Zdendova vykopávka.
Ahoj, tak že nějaké info o mně: jmenuju se Zdeněk jsem z Příbrami, je mi 23 a studuju ,(nebo to aspoň úspěšně předstírám), Technickou fakultu ČZU v Praze. Z mých koníčků: čundry, voda, stará auta a motocykly.
To jsem já a můj zatím jediný pojízdný stroj:)
Předem se omlouvám za životu nebezpečnou úroveň mého pravopisu.
Jak to začalo.
Před pár lety jsem se rozhodl pořídit si nějaké to historické vozidlo. Přemýšlel jsem o Octavii, ale z nedostatku prostoru a financí jsem začal s motorkami. I když jsem nikdy před tím na motorce neseděl,garáží prošlo několik kejvaček a panelek. Jednu 175 mám teď zrenovovanou, a další čekají . No a někdy na jaře 2005 jsem v annonci zahlédl Š 110 R za odvoz. I když už byla pryč, myšlenka erka mě nadchla (doma už tak nadšení nebyli).Začal jsem shánět. Dost erek viděl, ale většinou byly prohnilé nebo pro mě moc drahé.
Někdy v létě se ni ozval pán, že má erko v garáži 15 let na špalkách, jestli mám zájem? Dal mi klíče od garáže, ať si to prohlédnu a dám mu vědět.
Takhle vypadalo, když jsem ho ometl z největšího bordelu.
Po prvním ohledání jsem zjistil následující:
plusy
- minimální koroze (84 měněná karoserie)
- trochu obouchané loukotě zapsané v TP
- náporák
- motor údajně najeto 500 km,snížená hlava
mínusy
- nekompletní(tapecírunk, zadní čelo, výfuk, svody, rámečky světel,atd..)
- vyvařovaná střecha (údajně mu na to spadl strom)
- zmačkaný podběh (střet s tatrou)
- nesedí kapota
- rozbité čelní okno
- pochybně provedené díry na hadice od náporu
Celkově ne moc profesionální opravy a úpravy. Prý z toho chtěl stavět A2 a jezdit soutěže.
Nakonec jsme se dohodli na ceně 10 000 kč s tím, že mu je dám až auto přehlásí. Protože v dokladech je bohužel psaný jeho známý, se kterým to měl dohromady.
Po dlouhém přemýšlení, kam směřovat konečnou podobu auta jsem se rozhodl zůstat u myšlenky ádvojky. Pouze s úpravami a díly , které byly tehdy možné. Několikrát jsem kvůli tomu navštívil i archiv v Mladé Boleslavi.
Do konce roku 2005 jsem pokračoval sháněním dílů a informací.
2006
V roce 2006 jsem přivezl ještě jedno erko na díly. To je sice značně prohnilejší a má střešní okno, ale 2000 kč byla solidní cena. Jak to tak bývá, ve zvolený den odvozu po vlastní ose byla zrovna sněhová kalamita, takže cesta ze šumavy na lehce sjetých OR 6 byla velým zážitkem.
(Další foto v galerii.)
V tomto roce jsem také sehnal garáž s elektrikou, sice se trochu sype ale papundeklové obložení to dočasně zlepšilo. Auto jsem sem přestěhoval a odstrojil.
To bylo v červnu 2006, a od té doby jsem na něj až do dubna 2007 nesáhl. Způsobila to rekonstrukce bytu, která společně se školou sežrala všechen čas i peníze.
2007
Od dubna jsem zatím auto částečně zbavil asfaltu a snažil se dotlačit bývalého pana „majitele“, aby pohnul s těmi doklady. Jistý pokrok tu byl, ale výsledek pořád žádný. Uklidňuju se tím, že to jistí doklady z červeného erka, které ale nemají zapsané elektrony.
Shrnutí, kde všude se s autem něco dělo:
- nejspíš měněné prahy (ve vnitř jsou vidět 2 výztuhy přes sebe) + vyvařovaná místa zvenku
- pravý práh prohlý směrem dovnitř
- celá střecha vyklepaná a převařená (vnitřní výztuhy taky dost divoký)
- vařené zadní podběhy
- chybí vanička kufru – místo ní plech mezi podběhama
- pomačkané lemy kufru a vytažený plech se šrouby na panty kapoty
- vyřezané díry na hadice od náporu.
(Další foto v galerii.)
Rád bych vás požádal o radu. Jsteli mi někdo schopen říct, jak snadno (nesnadno) je to opravitelné a není-li lepší vyvařovat nějaký děravý, ale napředělávaný skelet? Taky jestli dokážete někdo odhadnout, co by si za to řekl klempíř?
15. květen 2007
12. květen 2007
11. květen 2007
10. květen 2007
9. květen 2007
9. květen 2007
8. květen 2007
8. květen 2007
8. květen 2007
8. květen 2007
7. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
6. květen 2007
23. červen 2007