Zadní čelo karoserie kupé vs. sedan
Jak tak procházím inzerce a sleduji co se nabízí, často vidím nabídky:
"Zadní čelo na Š100, Š110, Š110R"
Nebo dokonce "Zadní čelo na Škodu 110R", které ovšem patří na sedany.
Zatím jsem ale na opravdové zadní čelo pro Š110R v inzerci nenarazil.
Rozhodl jsem se tedy v krátkosti osvětlit, že není čelo jako čelo a dát inzerentům možnost správně vyhodnotit co vlastně nabízí, jakož i všem ostatním rozpoznat co na kupátko patří.
Vypadají stejně, tak v tom asi není rozdíl?
Škoda 110R má při zběžném pohledu sice stejný vhled zadního čela a vypadá to že stejnou geometrii zadních blatníků, takže jakékoli čelo se zdá pasovat na obě verze karoserie, ale opak je pravdou. Liší se sklon kapoty, jak doplnil RST, liší se i tvar blatníků, a tomu všemu odpovídá rozdílná horní část zadního čela s uchycením zámku a horním napojením na blatníky
Víko se u kupé zavírá po jiným úhlem než u sedanů a je celkově zesílené. Tomu musí odpovídat i uložení zámku v zadním čele. Ten je proto u Škody 110R o cca 10-15 mm hlouběji a pod jiným úhlem.
Měřením hloubky plochy pro zámek se dostaneme na cca 15mm u sedana a cca 25-30 mm u kupé. Měřeno k horní hraně - viz foto.
Výrazný rozdíl, který nám snadno pomůže čelo identifikovat, jsou prolisy nalevo a napravo od zámku. Na čele pro 110R jsou symetricky dva, konické a vypouklé nahoru. U čela ze škody 100 je pouze jeden vlevo, vylisovaný dolů a jiného tvaru. Tvar horního lemu je také jiný.
Výše uvedené není vždy z fotografií patrné, ale někdy lze rozeznat čelo dle kontury horního připojení k blatníku. Z tohoto pohledu je naznačená kontura výraznější u sedanů. U kupátek, ačkoli je zámek kapoty níže, je vhledem k jinému úhlu napojení blatníků tato kontura méně výrazná. Nelze se na to nicméně stoprocentně spoléhat.
Podívejme se co říká katalog
Škoda 110R, katalog 1973-1974
Pozice 9 | 15-021-97309 | Úplné zadní čelo | 112-700461
Škoda 100, 100L, 110L, 110LS, katalog 1973-1975
Pozice 14 | 12-136-97309 | Úplné zadní čelo | 111-700462
Další možné odlišnosti
Během let výroby se čela obecně lišila v několika dalších detailech. tyto varianty se ale myslím vyskytovaly u verzí pro sedana i kupé a nejsou tedy podmínkou pro příslušnot k některé variantě karoserie.
- Čela z prvních modelových let neměla ve spodní části mřížkování, ale jen plné otvory.
- vnitřní svislá výztuha se objevuje v kratší a delší verzi. Nezdá se to být "vývoj", spíše souběžná alternativa u sedanů. Verze pro kupé byla s největší pravděpodobností vždy s dlouhou výztuhou.
čelo bez mřížkování s dlouhou výztuhou, krátká výztuha
Jak to vypadá když je na kupé čelo ze sedana?
Víko motoru sice do zámku dosedne, ale vzhledem k tomu že zámek není ve správné "hloubce", vypadá kapota jako kdyby nebyla dovřená.
Na níže uvedeném odkazu je renovované erko, ale s čelem ze škody 100. Všimněte si že zadní kapota nesedí dobře a že zadní čelo je dle prolisu ze škody 100.
http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=520&pid=56
Tolik asi k tématu, budu rád za případná upřesnění, zejména ví-li někdo jak je to s dlouhou a krátkou výztuhou. Mám teorii, že krátká byla u základního modelu škoda 100, případně 100L, A dlouhá u 110L/LS a 110R, ale je to jen dohad. Katalog odlišné alternativy v rámci ani jedné varianty karoserie neuvádí.
25. březen 2021
25. březen 2021
19. březen 2021
17. březen 2021
17. březen 2021
17. březen 2021
6. květen 2021