Jendovo eRko
Toto auto je z roku 1977, kdy si ho dovezl domů jeden můj známý. Naštěstí si jej docela vážil a tak se dochovalo až někdy do roku 1993. Pak se dostal do rukou mého strýce.
Vůbec nic z toho si ale nepamatuju, všechno vím z vyprávění. Až tak před třemi lety, kdy jsem se začal trochu zajímat o auta, jsem si všiml tohoto skvostu. Bohužel auto už stálo odhlášené na jednom parkovišti a pomalu chátralo a korodovalo. Asi až po 2 letech se mi podařilo ze strejdy vymámit techničák a výměnou za mou starou 486tku se dostalo do mých rukou. Ten nápis ale není úplně přesný, to auto není jenom moje, z velké části patří taky mému bratrovi Pepovi. S ním a s kamarádem Pavlem jsme strávili na tomto voze nemálo svého volného času. Tím jim chci taky moc poděkovat.
Během zimy 2003 se začali shánět nové díly, do mé peněženky přibyl dlouho očekávaný doklad a na jaře letošního roku vypukl maraton oprav a úprav. První přišla na řadu karosařina. Vyvařit se muselo téměř všechno, koroze se nevyhnula ničemu. Plech předních blatníků nahradilo laminátové provedení. Dlouhou etapou byly brzdy. Sehnal jsem nové kotouče, čelisti, destičky a obložení. Jediná improvizace byla s trubkama na brzdovou kapalinu. Jenom motor byl téměř v pořádku a je doposud původní. Pouze se přetěsnila pumpa a motor dostal nové svíčky a kabely. Zabrat dostal až výfuk.A protože mám rád závody do vrchu a rallye, byl motor obdařen sportovním výfukem z leštěné nerez oceli. Výrobcem je jeden můj známý Peťa, který pracuje s nerezem. Při vyšších otáčkách se z výfuku ozývá dragsterský řev.
Nejpoutavější je ale příběh hliníkových kol Apollo. Ten jsme později nazvali obchodem roku. Když jsme se tak sháněli po nějakých hlinikáčích, v jednom pneuservisu nám známej poradil (bylíme v malinkým městečku, všichni se známe....), že jeden člověk se starým rapidem má tyto kola na autě. Měl je tam nevyvážený a jezdil s nima i v zimě, nevipadali moc poutavě. Pneuservisák Mira mu doporučil je nechat otryskat a vyvážit nebo vyměnit za plecháče a to byla naše příležitost.
V garáži jsem měl čtyři disky, skoro jako nový. Smirek a stříbřenka vše dokonaly a už se přezouvalo. Hlinikáče jsem nechal opálit a otryskat. Celkem i s lakem mě přišly asi na 1500-2000,-.
Levně mě taky přišel lak celé karoserie. (Studenti shánějí všechno nejlevněji, nic jinýho nám taky nezbývá....). Koupil jsem akorát barvu a vše dodělal další můj známý Roman. Přední spojler jsem získal sice zadarmo, ale taky ve stavu kdy se dal poskládat do kapsy. Koupil jsem laminátovací sadu, naučil se laminovat a za 2 dny byl spojler jako nový.
Doma mám už nachystaná i sportovní zrcátka, jen je musím stříknout do barvy. Interiér je téměř původní a zachovalý. Pouze jsme nastříhali nové koberce a udělali pár menších úprav. Polepy na přední masce na dveřích a na zadní kapotě jsou vlastní výroby a chystají se další a další.
Jen škoda že jsem během celé renovace neměl častěji po ruce digitální foťák.
28. červen 2005
27. únor 2005
27. únor 2005
3. prosinec 2004
3. prosinec 2004
2. prosinec 2004
26. listopad 2004
16. listopad 2004
15. listopad 2004
14. listopad 2004
13. listopad 2004
11. listopad 2004
11. listopad 2004
10. listopad 2004
10. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
9. listopad 2004
19. červenec 2005