brzdové tlakové spínače

Pak to máš špatně zapojený, nebo zapojení s rokem výroby < 1973.
Když to zapojim opačně tak mi nebudou svítit brz. světla?. Mně odešel jeden spínač a nesvítily brz. světla tak jsem to přepojil a svítí to, ale začnou svítit trochu pozdějš když už přibrždúji tak ještě nesvítí a když na to šlápnu trochu víc tak teprv se rozvítí, to asi neni dobře 🙁 Co?
Taky dík za všechny rady, zítra je kupuju za 75 kus, myslím si že to neni nejhorší cena a konečně budou brzdy jak mají být.
Daves: právě o to mi šlo. Mám na autě tyhle spínače, a oba kontakty jsou stejný, neoznačený. Hodně si mi to ulehčil, dík!
No, ale to že to tlakuje... i kdyby to tak tlakovalo, to nemá nic společnýho s těma spínačema...





To spínací/signalizační relé funguje na principu komparace... tzn, oba jsou seplý, je to ok. Oba sou rozeplý, je to ok. Jeden je seplý a druhý rozeplý... je to špatně a svítí kontrolka. To je ten moment, kdy přibržďuješ a relátko cvaká jak šílený a bliká kontrolka. Těch zapojení bylo víc to je pravda, do roku asi 72 se to různě měnilo, někde nebylo signalizační relé vůbec, někde byl spínač s třemi vývody atp...


Spínač je unipolární, nemá + a - a tak je jedno, jestli na něj dáš kabel tak nebo opačně.


Zrovna tak z principu komparace stavů je jedno, zda zapojíš prohodíš horní se spodním. Osobně bych tam moc velký rozdíl nehledal.


Tím neříkám : nezapojujte to podle schématu 🙂 ovšem že ano 🙂





Přikládám schéma spínacího relé : jakmile jeden ze spínačů nesepne (a jedno zda přední, zadní nebo třeba boční okruh), zahřeje se bimetal a sepne se kontrolka...





viz http://web.daves.cz/index2.php?ses_web=2&ses_id_lang=0&order=poradi,item&item=312 a související v kategorii 😉
Davide, nejdriv se tlakuje zadek, pak predek...





Ono tech typu zapojeni je povicero - vzdyt vis. A u "Mysaka" kdyz jsem zapojil jinak, vzdy mi vyhorela pojistka... Mysak byl r.v.71
Stanley: r u sure ?
mrkni do schematu zapojeni.





kdyz to zapojis blbe, budou Ti koncova svetla zapinat pozdeji (bude uz brzdit zadkem, ale svitit nebude nic) nebo Ti vyhori pojistky...
a jak poznám, kterej patří kam?
neni jedno jak je zapojis
Mluvíme tu o těch "dvou šroubech s drátama" 🙂 na hlavním brzdovém válci? Pokud jo, tak bych je radši taky viměnil. Ke každýmu vedou dva dráty, je jedno jak je zapojim?