Danův "Red Devil"
Technický popis:
Škoda 110R, rok výroby 1970, barva červená.
Motor:
Motor Š 120LS v erkovém bloku, vačka Š 110R (247°/247°), leštěné kanály, sací potrubí orig. z eRka , klika přebroušená, válce+písty nové, pístní kroužky Göetze, karburátor SEDR 2933 přetryskovaný, svíčky Champion L82YC, alternátor Bosch 12V/120A.
Karosérie:
Čtyřdírové čelo, kastle model 1980, zatím černé nárazníky a ozdobné lišty, interiér laděn do modra, nově čalouněné sedačky (vlastní práce).
Nápravy:
Š 120 úzký typ, pětistupňová převodovka ze Š 130, stálý převod 3,9 , nové tlumiče
Kola:
Anglická kola METEOR II - 5Jx13", pneu 175/70 R13 Michelin Energy
Jízdní výkony:
Maximálka ani zrychlení zatím neměřeno - (kvůli čerstvému motoru), zatím jsem jel 140 km/h.
Historie:
Auto zakoupeno v roce 1999 za 5000,-Kč. Byla to totální vražda. Bez podlah, podběhů, kapoty shnilé, motor nešel ani nastartovat a kompresní tlaky měl - (7,7,8,6) . Skoro vše bylo původní ale totálně zdevastované. Musím tímto poděkovat svému tátovi, bez jehož vydatné pomoci by auto určitě už nikdy nejelo. Tak jsme se pustili do práce. Rozdělávat šlo vše dobře, protože se 90% všech šroubů ukroutilo. Auto bylo během pár dnů úplně odstrojené. Holý skelet pak dostal komplet nové podlahy, podběhy, př. blatníky a zadní čelo, zánovní kapoty a dokonce i kousek střechy. Už jsem si myslel, že to nikdy nedáme dohromady. Po dlouhém období vyvařování přišlo období nátěrů.
Při vyvařování kastle se našla chvíle na zabudování pětikvaltu. Muselo se sice trochu řezat ale výsledek je suprový. Převodovka je ze Š 130, takže jsem ji musel rozpůlit a vyměnit diferenciál. Ten původní je totiž přizpůsoben na hnací hřídele typu Löbro. Talířové kolo zůstalo původní, takže převodovka nehlučí.
Nápravy byly shnilé jako liška. Přední náprava dostala nová spodní ramena a tlumiče. Zadní poloosy jsem našel v kovošrotě nové!! (Prý je jim tam přivezli cigáni)
Motor jsem převezl do sklepa a pustil se do něj. Kupodivu neměl klikový hřídel ještě tak strašné vůle, ale byl stejně vyměněn za hřídel ze Š 120.(Kvůli zdvihu 72mm) Po změření časování jsem k mé radosti přišel na to, že vačka je z eRka. Nejdříve byl udělán spodek motoru. Pak přišla na řadu hlava. Ventily se přebrousily a následně důkladně zabrousily. Největší fuška byla vyleštit kanály. Dělal jsem to stopovými bruskami a vrtačkou. Ve finále přišla ke slovu vzduchová bruska a gumové kotoučky(25000 tis. otáček). Kanály se lesknou jako zrcadlo. Karburátor SEDR jsem koupil nový ale dostal hlavní trysku o 5 setin větší. Erková vačka to potřebuje. Uvažoval jsem o zkráceném sání, ale nejsem si jist. Podle mne bude motor sát hodně teplej vzduch a tudíž bude malá objemová účinnost sání motoru. (Možná se mýlím)
Komplet zrenovovaná byla elektrická instalace. Kvůli žárovkám 100/80W v hlavních a 100W v pomocných světlometech. Ještě se chystám na dodatečnou montáž dalšího páru po 100W. Změny se též dožádal i alternátor. S plnou zátěží (i plánovanými světly) je odebírán proud o hodnotě bezmála 70 Ampér. Na to by původní alternátor 12V/35A asi nestačil. Pro jsem si sehnal alternátor z vozu Chrysler Voyager, který se pyšní hodnotami 12V/120A. Se zvýšeným přenosem výkonu si náš řemen Rubena neporadil.proto jsem jej nahradil řemenem Contitech, který je výborný.
Na konec bych chtěl říci, že má renovace není 100% a auto má mnoho malých nedostatků. Taky jej nevystavuji, abych se chlubil nebo tak, ale protože jej mám rád a chci se podělit o zkušenostmi s Vámi ostatními. Dle mého názoru je eRko nejdokonalejší vůz v naší galaxii a žádné jiné auto se mu nemůže rovnat. Na eRku se mi líbí design, motor interiér, zkrátka vše. Nemám rád lidi, kteří berou eRko jako "věc". U mne je to plnohodnotný člen rodiny, kterému chodím každý večer do garáže přát "Dobrou noc".
Fotky:
PS: Nikdy na své auto nekřičte, protože pak přestane jet. (To je fakt!!!)
10. červen 2005
10. červen 2005
10. duben 2005
10. duben 2005
20. prosinec 2004
12. listopad 2004
23. červenec 2004
14. červenec 2004
27. květen 2004
27. květen 2004
18. květen 2004
24. duben 2004
5. prosinec 2003
25. březen 2003
13. listopad 2002
13. listopad 2002
31. říjen 2002
2. srpen 2002
15. květen 2002
6. květen 2007