Samonavíjecí pásy
Samonavijeci pásy
Předpokládám, že tuto vymoženost si do vašich miláčků také montujete. Já jsem je tam měl už když jsem Kočkolapa koupil, ale pak jsem je při přestavbě auta vyndal a nějak jsem nemohl příjít na to jak je dostat zpátky. Pokud jste na tom stějně a nebo o výměně pásů zatím jenom uvažujete tak tento článek je právě pro Vás.
Počítám se zástavbou "Škodováckejch" pasů určených pro vozy Š105-Š130 typu Moravan Super Roll. Samozřejmě že je možné do eRka dát i pásy z něčeho jiného, ale základní problém je pořád stejný.
Jsou prostě pohodlnější
Nemusíte je hledat pod někde pod sebou když už si konečne za jízdy vzpomenete, že se máte připoutat. Při vystupování se nemusíte vracet už k zamčenému autu, neboť Vám je spolujezdec nezavře do dveří a hlavně Vás neškrtí ať máte na sobě cokoliv.
Jsou bezpečnější
Neomezují Vás v pohybu, takže klidně můžete zapínat stěrače aniž by jste se museli odpoutat. Tím že neškrtí, tak neodvádí pozornost od řízení a vy sedíte jako v křesle. Jsou vždy správně seřízeny, není zapotřebí posouvat nějaké jezdce a je uplně jedno zda máte sedačku vpředu nebo až na dorazu, případně zda řídíte v zimní bundě a nebo jenom v triku.
Montování do vozu
Škoda 110R měla seriově montované pevné, 3 bodové bezpečnostní pásy pouze na předních sedadlech ( pro český trh, jinak úchyty jsou i vzadu ). Tudíž má jeden uchyt dole v prahu, jeden ve středním sloupku a třetí v tunelu za pákou ruční brzdy.¨
Pro montáž smonavíjecích bezpečnostních pásu typu Moravan Super Roll je ale potřeba o 1 ukotvovací bod navíc. Tento typ pásu se rozlišuje pravý a levý.Je však možno otočit vrchní úchyt ( černý torjuhelník ) a to nejlepe tak že přeložíte pás podelně na půl, protáhnete skrz držák a pak druhou polovinu zase rozbalite na druho ustranu.
Další potíž je v tom, že pás je možno rozmotat pouze pokud je v poloze v jaké má být namontován v aute, tj, ukotvovací plech musí byt svisle dolu a horní cás cívky vodorovne, jinak se pás zasekne. Vratnou sílu pásu je možno upravit namotáním nebo povolením pásového péra na boku cívky.
Detail péra
Pozor ať se vám péro nerozletí! . S namotáváním ( utahováním ) se to nesmí přehat, jinak pak pás nerozmotáte. Dále si budete muset zhotovit dodatečný držák cívky a sehnat navic 2 šrouby + matky a podložky.
Schéma ukotvení samonavíjecích pásů
Pokud jsou pásy připravené na montáž, tak jako nej. varianta se mi osvědčila tato:
Chytněte si horní držák, zašitý konec pásu přišroubujte na orig. ukotvovací místo v prahu, a cívku umístěte na místo ( nejlépe svisle pod horní drzák ). Tedka jsi naměřtě vzádlenost od šroubu v orig. úchytu a středem cívky ( vzdalenost A ). Dále potřebujete 2 kusy pevné pásoviny o síle min 3mm. ( na levou i pravou stranu jsou drzaky stejne ) do které v rozteči A vyvrtáte 2 díry o prumeru 13mm.
Nákres držáku
Po nezbytných estetických úpravách držáku ( je možné je dát i pod koberce ) chytíte pásovínu společně s zašitým koncem pásu pod 1 šroub do orig. diry v prahu a na druhou stranu přišroubujete cívku samotného pásu k držáku.
Nezapomente pás vyrovnat aby správně chodil. Utahovaci moment matic pásu je 40Nm. ( já to utahoval tak akorát :-) )
Pás zamontovaný v autě, držák je pod kobercem
´
Myslým že fotografie a obrázky řeknou všechno. Při nehodě neusíte mít obavu, tlak na pás je úplně stejný jako v případě orig. bezpečnostních pásů a veškeré zatížení nese pořád orig. sestava úchytů. ( v tomto se nic nemění )
Určitě bych neukotvoval cívku jenm tak do prahu ( bez výstuže ) a nebo do podlahy.
Namontovane pásy v Kočkolapoj
Stanovisko automobilky Škoda
"S použitím samonavíjecích pásů pro Š 110R nesouhlasíme. Pro toto vozidlo je možné použít bezpečnostní pásy dle katalogu náhradních dílů. Přesnější informace Vám mohou poskytnout smluvní partneři Škoda."
Uvidíme co na to smluvní partneří...
11. leden 2007
13. září 2006
13. září 2006
10. červenec 2006
10. červenec 2006
10. červenec 2006
10. červenec 2006
10. červenec 2006
22. listopad 2004
9. listopad 2004
8. listopad 2004
8. listopad 2004
8. listopad 2004
8. listopad 2004
8. listopad 2004
5. duben 2004
5. duben 2004
30. březen 2004
30. březen 2004
30. březen 2004
29. březen 2004
12. červenec 2013