Martinův "Mazánek"
Úvodní slovo (Džon):
Martin nás pozval osobně si prohlédnout jeho Š 130 RS. Do nedávna se snažil veškeré své úpravy držet pod pokličkou, ale znáte to - na srazech se nic neutají. Takže se rozhodl, že se o své úpravy s námi podělí. Tady to je:
Jak to začalo:
V listopadu roku 89 jsem si koupil svou žlutou Š 110 R. Byla tehdá obyčejná jen s hliníkovými disky (kopretinami) a eMkovými zadními světly. Jinak bez úprav.
Postupem času jsem na ní začal dělat různá vylepšení a už za necelý rok měla široké nápravy, 5ti rychlostní převodovku, motor 136, náporový chladič a další drobné úpravy.
Za tu dobu dostala také dvakrát nový kabát. Nejprve červenou "Apollo" a posléze po předělání masky chladiče a kapoty elegantní tmavě zelenou metalízu.
Někdy v roce 92 mě napadlo éro ještě jednou předělat, tentokrát do stylu 130 RS - tedy s širokými laminátovými blatníky. První verzi jsem dokončil v roce 97 - éro mělo sice blatníky široké, ale rallyové, tedy užší verzi.
Letos (2001) na jaře jsem se ale rozhodl opět trochu změnit image a zastavěl jsem do auta zadní nápravu s vlečenými rameny z Rapida a současně s tím vyměnil zadní blatníky za ještě širší - okruhovou verzi.
Na podzim 2001 jsem vylepšil brzdovou soustavu o kotouče na zadní nápravu a kapalinovou ruční brzdu
Nynější stav:
Karoserie a interiér:
- karoserie rozšířená sadou okruhových laminátových blatníků
- střešní okno (musí pryč - narušuje tuhost karoserie a zatéká tam)
- šroubovaný ochranný rám
- palubka ála 130 RS
- budíky s bílými podklady (imitace VDO)
- páčky pod volantem z Felicie
- klakson na 4-rameném sportovním volantu
- sedačky skořepinové - originál MTX (dříve jsem měl sedačky Fussino)
- 4-bodové pásy Moravan
- pokovená skla
Interiér:
Co se skrývá pod kapotou:
- motor s obsahem zvětšeným na 1300 ccm
- odlehčené ojnice
- odlehčený setrvačník (5,45 kg)
- vyvážené písty
- vačka 285/280
- lehce zvýšený tlak mazání a dobře vymezená vůle u čerpadla oleje
- karburátor SEDR ze Š130 - přetryskovaný
- KN vzduchový filtr
- snížená hlava, kompresní poměr 10,7:1
- zvětšené a slícované kanály v hlavě a v potrubí
- odlehčené ventily
- upravené spalovací prostory
- příčný výfuk, dlouhé svody
- maximální rychlost asi 200 km/h při 6300-6500 ot/min
- maximální rychlost na II. stupeň je asi 90-95 km/h, na III. asi 130-135)
- spotřeba asi 8-10 litrů / 100 km
- 5 st. převodovka se stálým převodem 4,22
- spojka se zvýšenou přítlačnou silou
- chladič vpředu - originál ze 130 RS, s vrtulí z Lady 1600
- trubky k chladiči nařezané a upravené ze stodvacítkových, tažené vnitřkem.
- chladič oleje - eRkový
- mřížka v přední kapotě je navařená - z autobusu.
Podvozek, brzdová soustava:
- přední široká náprava z eMka s hřebenovým řízením
- zadní náprava z Rapida
- pružiny vpředu sériové zkrácené o třičtvrtě závitu
- pružiny vzadu 120kové, zkrácené o závit
- všechny tlumiče přitvrzené
- přední brzdy čtyřpístové, kotouče s vnitřním chlazením zapojené celé na jeden okruh
- zadní brzdy kotoučové - nožní brzda zapojená na jeden pár pístků, kapalinová ruční brzda zapojená na druhý.
- větší hlavní brzdový válec a posilovač - posazené naležato
- disky třídílné MTX, šířka 6,5" vpředu, 7,5" vzadu
- pneu 195/55 - 13
Šup zpátky pod střechu:
Dále plánuji:
- vyměnit střechu kvůli střešnímu oknu (nechci ho tam)
- ještě dále upravit motor
Aktualizace červen 2003:
Předělal jsem interiér a mám nový motor. Ten je osazen karburátory Weber 40DCOE, vzduchový filtr ITG, vše je zatím v záběhu. Nový interiér a barevná kombinace motoru byly navrženy za spolupráce mé ženy.
Poděkování:
Rád bych touto cestou poděkoval lidem, kteří se zasloužili o to, že mám to co mám. Jsou to:
- František Jokl
- Ing. Martin Čepek
- Radek Chaloupecký
- Velký dík power by Tomáš Hlávka
- Velké poděkování patří také Dáše, bez jejíž podpory bych to těžko dostavěl do této podoby.
Pokud na mě máte nějaké dotazy, můžete psát na email martinRS@c-box.cz nebo volat na telefon 0602/33 69 03.
2. duben 2007
2. duben 2007
23. duben 2005
27. únor 2005
24. únor 2005
9. únor 2005
6. prosinec 2004
6. prosinec 2004
6. prosinec 2004
6. prosinec 2004
1. prosinec 2004
20. listopad 2004
18. listopad 2004
6. říjen 2004
23. červenec 2004
17. červenec 2004
15. červenec 2004
23. červen 2004
10. duben 2004
4. duben 2004
5. leden 2004
5. leden 2004
3. leden 2004
29. prosinec 2003
6. prosinec 2003
4. prosinec 2003
4. prosinec 2003
11. listopad 2003
7. listopad 2003
16. říjen 2003
5. říjen 2003
31. srpen 2003
31. srpen 2003
14. srpen 2003
14. srpen 2003
6. srpen 2003
6. srpen 2003
26. červenec 2003
22. červenec 2003
21. červenec 2003
17. červenec 2003
15. červenec 2003
8. červenec 2003
4. červenec 2003
1. červenec 2003
29. červen 2003
27. červen 2003
22. červen 2003
21. červen 2003
26. duben 2007