Skoro originál kára Š110R coupé
byla zakoupena v roce 1999 od prvního majitele s cca 27 tisíci kilometry, starší paní, která ho měla ve své garáži pod dekama. Jelikož auto bylo lehce, opravdu lehce odřené, tak se spravilo a odstrojilo a nalakovalo, v této fázi mělo Éro kola Mereor2, nejdříve černá s límcem stříbrným a pak bílá (tenkrát jsem je stříkal doma na posteli).
Teď je to cca půl roku co je Éro, původní majitelka mu říkala Muf, co je po kompletní renovaci a řadě úprav.
Tady je výčet provedených oprav a úprav:
KAROSERIE: kompletně odstrojena na holý skelet, par vaření, ale nic závažného, Éro nebylo poznamenáno vůbec solí. Zadní blatníky byly vytaženy o 10mm a o dalších 8mm byly zastřiženy lemy, to aby se mi tam vešla kola. Jinak karoserie je ošetřena základem, plničem a kity od body, vrchní lak akrylátový. Lak jsme nedělali jelikož to neumíme.
V tuto dobu se pracuje na úpravě karoserie pro zástavbu vlečky. No a bude se lakovat nová kapota, laminátová 200RS, je lehčí a má velký otvor na odvětrání motorového prostoru.
Tak kapota 200RS je už v laku, přikládám jednu fotečku, teď čeká na Éro :-)
INTERIER: celý interiér je použit z původních dílů. Jsou zde jen malé změny - skořepinová sedačka MTX používaná ve Škodě 130LR, tříramenný volant Škoda o průměru 340mm, který je potažen kůží a má žlutý proužek. V palubní desce je vyměněn mechanický tlakoměr za elektrický. V originálním tunelu pod palubkou je palivoměr a ekonometr, který je teď jen jako atrapa. Není zapojený, jelikož na Weberech ukazuje nesmysly. Budíky jsou nahoře v pořadí - otáčkoměr, tachometr, teplota vody, teplota oleje a tlak oleje. A CO JE NEPOSTRADATELNÉ PRO ŘÍZENÍ? ZKRACENÉ ŘAZENÍ!, je to opravdu super, Schwejk může potvrdit :-)
PODVOZEK: vše složeno většinou z nových dílů. Obě nápravy úzké, ale přední s hřebenem, rozdíl v řízeni je to obrovský a těm co nemaji jen doporučuji, protože já jsem se tomu dlouho bránil. Ramena a nápravnice vepředu, nohavice vzadu lakovaný komaxitem (práškovou barvou).
Teď právě probíhá zástavba vlečné nápravy, upravené ze Škody Garde.
PROSÍM, DRŽTE PALCE AŤ TO VŠE VYJDE!
Tak už je vyřešeno kudy povede voda - skrz příčku.
MOTOR: puvodni skoda 110R byl vymenen za za motor 742.136. Blok motoru, uplne novy, byla velmi vyhodna koupe, ktere jsem nemohl odolat. Seriova klika, odlehcene lestene ojnice, pisty 136, spojka s talirovou pruzinou 190mm Sachs 1.6felicie. Vacka od p. Dlouheho z Ledce, fungovala spolu s karburatorem sedrted s dvema Webery 40Dcom. Rozdelovac bezkontaktni 136x. Vyfukove svody a tlumic od p.Hriciny. Tlumic plne absorbcni, svody 4 do 1. Na motoru je jiz hlava se sacimy ventily prumeru 37mm. Nova je vacka od p.Kreibicha na malem ulozeni 304/304 se zdvihem 7mm.Noha od chladice je zkracena a je odvzdusneni i primo z karteru:-) Vyfuk ma nove ulozeni pres jiny silentblok.Chystam jine ulozeni Weberu,delsi saci potrubi a snad i hlava s ventily 37sani,31vyfuk.Potrubi z felicia kitcar,ulozeni Weberu na krouzky Misab.
Tak jsem vymenil ventilove viko ve stejnem stylu co jsem mel,ale je bez napisu tzn je z Fabie:-)
CHLAZENI:
Po zástavbě motoru 136 jsem musel zkrátit o cca 15 -20mm původní chladič (cca rok 2002), ale chlazení stále nebylo podle mých představ, proto se provedla zástavba chladiče z 1150ky. Chladič je vyroben firmou Kvinto z Krkonoš. Umístění chladiče jsem volil pod předním nárazníkem, částečně tím došlo k rozložení hmotnosti a lepšímu proudění vzduchu. Na vodnim chladici jsou v kazdem rohu ventilatory,jako pojistka:-) Topení je sériové.
Chlazení oleje pomocí originál oil-chladiče nebylo nejlepší, měl jsem 4 a všechny dřív nebo později tekly. Tak jsem zakoupil chladič z Olcita, je hliníkový, ale musel jsem si nechat udělat redukci kvůli připojení.Nyni je jeden ventilator i na tomto chladici.Vsechny tri chladice jsou ovladany soucasne :-)
BRZDY:
Když je v autě motor a vlastně vše co k tomu patří, musel jsem předělat i brzdy. Jak se říká co neubrzdíš to neukecáš. Vepředu jsou tedy nainstalovány 4pisty a chlazené kotouče, zřejmě od Kábrta, dneska bych šel do kotoučů značky Brembo nebo nějakých kvalitnějších. Ale i kdyz se zkroutily, po stočení se to již neopakuje, ani po velmi velmi intenzivním brždění. K předním brzdám je přiváděn vzduch husími krky, které mají ústí v předním originál spoileru. Tyto nasávače jsem laminoval, má první zkušenost s laminátem, myslim, že to dopadlo vcelku dobře, co myslite?
KOLA:
Po Meteorech II, které byly druhými koly na Éru, první byly 14 na 155kách, jsem se rozhodl pro dělená kola. Po dohodě a zkoušce kol s p.Novotným z Metalexu Plzeň jsem si kola objednal v rozměru 6,75". Po renovaci Éra jsem si přiobjednal zadní límce o malounko většího rozměru a tak je na zadní nápravě 7,25". Pneumatiky jsem zvolil o rozměru 185/60. Barumky Bravury jsem tenkrát měl za neobyčejnou cenu a tak putovaly ke mně:-)
No a tim výčet úprav a oprav na mém Éru končí. Někteří ho viděli a jiní jistě ještě uvidí. Doufám, že se Vám můj Miláček líbí a těšíme se na další, doufám ze již blízké, setkání :-)
Veliký dík patří tátovi, bez kterého by Éro nevypadalo jak vypadá (ještě se pořád pracuje společnými silami), Schwejkovi za rady a dily na motor a Džonovi za přípravek na zástavbu vlečky a za mnoho cenných rad z tohoto skvělého webu :-))
TAK DRŽTE PALCE PŘI ÚPRAVACH A VYLEPŠENÍ PRO ROK 2006 :-)
Tak tady jsou novinky, až budou další, uložim je k textu :-) To aby jste v tom neměli zmatek :-)
No jelikož jsem dlouho o ničem neinformoval, tak to nyní napravím. Ero ještě není úplne OK,ale už se to blíží.
Nový hliníkový chladič oleje, hlava se sacími ventily 37mm, kapota ala 200RS a konečně vlečka. Držte palce, aby to vše fungovalo a jistě se uvidíme na nějakém dalším super srazu :-)
Krycí plech pod příčku převodovky
Opět kotoučové brzdy,tentokrát na vlečce,trochu více úprav na hydraulice, musela se tahat jinudy, ale je tam a vše funguje :-)
Celkový pohled pod auto ze zadní části :-)
Tady je pohled na Éro s vlečkou,odklon nastaven na 1 stupeň sbíhavost 2mm. Musí se to otestovat a případně předělat :-)
Foto interiéru, je nezměněn jen jiná hlavice řadící páky.
Pár fotek toho nej :-)
Vzhled pro rok 2008:
Foto novinek:
Tak a meme tu dalsi foto novinek,byla upravena hlinikova noha,aby se vzhled priblizil dobe a upraveny drzak vyfuku abych eliminoval male vibrace :-))
kola MTX:
Tak uz jsou na kolech mezikruzi,v komaxitu a zatim vypada ze to bude OK.
Na zimni stani jsou tu udelane otviraky:-)))tak snad se libej
No motor prodelal GO:
Predelana expanzni nadobka na vodu,kvuly chystanemu sacimu potrubi a hlave.Az bude pridam foto :-)
Predelane razeni:To vlevo je stare a vpravo to nove,o neco delsi krok a z 5qkulisy:-)
A neco na ladeni Weberu :-)
12.7.2008 Tak se po dodani hlavy a saciho potrubi opet pokracuje,doladuje se jeste dalsi kara,tak je toho trochu vice:-)
Hlava ma saci ventily 37mm,vyfukove 31mm,lehce predelane spalovaky u svicky kompresni pomer by mel vychazet na 10,9:1.Jeste to hodit do komaxitu,udelat plech pod filtr kvuly jine rozteci weberu a plech na odstineni :-)
Drzte palce at jde vse jak ma a snad se uvidime na srazu :-)
Jak bude vse hotove hned pridam fotky,dojmy atd.Doufam ze vse stihnu do leta abych se mohl projet treba na Besky:-))) Uz se moc tesim :-)
22. říjen 2008
22. říjen 2008
14. červenec 2008
20. prosinec 2006
20. prosinec 2006
20. prosinec 2006
19. prosinec 2006
17. prosinec 2006
17. prosinec 2006
16. prosinec 2006
23. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
17. říjen 2006
16. říjen 2006
16. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
14. září 2006
12. září 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
8. květen 2006
7. květen 2006
6. květen 2006
23. říjen 2008