petříkovo Éro
Úvodem bych se chtěl všem veřejně omluvit za to jak jsem se tady na stránkách dříve uvedl. Opravdu mě to mrzí a věřím že je to už minulost .
A teď k autu samotnému, co se s ním dělo do 26.5.2007 než jsem ho koupil se dozvíte tady .
Níže už nebudu rozlišovat co už jsem udělal já a co Roman, myslím že to není až tak duležité samozřejmě je jasné že jsem koupil téměř hotové auto a já dodělávám v podstatě jen detaily.
Jen rychlé opáčko
Nápravy:
> Obě jsou z modelu M po kompletní GO (převodka řízení, svisláky, kuláky,... přední se šnekový řízením a dvoupístkama. Mám už nachystané tvrdší tlumiče a jiné pružiny .Na zadní jsou prasátka 22mm P.S.:brzdí to parádně.
Na zadní nápravě přibyly už v mém vlastnictví tvrdší tlumiče a stabilirátor. Nedílnou součástí celého brzdového ústrojí je také posilovač brzd ze Škody 120.
Motor:
> Jako základ posloužil motor 130 který prošel totální GO (vložky,písty,šály,klika,rozvody,komplet přetěsněno,nový karburátor,...) dále byl nadopován vačkou 260/260 česana, klika vyvážená komplet s řemenicí i setrvákem, který při tom zhubl o 1,4kg, dále je snížená hlava o 0,5mm a výfuk dle 120LS/A .
Karoserie
> Nové prahy i výstuhy, všechny podběhy a kufrová podlaha i s vaničkou, dále jsou vyvařeny okápničky, podlaha,kapsy pro uložení kyvných ramen a vše co bylo zapotřebí. Jako jediná karosářská odlišnost od origa jsou kulaté zadní lemy.
Interier:
> přečalouněné sedačky, mimchodem perfektní práce! vysokozátěžový koberec na podlaze, sportovní podklady budíku, tříramený volant Škoda rallye, středový panel s radiem na kazety, samonavíjecí pásy na předních sedačkách, nášlap na plynovém pedálu po vzoru dobových závodních Škodovek, skrácené dráhy řazení podložkou (asi o 25%).
Objednaný mám už čtyřbodobý bezpečnostní pás pro pilota :)
Chlazení a topení:
> Chladič zustal originál eRkový s mechanickou vrtulí, v budoucnu bych rád elektrickou a spodní kapsu na nápor . Topení jsou tam dvě obě z autobusu Karosa jedno pod zadní sedačkou fouká na zadní okno prudochem v zadním platě, druhé v kufru-topí to opravdu výborně.
Mezi drobnosti keré jsem na autě v posledních měsících dělal by se daly zařadit také nové kryty zadních světel a osvětlení SPZ, tažné oko, přívod studeného vzduchu k filtru, dvoutónové klaksony z Fiatu Tipo, kosmetické dodělávky interieru a motorového prostoru, drobné opravy laku a podobné blbůstky které nemá cenu vypisovat :)
V budoucnu bych rád trochu přetryskoval drohou komoru karburátoru, koupil sportovní vložku filtru, od pana Hřičiny svody 3>1 ketré se vymotají kolem chladiče který ponechám vzadu a hlavně nutná oprava laku hlavně střechy a zadních lemů začalo to nějak praskat asi špatný tmel.
No a jsme rázem u konce s popisem na závěr bych chtěl poděkovat všem co mi jakkoliv s eRkem pomáhájí hlavně mému Taťkovi za podporu a příležitistnou výpomoc ve pro mě zatím neřešitelnejch poruchách a Romanovi který mi auto prodal a odvedl na něm pořádný kus poctivé dřiny - no doufám že jsem tě nezklamal v tom co se eRkem děje pod mojema rukama a že se teď nechytáš za hlavu že si to měl radši hodit ze skály:) zároveň děkuju všem tady ze stránek za rady a pevný nervy se mnou, budu se snažit vám to vynahrazovat jak jen bude v mojich silách.
Dále se bude článek vyvyjíjet v podobě denníku...
A ještě tady několik fotek jen tak na pokochání:
No řekněte samy neni krásný ? :)
20.- 21.8. 2007
Proběhla oprava spolujezdcových dveří ... bohužel pod pupínkama se skrívaly díry ale nevadí vybrousil jsem to jak to jen šlo ,potom jsem vytřel dírky alkytonem a zatmelil. Nejdřív tmelem se skelnym vláknem potom jemnym od BODY a zastříknul plničem a navrch barvou oprava dopadla nad očekávání dobře rozdíl v laku není žádný tmel není kostrbatý prostě bych řek že je zase na nějakou dobu vystaráno :) . Jo a přišel mi poštou 4-bodový pás tak ho dneska nebo zítra namontuju.
24.8.
Pás je na svém místě :)
A tohle to si nechám laserem vypálit z 3mm nerezu (držák na pásy aby nepadaly z ramen) přijde to přišroubovat na držák opěrky hlavy.
Je to muj vlastní nápad tak snad to bude fungovat a i nějak vypadat...
29.8.
Pokus o imlantaci předních tlumičů bilstein dopadl nezdarem :( musim sehat někoho ke komu se vetřu na zvedák. Není to tak jednoduchý musí se trošku poupravit spodní rameno.
14.9.
Co se týče tlumičů opět změna :-( a opět chyba ... neprolezou ani dírou v držáku nápravnice takže konec s nima. Alespoň jsem tedy vyměnil pružiny a co na mě nekoukalo po vyndání jedné puvodní ? byla na dva kusy a to už delší dobu protože v lomu to bylo už dost orezlé takže snížení novýmy pružunamy nebude až takové protože už takhle měli jakoby 270mm :D...No a tlumiče ? Rozhodl jsem se pro samovýrobu a dva seriáky jsem si přitvrdil sám pomocí hydraulického oleje... zítra proběhne tedy operace tlumiče "2" a v brzké době snad testovací jízdy...Toť prozatím vše :)
15.9. Takže opět změna tlumiče prozatím použity puvodní jen natřeny na žluto a objednýny přitvrzený u Petrušky :) pružiny jsou teda ale vyměněný, třmeny natřený a vypadá to moc pěkně :)
P.S.: třmeny se budou ještě trochu dodělávat v pondělí musim pořídit malej štěteček :D
P.S.(2): Nemilé zjištění pro mě bylo že stabilizátor je jen 14mm a je uložený v gumách 16mm - tudíž nemáte někdo přebytečnej 16mm stabík? Děkuju moc.
1.10.
Tak dorazil nový přední stabík 16mm (díky Tadeášce) a taky držák pásů :) ještě našroubit a kapitola pásy je u konce .
22.10.
Jedna fotečka po snížení zatim jsem s tím o lem neškrt uvidíme co to bude dělat dál :)
3.11.
Spasovaní sacího potrubí :). Celkem jsem byl překvapenej jak moc to nesedělo musel jsem odfrézovat a odbrousit dobré 2mm na průměru!
Před-
A po...
Áno doslova sladkých 17 :) byl jsem moc překvapenej perfetkní práce :)
10.3.2008
Takže po delší době malá aktualizace - k Vánocum jsem dostal svody 3>1 a filtr KN . Na autě se nic moc nedělalo protože od konce listopadu do konce února bylo odvezený na zimní spánek cca 90km ode mě, ale už je zase doma takže se začlo pracovat trochu jsem předělal boční dorazy zadního stabu, prozatim nahodil seriovej lauf (příčňák tam pujde zase až rovnou se svodama od hlavy), poskládal jsem si céčkový vahadla (základ 130 , vahadýlka fabia) obrousil jsem už poměrně zrzavej příčňák a koupil si webera 40DCOE ( no ještě vykoumat sací paroží...) . A dneska jsem nahodil na dveře kličky na otevírání dveří a okýnek z litra a zvýšil spodní dorazy na zadní nápravě (paráda véčka při plném vyklopení poloosy v zátáčkách jsou tak třetinový oproti serii) - jinak je to vyrobený z pulek silentbloku co drží zadní tlumič výfuku u Fáčka. - vlastní nápad tak snad ne uplně nanic...
5.5.2008 Za poslední dva měsíce jsem s autem opět trošku pokročil - nainstaloval jsem svody 3>1 , předělal chlazení z mechanicky hnaný vrtule na vrtuli elektrickou a další drobnosti s tím spojený jako je uprava sahary , vyměna držáku motoru,... po nějaký době jsem ještě namontil na předek 16mm stab.
A včera sem si splnil jeden z mnoha mojich snů a pořidil jsem origo MTX skořápku s puvodním rámem , čalounením , polštářem dokonce i štítkem.
Jo a abych nezapoměl 30.března jsem navštívil Milovický letiště , takže tady mužete juknout na fotky http://zdarma.webprovas.com/~skoda105/fotky/milovice_30-3-2008/
(kola prosím přehlížet je to dočasný pracovní řešení (175/65-14).
17. duben 2008
9. duben 2008
14. březen 2008
13. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
12. březen 2008
10. únor 2008
7. listopad 2007
5. listopad 2007
3. listopad 2007
24. říjen 2007
24. říjen 2007
24. říjen 2007
23. říjen 2007
23. říjen 2007
22. říjen 2007
15. září 2007
14. září 2007
5. září 2007
10. srpen 2007
9. srpen 2007
9. srpen 2007
9. srpen 2007
9. srpen 2007
9. srpen 2007
9. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
8. srpen 2007
6. květen 2008