BOHOUŠ
Na Stanleyho (Beruška ) naléhání jsem se konečně dokopal sepsat příběh mého hundrtíka Bohouše. Credits se obvykle uvádějí na konci, ale porušíme tradici:
- Petr - bez něj by nikdy neproběhlo vyvaření a lak
- Standa - nehynoucí dík za psychickou podporu, shánění ND, odvozy na vrakárnu, k Petrovi ...
- Petra (moje žena) - velký dík za pochopení a omluva za to, že dlouhé zimní jsem trávil u Petra v garáži a ne s ní...
- Fajfka - i když je to šejdíř, tak nastřelit smyky na zadní blatníky z bomoráka umí dobře.
- s110r.cz - dík za inspiraci, rady a prostě za existenci...
Hundrta jsem koupil v roce 2001 od kamarádova otce, který ho koupil od známých z vesnice. Měl nalítáno 42.000 km, ale byl trochu sežranej, nicméně jsem to nějakou dobu neřešil. Pojmenování Bohouš vymyslela moje přítelkyně, protože auto v té době mělo opravdu "vesnický" vzhled a občas jsem z recese vozil za zadním sklem plato s vejci.
Proč hundrta? Protože jsme ho v rodině měli vždycky, takže o jiném autu jsem snad ani neuvažoval. Sloužil nám dobře a věrně přes 30 let (1970), a s velmi těžkým srdcem ho otec dával pryč (vylomené domečky s šavlemi a celkově brutální koroze podlahy a nosných částí).
Poté, co Standa hodil do lesku své éro, velmi mě tím nahlodal, zviklal a tak vůbec... Následoval tedy výlet do Bílé Skály za Petrem, u kterého se odehrávalo vše podstatné, dohodli jsme si termín a rozsah prací, které udělám já. Bohužel se nám plán trochu protáhl, takže Bohouš byl u Petra v garáži více než půl roku, ale aspoň byl na všechno čas.
Zhruba v srpnu 2003 jsem auto odstrojil a čekalo mě zhruba toto:
Prostě klasika - lemy, podběhy=>podlaha (než trochu), čelo. Petr se pustil do vaření, já jsem se mu průběžně motal pod nohy - odstraňoval jsem z podběhů staré vrstvy asfaltu a tlumexu, brousil vše až na čistý kov a natíral odrezovačem.
Čelo jsem dal nové (zánovní), taktéž blatníky jsem nandal nové a zánovní (po důkladném odrezení, obroušení a nátěru 3x tlumex plast). Na fotkách je snad vidět, jakou péči tomu Petr (i já) věnoval.
Pak následovalo oplechování - zjistili jsme, že byl Bohouš kdysi zřejmě trochu picnut a museli jsme trošku "deformovat" pásem přední čelo (resp. podběhy). Nakonec jsem si u Petra prosadil, aby se udělaly i prahy, které jsem měl nové připravené. Následná pitva původních prahů prokázala moji jasnozřivost - zvenku téměř netknuté, zevnitř počínající koroze, která by tak cca za 2 roky prorazila. Jinak slícování dopadlo celkem hodně dobře, fotky opět mluví lépe:
Pak následoval lak, zařekl jsem se, že auto nechci vidět, dokud nebude komplet stříknuté, takže jsem jednoho zimního dne přijel, otevřel garáž a koukla na mě krásná červená prdelka - začlo nastrojování. Bez Standy bych tam ty skla v životě nedal :). Bohouš už je v současné době aktuálnější - má už i mřížky na sání, příští týden dodám aktuální foto.
V nedávné době prošel rekonstrukcí strojních částí - generálka přední nápravy - nová převodovka řízení, kuláky atd..., výměna převodovky (repasovaná š120) a spojky, výměna zadní pružiny. Tenhle týden ještě přibudou všechny nové tlumiče, generálka brzd, a snad originální kola + nové pneu (zvažuju 165/70 R14 nebo 175/65 R14).
UPDATE: Tady přidávám aktuální fotky, byli jsme se Standou na chalupě tak tam je i Beruška. Povšimněte si zejména prosím odrazu Berušky v chromu zpětného zrcátka :)
UPDATE II: Aktuální fotky s novými koly
Hundrtům a érům zdar!
27. říjen 2005
11. červen 2005
10. červen 2005
7. červen 2005
7. červen 2005
6. červen 2005
6. červen 2005
6. červen 2005
6. červen 2005
6. červen 2005
30. květen 2005
30. květen 2005
15. květen 2005
11. květen 2005
9. květen 2005
6. duben 2005
19. leden 2005
20. prosinec 2004
8. prosinec 2004
19. červenec 2004
18. červenec 2004
9. červenec 2004
9. červenec 2004
9. červenec 2004
9. červenec 2004
8. červenec 2004
8. červenec 2004
8. červenec 2004
6. únor 2006