eRkoSvatba H+V Valdštejn 2006 aneb bylo nás šest
Protože erkařská obec zdejších stránek je již tuze široká, rozličně náročná a každý má rád reportáže z akcí a srazů trochu jinak, rozhodl jsem se sfouknout článek ve třech verzích - light zkratkovitou, strong poetickou, hard faktospekulativní a nakonec v souladu s nástupem nových zákonných úprav nemůže chybět bodové ohodnocení. Takže snad si už konečně každý najde to své.
- part první -
Light zkratkovitě
Sjeli jsme se.
Nazdobili jsme.
Hodili jsme je tam.
Oba souhlasili a políbili se.
Zablbli si.
Svezli jsme se.
Ťukli jsme si, dlábli jsme si.
Rozjeli jsme se dom.
A po nás se rozjeli svatebčané :oD
- part druhý -
Strong poeticky
Za klidného večera, žádný shon,
ticho rozčís telefon.
volá Petr Houška Dobrovický,
pikle kuje jako vždycky.
Leč dnes překonává všechny meze,
eslipa prej Sáčka ku oltáři svezem?
Idea toť tuze vzletná,
svatba s eRkozpřežím mohla by být pěkná.
Za týden časně ráno opustil jsem rodný kraj,
přes devatero hor, devatero řek a devět tisíc výmolů mířím v Český Ráj.
Po Dálnici, po silnici, cestou, necestou,
pádím za Petrem, Radkem, Michalem, Vlastíkem a Hankou - jeho nevěstou.
Těsně před cílem nesprávně jsem neodbočil
a tak pádím s kolonou v zádech, hledě kde bych nazpět káru stočil,
bingo červená na přejezdu, tak najel jsem si do levého pruhu,
netušil jsem jakou způsobím všem kolem vzpruhu,
ne ne hoši, já nejedu si pod vlak smrti vstříc,
jedu prostě blbě, tak se tady otočim, nic víc.
Doma u nevěsty jak v Kvasinách na dvorku,
je to tady zkrátka erko, erko, erko, erko, erko na erku.
Zkušený RST mi nenápadně prozradil,
jak bez špendlíků bez píchání do gum stuhou erko nazdobil.
Vozy se třpytily, stromy kvetly, ptáci řvali,
před obrazem tím blahem jsme se rozplývali.
Ještě krátká sváča - limo, pívo, párky
a už jdeme pomalinku rozehřívat kárky
Petr páč jak známo myslí stále na srandičky,
opatřil všem krásné bílé rukavičky.
S ženichem a svatebčany vyjelo pět éR na cestu,
šestým vozem z hospodářství vyvezli jsme krásnou panu nevěstu.
R-kolona na Valdštejn byla vskutku spanilá,
dozajista všem kolem se neskrývavě líbila.
(ty snímky za jízdy sama nevěsta si fotila)
Jo a závěrečná pasáž k hradu - tři kilometry do kopečka,
to byla pro RST s Petrem gurmánsky lahodivá tečka.
Hoši najednou jak v jiném světě
zavětřili po erzetě.
Na Radka ta chuť tak padla,
že musel si dát ještě dabla.
Mišul ušetřen byl soutěživých svodů,
v kopci povážlivě ohřál vodu.
Dav svatebčanů seřadil se v důstojný tvar
a ženich Sláva sám
coby dnešní hradu Pán
bránu tvrze odmykal.
Vyzkoušel to ponejprv schválně klíčkem eRka,
však pro tak malý fab-jazýček třistaletá dirka byla krapet velká.
Teď když prohlížím si fotky znova,
těžko hledat vhodná slova,
Český Ráj, starý hrad, eRka, žhoucí slunce, obloha bez mráčku.....
prostě úchvatná kulisa svatby Sáčků.Chrobáčků
Pan oddávající v učitelském zanícení
svým projevem se sdělit pokoušel,
že život ve dvou krásný je, ač mnohdy lehký není
očividně rád by nás pak všechny letmo prozkoušel.
Ovšem veselý kopa pianista zamýchal mu krapet procesím,
Když po slovech "sňatek uzavřený"
přeťal obřad vlastním velkorysým sólem
a až po něm mohlo dojít na klasické prrrvní póóólíbení.
U publika velký úspěch sklidil polibek,
jenž Vlastík vskutku neošidil!
Co se dělo dál,
na to asi nenajdu už veršů dosti.
Dav k focení se odebral,
následoval test slepé manželské poslušnosti.
Řidiči zatím u vozů z dlouhé chvíle
sdělovali si své restaurátorsko-tunerské cíle.
Vačky, písty, kola, ventily, písty, vačky.....
prostě věčně malí kluci a jejich velké hračky
S novomanželi v autě cestou do Jičína
touhu únosce jsem v sobě dusil,
považte jaká by to byla divočina - unést nevěstu i s ženichem,
o to se snad ještě nikdo nepokusil!
Na náměstí naposledy vedle sebe
lidu výstava ikon českého erkařského nebe.
Na náměstí naposledy všichni spolu
hodovali jsme, jedli, pili, klábosili u svatebního stolu.
Na náměstí končí tento jedinečný eRkosraz,
ač svatba dostává se teprv do pohybu,
zeptá-li se někdo na dojmy nás:
"Bylo to dokonalý, velkolepý, nemělo to zkrátka chybu!!!"
- part třetí -
Hard investigativně faktospekulativně
Den "A", 02:00 - na touto dobou jindy mrtvém opuštěném chatu 110r.cz se schází pět účastníků. Důvod je jediný a předem daný - dohodnout jubilejní 30. erkařský ilegální závod. Jestli o těchto akcích nic nevíte, nedivte se, jde o tak náročně utajované a skryté projekty, že mnohdy se o jejím pořádám účastníci dozvědí až v cíli po závodu. Není to jen rozmar, co vede účastníky k touze uspořádat něco takového, nová zákonná úprava pravidel silničního provozu si o takový přístup přímo říká.
První návrh, jet v noci za tmy bez světel s infračervenými brýlemi se zamítá, v klidném provozu a nočním tichu je akce až příliš lehko vysledovatelná a až trapně snadno prokazatelná. Nejednou se stalo, že v tajném cíly na finalisty čekal televizní štáb NOVA i s policií.
Takže se pojede ve dne a nejlépe v pracovní den, aby provoz na silnicích naopak závod skryl. Zvítězil bezkonkurenčně pátek odpoledne, ale neprošla Praha s erzetou Václavák - Karlův most - Hradčany. Nakonec v hlasování 2,5:2,5 (jeden rozpolcenec) zvítězil na kámen, nůžky, papír návrh umístit závod do kýčovitých kulis Českého Ráje s podmínkou alespoň co nejvíc erzet uskutečnit v lokalitách chráněných přírodních území.
Zbývalo dořešit technické zabezpečení akce, časomíry, tajné značení tras, výrobu stupňů vítězů, hostesky, zajistit zahraničním účastníkům rezervaci v Hiltonu a tak...
Den "B" - kdosi přišel s návrhem navlíknout akci coby svatbu. Zní to fantasticky, jednak se vozy v hustém provozu dobře poznají, druhak policie by nemusela být ke svatebčanům tak přísná, vždyť jde o jedinečný den a muži v tomto tak ňák soucitně táhnou za jeden provaz, když do toho někdo další spadne. Dohodnuto, pár sak, kravat, stuh na vozech a máme tu hnedle báječnou omluvenku všech přestupků - "musím rychle, obřad už začal"; "nechte mě, unášim nevěstu, máte u ženicha panáka" a tak.
Pak ovšem padnul ještě fantasknější návrh - někdo má známýho poldu, kterej dokáže sehnat na rychlostní zkoušky superpřesnej laserovej radar. Představte si, jak Vás staví policie, všichni okolo přejížděj a říkaj si - "hele na toho blbečka, nemaj tady jezdit tak rychle grázlové jedni zhýralí životem" a přitom Vám muž ve stejnokroji sděluje - "hele vole tuhle jízdu si pěkně vodfláknul, jel si v tom esíčku vokolo kostela jen 165, to Ti stačí jen na bramborovou, a to budu mhouřit vobě voči. Jestli chceš, za 500,- to smáznem a jeď ještě jednou a teď už to ale pořádně krouhej, jinak je to pro všechny ztráta času, navíc jsem na tebe vsadil na služebně všechny pokutový bloky!"
Tenhle návrh nás samozřejmě dostal, dáváme každej litr na realizaci.
Den "C" - obdrželi jsme zakódované přesné 24 hodin staré letecké mapy v rozlišení, kdy vidíte, kdo z vlasáčů má probémy s lupy, bohužel jsme neobdrželi rozbalovací kódy, ty jsme od NASA nevyhackrovali.
Ještě jedna špatná dvojzpráva - polda má problém, neudržel nervy na uzdě, na nějaké rutinní rozhaněčce zkopal nějakou političku a teď je mimo službu, mimo radar, prostě je úplně mimo. Druhá polovina této špatné zprávy je, že naše příspěvky dal na zálohu svému právnímu neméně bezpáteřnímu obhájci. Zkrátka i my jsme vsadili na špatného koně.
Nedá se nic dělat, akce je rozjetá a nemáme časomíru. V tom případě po nezdaru plánu "A" automaticky přecházíme na plám "B" - po divoce vedené diskusi docházíme k dohodě, kdo v jaké disciplíně vyhraje. Tato dohoda je závazná, kdo ji poruší a v zápalu jízdy byť omylem předjede dohodnutého vítěze, je okamžitě diskvalifikován. Tento systém jsme nevymýšleli my, jen jsme ho převzali od jiných pořadatelů neméně významných závodů. Jistě si všichni například vzpomenete, jak nedávno jeden nejmenovaný angličan ve Fabii WRC porušil dohodnuté pořadí, krapátko se nám v tom mladoboleslávátku rozjel a jak krkolomně ho pak museli vyšachovat ze hry. Ty ty ty, to se nedělá!
Den "D" - závod začal klasickým orienťákem, všichni od sebe z domova do jednoho bodu, každý může startovat kdy chce, každý má jinak dlouhou trasu, vítězí první v cíli, po tud vše celkem v poho až na to, že cíl byl u jednoho účastníka doma, ale jak jsem zmínil, pořadí bylo už dohodnuto, šlo jen o toho ho dodržet, což je mnohdy mnohem těžší, než být první, protože jak dojedete jinak než máte, konec, finíto a okamžitý orienťák zpět domu bez diplomu.
Následovala svatbokamufláž, přezouvání suchých gum na ještě sušší až vysušené, dolévání tajných chemických sloučenin do směsi, vzájemné špičkování a tak, zkrátka hlavní závod na spadnutí.
Pak najednou zazněl tajný signál (ne nezlobte se, ale opravdu Vám nesmím prozrazovat všechny detaily) a už se to rozjelo. Nejprve jela kolona hustým provozem dlouhou dobu pospolu, protože dohodnutému vítězi to nějak nejelo a ostatní nesměli jeho slabosti zneužít. Až na závěrečné pasáži tři kilometry lesem chráněnou krajinou oblastí na hrad Valdštejn se peloton trochu roztrhal. Turisté tu a tam málem nestačili uskakovat mezi stromy, mnozí si jistě vylepšili svůj dosavadní osobák. V cíly ovšem nastalo místo veselí nenadálé dusno. Někdo porušil dohodu a dojel jinak, než měl. Protože to však bylo poprvé, vyřešila to jen pohrůžka, musel jet trasu ještě jednou pomaleji a dělat že mu to vůbec nejede. Až pak jsme ho vzali na milost a dovolili pokračování v akci.
Následovalo vyhlášení vítěze hlavní disciplíny. Předání ceny se ujala erkařská globální celebrita - sám Roy Rolc, všem dobře známý novozélandský majitel zeleného erka, který v sedmdesátých letech coby kaskadér alternoval v nebezpečných scénách anglického herce Martina Shawa v seriálu Profesionálové. Vyprávěl nám spoustu zákulisních příběhů, jak na něj Martin vždycky krz eRko žárlil a chtěl svézt, leč Roy ho nikdy nenechal řídit, protože ač to ve filmu nepoznáte, Martin alias Doyil (nehodící se Y/I škrtněte fixem na monitoru :oD) nikdy nesložil zkoušky na řidičák a už v 35 letech měl asi 10 divoptrií na každym eye. To jsou věci, že jo? Jo a Body, ten zas .... (ne nezlobte se, ale opravdu Vám nesmím prozrazovat všechny detaily).
Jo a stala se ještě jedna dobrá záležitost - vítěz hlavní disciplíny se zakoukal do hostesky předávající květiny a zlatou korouhev, při polibku byl k neodtrhnutí a na všechny Royovi krkolomě vyslovené české věty stále nahlas volal - "ANO BERU", zkrátka se nám do toho svatebního aranžmá tak položil, že se nám už po zbytek dne nepodařilo vysvětlit mu, že ženatej není, že je nadále svobodný muž a že si může dál klidně líbat koho chce. Stále jen mlel něco jako, ať ho neunavujem, že ho v noci čeká šichta a tak. To jsou věci, že jo? To je snad ještě zajímavější zážitek než ten s co měl Roy s Bodym za noci plné hvězd, o kterém Vám nesmím nic říct.
Celodenní náročný tajný program uzavíralo leštěnkářské odpoledne. Popravdě už nám krapátko došly nápady, kde ho co nejilegálněji a nejdobrodružněji uspořádat, tak jsme ho alespoň upíchli neohlášeně na hlavním Jičínském náměstí a zaparkovali jsme tam, kde se vůbec, ale vůbec parkovat nesmí. Jo bylo tam ve finále asi tak 200 až 300 eRek z celýho světa, ale skoro všichni se báli prozrazení a odtajnění, to bylo pořád "ne, mě nefoť, jestli to uvidí manželka, dojde jí, že jsem nejel jen na nákup a tak". Tudíž přidávám jen fotky těch opravdu nejvotrhlejších firem a eRgrázlů. Pak jsme se šli do místní restaurace zlejt jak zákon káže, aby se nám lépe jelo domů.
Nevím, jestli Vás po výše uvedených skutečnostech nějak překvapí fakt, že si ze srazu nic nepamatuju - nebýt fotek, předem dohodnutých výsledků, vzácného českorajského hmyzu na masce a vyprávění ostatních, ani bych nevěděl, že nějakej sraz byl a tak dávám dohromady text více méně jen z toho, co jsem se tak ňák dozvěděl z druhý ruky, no ale vono to asi doopravdy tak ňák bylo nebo nééé?
Jo, bych málem zapomněl, ještě ta výsledková listina:
VOZUNEJOHLEDUPLNĚJŠÍ JÍZDOKOCHMAN - 1.místo - Chalupa st.
NEJWOSTŘEJŠÍ BRZDOPLYNAŘ - 1.místo - Petr
NEJVROUCNĚJŠÍ VODOVAŘIČ - 1.místo - Mišule
NEJNENAPRAVITELNĚJŠÍ JÍZDOLABUŽNÍK - 1.místo - RST
NEJUCELENĚJŠÍ KOLEKCE HMYZU NA MASCE - 1.místo - Chrobák.Sáček
NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ DĚRVYMETAČ - 1.místo - Láďa Ladič
- part čtvrtý -
Bodové ohodnocení
Takže pokusím se krátce shrnout fakta:
- Šlo striktně o čistě erkařský sraz!
- Všechny vozy byly lahůdky českého erkařství, žádná tuzenka, žádná plechovka před smrtí, žádný křídlo na kapotě, čistá krása!
- Každý účastník dostal za účast pytel(íček) peněz, dvě lahve vína, jednu láhev griotky a krabici dortů!
- Každý účastník dostal srazovou samolepku a podrobný itinerář!
- Nikdo z účastníků neplatil vjezdné či startovné!
- Nikdo z diváků neplatil vstupné!
- Každý účastník měl zdarma jakékoliv jídlo a pití!
- Každý účastník odjížděl domů s diplomem!
- Pořadatel zajistil perfektní suché slunečné počasí s viditelností A1 a teplotou nepřesahující provozně ideálních 22°C!
Už jste se někdy podobné akce za podobných podmínek účastnili? :oD
Proto v hodnocení od nula do pěti bodů, kdy 1 bod získává akce, kde se ukázalo alespoň jedno erko a plný počet pěti bodů může dostat akce čistě s vozy 1000MB - 110R (tedy žádní hranáči ani předomotoráři), uděluji akci "eRkoSvatba Valdštejn 2006" zaslouženě výjimečnou známku:
R R R R R R
20. červen 2006
20. červen 2006
18. červen 2006
16. červen 2006
16. červen 2006
15. červen 2006
14. červen 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
9. červen 2006
8. červen 2006
8. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
7. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
6. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
5. červen 2006
4. červen 2006
4. červen 2006
4. červen 2006
4. červen 2006
4. červen 2006
20. červen 2006