýra, že na dílně má klempíře a že když do hodiny dorazíme, auto převezme. Volám opět Honzovi, který už mezitím uklidil podvál. nejdříve se mu nechce, ale pak říká: "Za chvíli jsem u tebe, připrav erko". Já fofrem otáčím astru a letíme domů...
V 17:10 máme erko podruhy naložené a vyrážíme k lakýrovi (asi 35 km). Byl to úžasný pohled, vidět vlastní erko na cestě do lakovny...
V 18:00 jsme u lakovny, vylejzá starší klempíř a kouká na erko. A pak to začalo:
"To má nové zadní podběhy?", já odpovídám "Ne, jenom vyvařené"
"Ta zadní náprava je z rapida, že jo a včetně držáků..."
"Co to je za trubku mezi tlumičema?"
"Předek máte taky širokou nápravu"
"Máte nějak vyztužené sloupky?"... a už to jelo:-D
Já mu v pár větách popsal celých 5 let práce a co všechno je na erku předěláno... Jenom uznanlivě přitakal:-) Byl jsem spokojen a šťasten, asi jako každý, když je jeho práce oceněna někým nezaujatým...
Ještě jsem zvědav, jak můj podpis na erku ocení lakýra:-D
2.11.2006
Tak jsem mluvil telefonicky s lakýrou:-( Jeho první reakce byla:
"Musíte přijet, abychom se domluvili, co že to s tím vlastně chcete dělat..." tak jsem zvědav jak to dopadne...
Pár fotek z odvážení:
P.S.: Vyhlašuji soutěž, kdo uhodne, z čeho jsou na eRíkovi kola?
13.11.2006
Protože auto bude až po vánocích a chce to tady trošku rozhýbat:-D Na http://www.barvy.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2004040301 máte vzorník barev RAL, piště do komentářů, kterou by jste si vybrali, případně, kterou bychom si měli dát na erko my s Evou. Já zatím nebudu psát, pro kterou jsme se rozhodli (překvapení:-D), ale máme dva favority v kategorií RAL6xxx a RAL5xxx:-D
Poděkování:
Vím, že poděkování se píše až v momentě, kdy je již auto hotové, ale mně to nedá abych nepoděkoval již teď (vždyť auto jejiž skoro hotové:-)).
Předně bych rád poděkoval své ženě Evě za všemožnou podporu a přetrpění těch hodin strávených v garáži.
Dále zbytku rodiny, která doteď nevěří, že "to" bude jednou jezdit (už jenom kvůli tomu musím erko dodělat:-)).
V těsném závěsu za výše zmiňovanými je v děkování Džon, protože bez něj bych to auto při odřezávání chycených plechů již dávno rozřezal:-))
No a pak děkuji všem ostatním, které nebudu jmenovat, protože jejich seznam by byl delší než je tento článek.
10. listopad 2006
10. listopad 2006
10. listopad 2006
10. listopad 2006
10. listopad 2006
10. listopad 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
25. červenec 2006
25. červenec 2006
11. listopad 2005
4. listopad 2005
4. listopad 2005
4. listopad 2005
3. listopad 2005
2. březen 2005
2. březen 2005
1. březen 2005
1. březen 2005
1. březen 2005
1. březen 2005
1. březen 2005
28. květen 2004
28. květen 2004
27. květen 2004
10. únor 2004
11. listopad 2006