Vláďova Š 120 S Rallye
majitel: Vladislav Hosnedl
místo výskytu: Klatovy
moje stránky: http://www.webpark.cz/skoda100, http://www.webpark.cz/skoda120s
Auto které nyní vlastníme je vyrobené roku 1970 takže by se dalo říct, že jsme si moc nepolepšili. Naše EVO II, která již dosloužila byla vyrobena v roce 1974. Když nám bývalý majitel nabídnul, že nám dá tuto vůbec nezrezlou kastli zadarmo abychom si ji odvezli, tak jsme nejdříve váhali a chtěli sehnat eRko a postavit si z něj eRSo. Poté co jsme zjistili, že ceny eRka se pohybují mezi 7 - 30 tisíci, tak jsme od stavby eRSa ustoupili a dojeli si pro nezrezlou a celkem zachovalou kastli a začali se zajímat jak upravit karoserii typu limuzína do sportovní podoby. Napadlo nás, že bychom si mohli postavit napodobeninu Škody 120 S Rally.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, prahy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé. Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitními světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světly firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišly na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízli flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovali na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Felicie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dveře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problém s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli odvzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat. Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na http://www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho změnilo. V roce 2002 jsme navštívili několik srazů a pochytali tam další inspiraci, takže během léta se do auta nastěhoval bezpečnostní rám a nový výfuk, který už není ukryt pod autem, ale pěkně na zadním čele. Přes zimu probíhaly další přestavby, takže auto dostalo maličko nabroušenej Favo motor, s vačkou 280/280, vyleštili jsme přívod paliva a naohýbali svody. Do interiéru přibyla kaplička domácí výroby + čtyřbodové pásy téhož výrobce. Náporové chlazení jsme vyřešili z měděných trubek, což bylo celkem v pohodě. Na nápravy přibyly 2,5 cm podložky, a nové obutí 175/65 značky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
- Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, nebo spíš navařené lemy z předních blatníků, Sportovní lyžina
Interiér:
- Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní výroby, kaplička s budíky ala eSko, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky atd.
Podvozek:
- Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu 1 závit.
- Podložky 2,5 cm materiál železo
- Tlumiče sériové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Převodovka:
- 4 rychlostí, stálý převod 4,4
Kola:
- Apolla obuté v GOOD YEAR 175/65
Motor:
- Favorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody
- Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
Fotky:
Aktualizace červen 2003:
28. duben 2006
28. duben 2005
20. srpen 2004
20. červenec 2004
14. červenec 2004
14. duben 2004
31. březen 2004
12. prosinec 2003
27. červen 2003
16. červen 2003
16. červen 2003
12. červen 2003
12. červen 2003
11. červen 2003
10. červen 2003
10. červen 2003
5. červen 2003
4. červen 2003
5. květen 2003
4. duben 2003
3. duben 2003
1. září 2002
1. září 2002
29. srpen 2002
26. srpen 2002
23. srpen 2002
19. srpen 2002
18. srpen 2002
14. srpen 2002
13. srpen 2002
22. červenec 2002
3. červenec 2002
19. červen 2002
6. červen 2002
29. květen 2002
8. květen 2002
7. květen 2002
7. květen 2002
25. duben 2002
23. duben 2002
19. duben 2002
2. duben 2002
2. březen 2002
24. únor 2002
22. únor 2002
18. únor 2002
13. leden 2007