Závodní speciály vycházející ze Škody 110 R
Škoda 200 RS, Škoda 180 RS
Společně označované jako typ 734. Měly obsah 1771 a 1997 ccm. Jejich karoserie vycházely z vozu Š 110 R Coupé. Vyskoký výkon, převodovka Porsche, vlečená ramena zadní nápravy, slušné jízdní vlastnosti až na brzdy, které nestály za moc. Maximální rychlost až 210 km/h. Byly ale bohužel nehomologované, takže startovaly pouze výjimečně. Neměly ještě rozšířené blatníky jako Š 130 RS, ale pouze navařené obrovské lemy. Měla také nižší přední okno a sníženou střechu od středních sloupků k přednímu oknu.
Škoda 130 RS
typ 735, byla o něco blíže sériovému vozu, takže se jich dalo teoreticky vyrobit větší množství, potřebné pro homologaci. Továrně bylo postaveno sice jenom 36 kusů, ale homologaci dostala, ačkoli bylo potřeba kusů nejméně 1000. Mnoho dalších potom vyrobili automobiloví nadšenci. Motor měl obsah 1289 ccm, osmikanálovou hlavu válců, OHV, a postupnými úpravami dosahoval výkonu až 105 kW při 8500 ot/min (Felicia 1,6 GLX má 55kW při 4500 ot/min). Vůz dostal s rozšířenými blatníky bojovný charakter a budil zasloužený respekt. Podvozek dostal vynikající jízdní vlastnosti díky novým vlečným ramenům, která přešla do Š 180 RS, Š 200 RS a nakonec i do sériových vozů.
(Text převzat z knihy "Škoda II. díl")
Škoda 130RS měla v předním čele umístěný náporový chladič bez termostatu a bez ventilátoru s ručně ovládanou clonou. Odvod vzduchu byl řešen mřížkou v přední kapotě. Chladič oleje byl větší, umístěný vzadu pod mřížkou v kapotě. Kompresní poměr motoru o obsahu 1300 ccm dosahoval hodnoty 12:1. Přístrojová deska rozšířena o tripmastery a další budíky. Hliníková střecha a dveře se používaly pro okruhové a kopcové verze. U soutěžních verzí se karoserie naopak vyztužovala. Přední nárazník byl nahrazen pouze mírně vysunutým spoilerem a zadní dvěma pryžovými bloky. Přední blinkry přešly do čela, pod reflektory. Silně rozšířené blatníky a upravené kapoty byly z laminátu. Pneumatiky ( o rozměru 185/70/13 ) pro soutěže seděly na osmipaprskových elektronech (šířka 5,5") nebo šestipapskových elektronech ( dělítkách, šířka 7,5-10"), pro závody na okruzích a do kopců na hliníkových kolech ARC-MTX s pneu až 225/55/13.
Škoda 2000 MI
měla přeplňovaný motor s mechanickým vstřikováním (odtud MI) o objemu 1773 ccm, který byl umístěn uprostřed. Speciál o výkonu 175 kW (238k) postavil jezdec Bořivoj Kořínek v roce 1975. Vozu se výstižně říkalo granát.
Škoda 130 Hart
Jedničkou v kategorii upravených vozů třídy Super Saloons ve Velké Británii byla tato Škoda 130-Hart. Její jezdec Tony Dickinson s ní vyhrál největší počet v celé historii těchto závodů. Upravená karosérie Škoda byla posazena na podvozek sportovní Loly s lichoběžníkovými závěsy kol, vzadu umístěný motor byl čtyřválec Hart z formule 2 - měl výkon 230kW (315 k). Vůz dosahoval rychlosti 300 km/h.
(převzato ze serveru: http://skoda.panda.cz)
Škoda 130 RS, skupina A5
Jedná se o tovární prototyp s označením 738. Karosérie s laminátovými a hliníkovými díly vychází ze 130 RS. Motor 1771 ccm původem z 200/180 RS. Vrtání x zdvih - 87x74.5 mm, komprese 11, 113 kW (154k) / 6250 ot/min. Jezdil s ní Jaroslav Bobek. Přední část z laminátu měla několik variant.
(zaslal Radek)
5. květen 2012
5. květen 2012
3. květen 2012
3. květen 2012
3. květen 2012
21. listopad 2007
20. listopad 2007
20. listopad 2007
20. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
19. listopad 2007
18. listopad 2007
3. únor 2006
3. únor 2006
6. leden 2006
6. leden 2006
1. leden 2006
31. prosinec 2005
31. prosinec 2005
31. prosinec 2005
31. prosinec 2005
16. listopad 2004
23. červenec 2012