2. říjen 2006

Pelíšek

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 20275×, Komentářů: 105, Líbí se Autor: Medvěd

Kontakt:

medved.petr@gmail.com

Icq 112228654

Tel. 605 828 384

Byl vyroben v roce 1974 stejně jako Svatojánek.

30.9.1974 sjel z linky, ale prodán byl až v červenci 1975. Proč? To se snad dozvím od původního majitele (majitelky). Druhý majitel ho koupil někdy v roce 2002. A jeho původní plány mít veterána na srazy a pro radost musely ustoupit kvůli opravě rodinného domku.

Asi 2 roky jsem kolem něj dvakrát denně projížděl a sledoval jak pomalu chátrá na ulici.

Před rokem jsem majitele kontaktoval a dal řeč, zda by auto neprodal. Zatím ho prodat nechtěl, tak jsem koupil jiné. Jenže pro nedostatek času jsem ho prodal Myschakovi.

Měl jsem dost práce na opravě Rapida. Rodinná rada rozhodla, že doma mohou být pouze tři auta a je třeba také něco dělat na baráku.

Když jsem vydláždil dvůr, nabílil barák, změnil zaměstnání (abych nedojížděl tak daleko) a zdědili další auto, padlo rozhodnutí, že když prodám Svatojánka III, mohu dovézt eRko domů.

V neděli jsem byl v Tachově pro díly na nové eRko a večer si přijel kupec pro Rapida.

Hned v pondělí jsem s kamarádem vyrazil pro eRko. Jeho majitel zrovna dělá ústřední topení, tak se moc nerozmýšlel. Dali jsme baterku, nalili vodu, napumpovali benzín a auto natočili.

Mimo upadlého pantu dveří a vymáčklé paraboly všechno fungovalo.

Auto i kufr kamarádova auta jsme naládovali náhradními díly a vyrazily k domovu. Tam jsem dojel bez problémů.

Tohle je Pelíšek

Interier a motor

Doma jsem svolal rodinu, aby přivítali nového člena. Žena skepticky pronesla „ To bude nějakej PELECH „ Po mém pohledu svůj názor přehodnotila na „ PELÍŠEK „ a to jméno mu zůstalo.

A teď něco o něm:

  • Vyroben: 30.9.1974 (doloženo odesílacím listem)
  • Prodán: 16.7.1975 (doloženo fakturou)
  • Najeto: ??
  • Výbava: látkové potahy, DDSR, C-čka, olejové chlazení, přední a zadní spoiler, potahy pravý beran, kovové kryty sklápěcích mechanizmů, kola 14“ a bohužel střešní okno.Spodek a dutiny nakonzervovány.

Co jsem dostal k autu? Boční okna, část přístrojovky s panelem, světla, díly brzd, nový přítlačák Garde, hromadu silentbloků a těsněních, přední spoiler PD a zadní spoiler, mřížky, zadní světla, volanty a spoustu drobností.

Z dokumentů je to: Odesílací list, faktura, katalog dílů r. 71-72 a návod na obsluhu – II vydání.

Díly a doklady

Ty díly co jsem předem dovezl z Tachova byly – nová eRková wačka v tubusu a kompletní motor. Také z roku 74. SEDR, C-čka, olejové chlazení, plastová desetilistá vrtule.

Náhradní motor a další díly

A co další plány?

  • Co nejvíce v originálním stavu.
  • Postupná renovace celého auta.
  • Anténa bič, rádio Spider, mlhovky,
  • Apolla, přední spoiler, Beskydky

18.10.2006

V týdnu jsem překontrolovával stav Pelíšku, převod prý jde jen s platnou STK, Jsem zjistil, že se mi někam vytrácí nápravnice a kus už odešel. Brzdič nebrzdičuje a blinkry jdou zapnout až po otočení páčky snad kolem volantu, jsem vyrazil shánět náhradu. Dobrý člověk z místní vrakárny dodal celou přední nápravu - eM na šnek a přepínač blinkrů. V sobotu a neděli jsem nápravu a přepínač přehodil a vyměnil polovinu žárovek. V pátek jedem na ME a STK, v pondělí konečně dodělat převod.Jestli tam ta široká náprava zůstane zatím ještě nevím.

Nápravnice a kontrolní otvor v podběhu a brzdič

Přepínač blinkrů v izolačkovém tunningu.

Kontrolní otázka - kdo má ještě originál klíček s gumovou krytkou?

Já mám oba.

9.1.2007 - Pro Pelíšek nastává den "D"

Zaparkování

Co vše se vejde do tak malého prostoru.

To mu pro dnešek stačí.

10.1.2007 - Pokračování rozborky

To je podezřelé, nic neni totálně shnilé.

Zdá se, že jsem měl velké štěstí a narazil na opravdu zachovalý kousek.Koroze minimální, dutiny a prahy vylité Rezistinem a vše nastříkáno. Po odrýpnutí barvy se na mne směje čistý plech. Při demontáži se zatím neutrhl ani jediný šroubek, ani na lištách a ani ty M5ky co drží blatník na práhu. Dle mého odhadu proběhla asi před lety nějaká kontrola a předpokládám i výměna dílů. Myslím, že výměna blatníků, čela, hrnců a světel.Dle dokladů byla provedena po roce 1990 GO motoru a převodovky.

Kryt mechanizmu stíračů je také kovový.

Únor 2007 - Pokračování

Tak nevím, je to zimním spánkem, nebo jarní únavou? Nějak to neubývá.

I když něco málo přeci jen. Takže:

Dal jsem se do přípravy plechů:

Také proběhla kontrola světel s výběrem zánovních H4 a nových H3.

A nakonec zkusil, jak mu budou slušet Apolíčka.

Dal jsem se do vaření střešního okna, kuchařský recept bude v novém článku.

Už má připraven i výfuck.

Nakonec jsem mu připravil do výbavy nový hevírek.

Duben 2007 - Další pokračování

Vymontoval jsem nápravu a přehodil nápravnici do původní - úzké a zase ji namontoval.

Takle sežranou nápravnici nepamatuji.

Stříkl jsem kufr,přední blatníky a čelo základem.

Dvousložkový akryl.

A dal se do odstrojování zadní části.

Při demontáži se utrhl jediný šroubek - na zástěrce.

.Práhy i podběhy jsou nevídaně zachovalé, ale za kolem na mne vybafla díra.

Zadní blatníky se tvářily nastříkány, ale jeden má také díru.

A když už jsem byl rozjetej, tak jsem začal košerovat i motor.

Tak by mne zajímalo, kdy byl naposledy měněný olej.

Následky zanedbání intervalu výměny oleje.

Přidřené ložisko vačky a vydřená ložiska na klikovce.

Následky dolévání vody z potoka.

Majitel byl asi hluchej, že tohle neslyšel.

Květen 2007 - Další pokračování

Připravil jsem díly na GO motoru.

Motor složen, vrtule odbarvena, DDSR zrepasován a namontován adapter plnoprůtoku. Ještě očistit filtrbox.

Vymontoval jsem zadní nápravu.Přijde jiná, tato byla z litra a navíc koroze ramen.

Ajtakrajta, bude vyvařování.

Nástroje přítele Flexe už jsou připraveni.

Provedl jsem rozborku převodovky a bude tam originál 4,44.

Připravil díly a udělal nějaké "vrány".

Nakonec jsem z toho spáchal nápravu.

Únor 2008 - Pokračování

Tak jsem při aktualizaci článku zjistil, jak se to táhne.

Další zima pryč(skoro) a co je tedy nového?

Auto bylo svaleno na bok, hniloba vyřezána a vyvařena.

Levé a pravé uložení ramene.

A jak to vypadá po opravě.

Ani 3 milimetry tlustá vrstva Rezistinu to nezachránila.

Pokus s barvou na podlaze.

Motorový prostor nastříkán a osazen Vydrhnutým(díky Stáníku) a nastříkaným chladičem.

2.Březen 2008 - Barva uschla jedeme dál

Převodovka na heveru a v autě.

Když už je tam převodovka, tak šup tam i motor

Verze pro STK.

Verze pro normální ježdění(najdete 2 rozdíly?).

Duben 2008 - Začínám skládat plechy

Čela, blatníky a kufr.

Už to začíná vypadat jako auto.

Květen 2008 - Příprava na lakování

Díly a motorový prostor.

Broušení, kytování, broušení, plnič, kytování.

Červenec 2008 - Konečně lakování

Klasický domácí stodolový nástřik.

Tak jsem začal s nastrojováním.

Srpen 2008 - Pokračování nastrojování

Pár detailů, co zabraly celý den.

Říjen 2008 - Zase trochu, aby se to pohnulo

Začalounění zadní části a stropu.

Namontované lišty a zasklená záď.

Připravil jsem díly, obrázky a přístrojovku a dal se do zapojování.

Zrenovoval, opravil, doplnil a zapojil elektriku vepředu a u motoru.

Potom jsem ještě nahrubo nasadil a zapojil přístrojovku.

Nakonec jsem vyčistil a osadil panel.

Listopad 2008 - Zaskleno a začalouněno

Začalounění podlah a zkompletování přístrojovky.

Namontované stírače a zrcátka.

Prosinec 2008 - Zase něco málo

Tak jsem zkompletoval čalounění dveří, Zapojil rádio a reproduktory.

Připojil Baterii a překontroloval všechno, co má svítit.

Budiž světlo! A bylo.

Leden 2009 - Malý krok v renovaci - velký krok pro Pelíšek

Protože jsem si dal závazek, že do konce roku 2008 ujede Pelíšek pomocí svého motoru alespoň jeden metr a ten okamžik se kvapem blížil, musel jsem to popohnat. Připravil jsem mu náplně.

Pelíšku jsem nalhal, že je to od ježíška, tak ne že mu prásknete, že by to dostal stejně.

Nalil jsem náplně, zkontroloval těsnost všech spojů, doladil ventily a předstih. První pokus a nic. Motor zablokován a nedá se s ním hnout. Po kontrole mazacího systému jsem hledal dál a vida starter se kousnul. Tak jsem to prošvihl.

Po novém roce jsem se do toho pustil znovu. Vyměněn starter, dobitá baterie a vyměněný kabel na 1. svíčce. Tak už to vrčí.

Osazený motor v chodu.

Takže tato etapa je konečně po dvou letech za námi. A co náš ještě čeká?

Kontrola uzemnění přístrojovky(lítá otáčkoměr, neukazuje palivoměr a nejdou houkačky)

Nastavení geometrie obou náprav.

ME a STK

Nějaké potahy.

Leden 2009 - Podruhé

Tento víkend jsem strávil opět v garáži. Je třeba to konečně zase popohnat. Tak že, co se dělo:

Díky špatně funkčním budíkům musela opět dolu přístrojovka(sice nemusela úplně, ale pokud zapomenete vložit kastlík, tak ano). Tak jsem vložil kastlík, vyměnil otáčkoměr(ten původní ukazoval nesmysly), rozebral palivoměr a přiletoval upadlý drátek. Namontoval zpět přístrojovku a přidělal přídavné budíčky. Houkačky nehoukaly, protože na držácích byla hodně silná vrstva barvy. Už fanfáří a dvojhlasně.

Potom jsem udělal geometrii náprav a namontoval Sprintky.

Interiér a pohledy pod kapoty.

Nejdřív vyjel z garáže na dvůr.

Pár pohledů.

Když už je venku, tak mi to nedalo a vzal jsem ho na malou projížďku(asi 50 kilometrů) a tady je pár fotek.

Takhle jsem ho oběhl s foťákem.

Na těchto gumách to byl opravdu zážitek.

Teď ještě zbývá doplnit povinnou výbavu, potahy a vyrazit na ME a STK.

Dneska jsem začal připravovat povinou výbavu a přebíral, co je OK.

Části standartní výbavy.

Manometry - správně by tam měl být ten z roku 1974,

ale bude tam ten v kroužku.

Lékárničky - ta v kroužku má platný obsah.

Kazeťák, protože rádio ho nemá.

31.Leden 2009 - STK

Tak jsem nandal výbavu do kufru, pošťoural karburátor, překontroloval předstih a vyrazi do ulic.

Mimo výbavy dostal i nálepku příslušnosti.

Protokol emisí.

STK - nálepky a protokol.

Upozorňuji, že tam vůle opravdu není a není tam ani kapka oleje. Prý tam něco musí napsat, neexistuje auto bez závady.

Tímto prohlašuji letošní sezonu za zahájenou.

Únor 2009

Trochu jsem tvořil.

Nejdřív laser na stříbrnou fólii.

Sloupne se okolní fólie.

Přelepí se izolepou.

Sloupne se papírek a nalepí na místo.

Sloupne se izolepa.

VOALA, už víte, kdo jsem?.

14,Březen 2009

Protože při zátěži lehce prokluzovala spojka, naplánoval jsem si na sobotu 14.Března její výměnu. Brnknul jsem Stanleymu, že kdyby se v sobotu nudil, bude vítán. Standa účast potvrdil a v sobotu ráno se i dostavil. Po vyndání motoru a vymontování lamely jsme zjistili, že lamela se opírá pružinami o šrouby co drží setrvák a lamela na něm nesedí celou plochou. S třesoucíma rukama jsem z archívu vyndal a namontoval novou, osinkovou, Made in Czechoslovakia. Potom jsme motor nandali zpět. Protože má najeto už asi 500 kilometrů přešel jsem ventily a přehodil jiného DDSRa. Konečně to hrabe.

Původně jsem tam dal tu lamelu vpravo. Zdála se mi lepší, protože jsem se domníval, že pružiny poberou rázy a nebude cukat. Na fotkách je pro porovnání s lamelou novodobé produkce. Obě jsou 180-ky.

Zepředu.

A zezadu.

Sakra, co to je za lamelu?

Ještě jsem dolaďoval nějaké prkotiny, jako doběh stíračů, levou žárovičku v osvětlení tachometru a protože zapomínám vypnout blinkry, tak jsem vyhrabal tohle dobové pípátko. Snad funguje.

11,Srpen 2010

Z důvodu těžké životní situace jsem se rozhodl Pelíšek prodat a

dnes byl předán novému majiteli.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 20275×, Komentářů: 105, Líbí se Autor: Medvěd
Je u kamaráda kousek od Klatov. Předpokládám, že se bude ukazovat v Běšinách.
Noo,tak tady prolezam stranky a narazim na info ze jsi prodal eRko,hmm


kdo je stastny kupec a ze jsi to nedal tady na stranky MB.Doufam ze ti prodej alespon pomohl a je zase vse v poradku.
Podle mne má 1203 jiné drážkování Má stejné jako Oktávka, takové hrubší. Srovnávací test jsem už udělal. Tahle klouže, origo ne. 😀
To jsem tak nějako tušil Dane, ale neznaje výbavy dvanácettrosek netroufal jsem si to vyslovit. Myslíte, že taková lamela může být pro naše vozy přínosem ??? Petře udělej nějakej srovnávací test ;oD
Lamela je z 1203
K tomu pípátku, děda ho měl v kile, v aBarče, jednou jsme vezli jednoho kluka a ten prohlásil, že to pípá hůř než na operačním sále v nemocnici🙂
To pípátko je pekelný vynález🙂 Měl jsem ho v mé první stovce a když člověk stojí na semaforu a pořád mu to pípá,tak má pocit,že se z toho zblázní🙂)Lepší je si ty blinkry pamatovat,než se zbláznit🙂
No vypadá to jako evidentně modernější koncepce, zajímavé. Každopádně poslední katalog ND pro zádomotorné Š105-136 z roku 1989 tenhle vynález nezná.
Spojku z Garde jsem měl původně v eRku, lamela tam byla klasická, jen plechová. Mám ji někde ještě schovanou i se setrvákem.
Myslím že to je 180 z garde, přítlačák je ještě v běžném prodeji, má už tu talířovou pružinu, ale je to ještě 180tka.
Kdyby ta lamela byla 190, tak je velmi podobná lamele Favo/Felda. Ale ta má jiný drážkování. Takže nevím.
Co máš z toho Petře, mě taky na Borůvce napsali závadu: Rám, karoserie, spojení... a to je vše vyvařeno a zabroušeno tak, že není poznat žádný svár a koroze tam taky žádná nebyla... tak mě to taky trošku naštvalo, že v podstatě nové auto, ale aby byl spokojený, něco si tam napsal ..🙂
Moc krásná prácička. Ať ti dělá jen radost 🙂
Tiež gratulujem. Nádhera.
Nádhera, krásnej stroj, je vidět kus perfektní práce...
krásný, parádní... jenom radost, jenom radost 😉
Krása sama 🙂
Všem moc děkuji za chválu. Jako táta svého dítěte ale vidím i jeho chyby. Na druhou stranu je vše otázkou času,peněz a ůčelu. Nebude ve vitríně, ale bude jezdit kam bude třeba. Lak za 20 - 30 tisíc mne neuspokojí tolik, jako můj lak za 3 - 4 tisíce, který jsem si udělal SÁM. Také některé díly jsou namontovány jen dočasně a po záběhu budou vyměněny. Protože mu domlouvám jednu nevěstu s jejím tátou, tak musí vypadat hezky, aby ji mohl požádat o rezervu. Pokud to klapne, budete o svatbě včas informováni. 😉))))
no páni máš to moc pěkny
Gratulace k dokončení a doufám, že tě uvidíme i s Pelíškem na nejbližší možné akci 🙂
Petře, blahopřeji k dokončenému krásnému autu a k příkladně vedenému článku. Radost pohledět.
Pěkná práce.


Gratuluji k prvnímu natočení 😀


Já už chci taky 🙂)))
Vypadá to fakt sladce 🙂 Už se těšim, až ho vyvenčíš na nějakou akci!
motor v Pelisku jsem slysel pres telefonicky rozhovor a musim rict, ze je to krasny typicky eRkozwuk s wrtuli 🙂





wrrrrrrrr sssssssssššššššššššš wrrrrrrrrrrrrrr
Noo, Petre gratulace a priznam se ze i zavist z moji strany ze mas hotovo a ja neeeeeee ! 😀DDDD
Petře, hezký. Tak až doladíš detaily, ať se vám s Pelíškem vyhýbají nehody a koroze a užijte mnoho šťastných km!
Dík. Michale, v zimně se přeci nedává letní směs do ostřikovačů. Nebo, že bych ho přecijen vyvezl na sníh? ;-D
Petře gratulace 🙂


Ale stejně ti musím něco vytknout: Zapomněl jsi na náplň do ostřikovačů 😀D
Petře takhle chronologicky poskládané od nákupu až po svítící zrepasované auto, pěkná prace, fakt !!
Klíček, světla, mlhovky, dálkový, výstražný a ještě šlápnout zlehka na brzdu. Na každou fotku jsem cvakal minimálně 3 záběry, abych chytil i blinkry. Ať to pěkně svítí, ta vánoční světýlka. ;-D
ale ze to muselo dat praci, vyfotit vsechny kontrolky na palubce, vid? 😀
Pěkné, moc pěkné🙂
Vida ho, kluka šikovnýho. Není ho moc vidět ani slyšet, ale maká a maká a výsledek je tu. Zase jedno moc pěkně vynovený eRko.


Hezký Petře.
Tak isto gratulujem ku krásnej a poctivej práci. Nádhera.
Pěkné pěkné, už se těším na nějakou srazovou prohlídku.
Jo a ještě LL, nejen zapalovač, ale mám i lampičku, kávovar, vysavač a holící strojek. No fakt nekecám. 😀
Jerrome, samozřejmně se ta koženka vyřízne. Originál reproduktor je v takovém černém plátěném pytlíku, aby něco nepoškodilo membránu.
Jo pozor, pán má pod panelem i přídavnej zapalovač, hmmmm . . . 😀DD





Jinak ten nápad, že si elektriku před demontáží zmáčkneš digitálem a při skládání vytiskneš předlohu původního zapojení je opravdu výbornej! Simply Clever! Budu Tě následovat 🙂
Když vidím ten středovej panel, má se ta koženka před reproduktorem vyříznout při montáži repra, nebo se to nechává jen tak...mám doma jeden ještě rádiem neosazenej panel...
hezky, hezky, hezky 🙂
Aleš: ked chceš zadné eRkové čelo prvý model, tak asi najlepšie bude zohnať prvé stovkové čelo, ktoré má tiež 6 okienok ako prvé eRkové čelo, a bud ten rámček z okienkami prehodiť a navariť na eRkové čelo, alebo na prvé stovkové čelo navariť vrchný plech z eRkového čela+ tá zvislá výztuha. Lebo zohnať prvé eRkové čelo, bude ozaj problém. A zohnať prvé stovkové čelo by nemal byť až taký problém.
Díky, ale zase taková sláva to nebude. Prach a mouchy jsou mrchy. Taky jsem něco rozlešťoval. Jinak starý typ čela jsem udělal flexou z nového typu.
Kam chodíte na ty stará zadní čela?????? Přece model 74 má zadní čelo jiné! Já ho sháním už pěkně dlouho a nic 🙁
Bóže, já se tak těšim až to moje bude taky takový...
Moc kezký !!!!!!!!!!


To se mě nepovede ani náhodou ....-o) Holt kdo umí, ten umí !!!!!!
Nádhera, konečně erko s tou správnou barvičkou🙂
Ahoj,





přesně jak říká LLáďa, je to velmi motivující..Já se do laku budu pouštět taky v domácích podmínkách a je krásný vidět, že se to dá i doma udělat skvěle...Velká gratulace a smekám🙂
Petře parádně tlačíš tu kárku směrem vpřed. Je to krásné a motivující, všechna čest! 🙂
Veľmi pekné. Gratulujem. Teraz ta čaká už len to príjemné.
Petře stodolové lakování vypadá slušně, dobrá práce. Potřeboval bych taky nějak proniknout do tajů lakování, třeba časem...