Rsa
Když sem poprvé viděl tuhle webovou stránku věnovanou těmhle skvělým kárkám , ještě jsem netušil že tu jednou budu taky moci ukázat jedno skvělé Erko . Začalo to jedním lehce bouraným Erkem , jinak ve slušném stavu ( bez koroze ) které se naskytlo k prodeji za 5 000kč . Protože ta škoda kterou Erko utrpělo bouračkou nebyla tak závažná , byla v něm vidina opraveného , možná i lehce upraveného autíčka pro přepravování se z bodu A do bodu B celoročně za jakéhokoliv počasí . Asi tak měsíc po koupi , když už bylo autíčko téměř před dílnou a čekalo na opravu která měla přijít velmi brzy se paměť mého otce rozvzpomněla že kdysi existovala nějaká Rsa , která měla laminátové vypouklé blatníky , a že když musí auto stejně do laku , nebylo by na škodu si je pořídit . Což nebyl až tak velký problém . A s blatníky vzrostla takřka závislost a touha mít to nejlepší Rko hodně podobné původnímu RSu , v okolí . A tím to začalo .
Blatníky později doplnil přední spoiler , přední víko kufru a zadní víko motoru . To už Erko stálo na dílně a pilně se pracovalo na jeho opravách , později i úpravách . Nejprve se demontovali všechny „zbytečné věci“ pro následnou úpravu . Některá místa kastle se opravila a ochránila postřikem . Vidina byla jasná , autíčko bude vypadat jako původní okruhová verze Rka ale bude plně fungovat jako běžné „výletní“ vozítko . To znamená že interiér bude naprosto k pohodlí cestujících , žádný rám apod. Hned vedle samotné kastle se začalo pečovat i o nové (novější) komponenty které měly vůz obohatit . Přední Mková náprava , Zadní polonápravy , Vlečná Náprava , Jednooké čelo apod. To vše se postupně stalo neoddělitelnou součástí auta , a to bylo schopné konečně stát na všech svých čtyřech . Jako hnací síla bylo původně počítáno s lehce upraveným motorem Favorit . Ale snad díky osudu , nebo náhodě se naskytla mnohem lepší příležitost Motor Felicia 1,6 Mpi .
Po drobných strastech se motor podařilo do auta vsadit a rozhodně mu moc sluší . O drobných úpravách které mezitím ještě následovaly , bych se taky mohl zmínit , i když to není nic moc neobvyklého . Přední dvoupístové brzdy , Zkrácené pružiny na předku , Tažné očko z felicie které se šroubuje pod SPZkou ( vlastně Registrační značkou ) . Náporový chladič ke kterému je voda tažená měděným trubkami vnitřkem tunelu . Palivová čerpadla , Ochranný rám , a leštěný krycí plech pod přední částí vozu , Centrální stěrač , Výztuhy v prostoru za zadními sedačkami a v prostoru motoru , 5q . Většina částí byla koupená jako nová .
Ještě je v plánu spousta vychytávek , na kterých se pracuje , v první řadě se pracuje na věcech které se nedají udělat po laku , kam má jít auto asi za měsíc . Jen ještě nikdo neví jaký mu obléknout kabát , jestli tmavě modrou Metalízu , nebo hodně tmavě zelenou metalízu .Auto už má připravená i nová „ kolečka“ od Metalexu .
To je zatím vše , o dalším vývoji určitě podám zprávu a zdokumentuji fotkami :-))
22. květen 2004
11. květen 2004
11. květen 2004
4. duben 2004
6. březen 2004
4. březen 2004
2. březen 2004
1. březen 2004
27. únor 2004
27. únor 2004
27. únor 2004
26. únor 2004
25. únor 2004
24. únor 2004
24. únor 2004
23. květen 2004