110LS verzus 120LS, co je lepšie?

..téma práce třeba porovnání světel s klasickými žárovkami a s LEDkama, nebo tak něco...
No nazdar hoši, ja som bol doma na víkend a ako teraz pozerám tak tu to žilo naplno 🙂 dik všetkým za vaše názori...Tak sa vás ešte niečo opýtam, študujem na vysokej škole autoelektrotechniku a o týždeň máme odovzdať tému bakalárskej práce, ide o to, že musíme na 35 strán rozriešiť nejaký problém z autoelektriky, tak čo také by som mohol riešiť..napadá Vás niečo??
.. a skončí to u dubovejch pístů čtvercového tvaru s jasanovými kroužky (vlastně čtverečky), ojnice bukové a klika z javoru...





Nicméně beze srandy. Každý motor má své a záleží, co od něj kdo chce. 110R je jistě točivější, ale 120LS je zase pružnější a výkonější. A jsme tam kde jsme byli... Je potřeba prostě začít tím, co od toho chci a podle zadání zvolit výhodnější variantu. Já osobně mám rád oba tyhle motory a auto 110R s motorem 120LS, třeba i upraveným, má něco do sebe.
No nazdar hodináři 🙂 a jaký válce a zdvih mají motory s proměnlivou délkou sacího potrubí ....no řek bych že taky proměnlivý....no ?
Tý brďo ¨ Tady to teda vypadá .No nardar hodiny .


No jsem rád ,že jsem si to přečetl asipoň neumřu hloupej.čtvercovej motor nevyrží to co podčtvercovej hm hm No to takovej nadčtverec jako jsou všechny nafŤáky ty vadržej leda tak volnoběh.Jdu dělat louče abych měl čím doma brousit ty dosedací plochy ventilů.


Aby nevznikl info šum tak je to vše vtip


Miro nedej na kámarády mechniky a radši si předči tu literatůru té můžeš věřit a Lidi na tomhle webu o tom opravdu něco vědí.





Ahoj Schwejk
No jo už mlčím 🙂 za našich mladých let, tedy na vojně se od známého výraz ty kokot považoval za podobný český výraz týýý vole no jo časy se mění...
Tak to uvedu na správnou míru, ač teda úplně mimo původní téma😀





Označení KOKOT je skutečně slovesnkým ekvivalentem slova ČURÁK a to doslova včetně jeho pejorativního významu...





Proto taky mě zarazilo použití KOKOT od nunu a reagoval jsem na něj, neboť i v nejtvrdší diskuzi nejsem zvyklý na to, aby mi někdo nadával, v momentě, kdy mi někdo v diskuzi řekne ČU.ÁK v tu chvíli totiž diskuze pro mě končí definitivně nebo začíná hádka...





A můžete mi věřit, neboť jsem na Slovensku vyrostl, dokonce v dost rázovitém kraji😀. Maturoval jsem ze slovenštiny a snad i dost obstojně ještě teď mluvím😀, taky jsem přičichl k maďarštině (díky předkům) a doteď tak 3-4x ročně jezdím na Slovensko za rodiči a bráchou...
Dave máš částečně pravdu ale pokud já vím tak výraz ty kokot se dá použít tak i tak :- já byl na vojně se Slováky i Maďary dva roky.....no ale jestli s od té doby něco změnilo tak SORRY 🙂
A tomu kamarádovi automechanikovi řekni aby vrátil výuční list 🙂 výbrus se nesmí dělat u některých-moderních vysootáčkových dvoudobých motorů které maji na vložce speciální kluzný povrch Nicasil nebo Gilnisil ten se přebroušením odstraní a pak je opravdu za chvíli po motoru 🙂
No, já mám takový pocit, že kokot ve slovenštině je alternativa č*r** v čestině. Aspoň kolegové ze Slovenska to tak říkají. Místo "ty vole" používají "ty kokso" 🙂 no, zřejmě to bylo označení tvrdšího kalibru, tak se reakci nedivím 🙂
Zajdi si do nějaké autoopravny nebo i náklaďáků a traktorů (hociaké JRD) aby ti přebrousili ventily... ta bruska je stejná na všechny ventily 🙂





a o frézování sedel hlavy a o zabrušování ventilů do sedel je už tady povídání a kde mají brusku na ventily tak mají i frézky na sedla 🙂
Čiže dám tam nové ventily a hotovo... Vieš poradiť, kde ich zoženiem?
Ventil osoustružit jde, to máš pravdu ale pak ho můžeš hodit do šrotu a ne dát do motoru, protže ho nikdy nezabrousíš do sedla aby ti těsnil.....tak asi tak





ventil se musí obrousit na speciální k tomu určené vysokotáčkové brusce velmi jemným kotoučem aby dosedací plocha byla absolutně jemná a hlavně rovná a zkosená v úhlu 45 st.





a kdo to nechce pochopit je pro mě kokot :O) HOWGH
Ten sústružnik hovoril, že mi prerovná dosadacie plochy na ventiloch na sústruhu, že v pohode to spraví, lebo ja ich mam trocha osedené.





..no bol to kamarát automechanik, tvrdil že prevrtaním a honovaním sa odstráni zakalená plocha a motor po pár tisíc km je \\"kaput\\", ale už mi to tu vysvetlili, takže už viem ako to je.
Napr. nie je problem vyvrtat zavitnik, lozisko atd...
Sustruzit ide aj ventil (dosadacia plocha) staci vhodny nastroj 🙂
No...mě bylo na vojně řečeno že my Češi říkáme ty vole a vy Slováci říkáte ty kokot**... tak tedy abychom si rozuměli, který vůl tvrdil že vložka je kalená ?





klika se po výbruse nevyvažuje...ten píst do ventilu nenarazí ale ten s tou jamkou je lehčí a co chcete soustružit dřík-stopku nebo talířek ? ventil je na rozdíl od vložky válce z oceli, je kovaný a kalený ...a pokud chceš jen přerovnat dosedací plochu sedla na ventilu tak ta se brousí na peciální ventilové brusce a nejde osoustružit !
Tak ten nunu neviem načo sa pýta keď si stále za svojím stoji a nedá si poradiť. Ved nech robí ako chce. U nás na východe hovoríme takým ľuďom \\"žimny kovaľe\\" 🙂 ...Mám otázku že či po výbruse kľuky ju treba vyvážiť?...ďalej, keď sa pozrieš na ventily Š110LS/R tak výfukový je rovný a sací má takú jamku v strede. Ja som zohnal nové sacie ventily, ale sú rovné. Nenarazí piest do ventilu? Kamarát dobrý sústružnik mi hovoril, že mi presustruží staré ventily, robí sa to bežne? Inak dik chlapci za Vaše názory.
Nutno číst od spodu 🙂
Miro : a kde jsi byl ty moralisto když se tady psalo tohle ?





Re: zadní kotoučové brzdy| Odpověz | Zobraz konverzaci |Příspěvek číslo: 2986422.11.2006 (15:50) - Petkar (http://www.skoda110r.cz)Tak nevím, jestli mám vzít označení KOKOT od někoho, kdo se titulu nunu (což ve mě taky vyvolává všelijaká spojení😀, např. ňuňu😀) jako pochvalu, jakej jsem pašák a moje řešení je super nebo jak si to mám vyložit😀





3 dny mu tady vysvětluji, jak se to dělá, fotky mu pošlu a stejně nakonec není spokojen... Nechtěl bys, abych ti to vyrobil?





Prostě po několika letech práce jsem dospěl zkušebnostma k tomu, že některé věci jdou dělat rychle a jednoduše a toto je jedna z nich. Pokud by nunu měl v nějakém rozumném stavu připravené zadní kotoučové brzdy, neptal by se totiž na ptákoviny a zkusil si to sesadit a pochopil by, že možností je v zásadě několik:





1) žádný kryt


2) úprava moje


3) úprava podle ladise...Re: zadní kotoučové brzdy| Odpověz | Zobraz konverzaci |Příspěvek číslo: 2985522.11.2006 (12:38) - Laďa-Ladis ty kokot...... 🙂...no a nebo se dá použít jen ten střed a na něj nanýtovat nebo navařit krycí plech z přední kotoučovky 😉 😀





podle mne je to jednodušší a rychlejší než celý týžděň premýšlať o tom či mám zobrať do rúk kladivo, alebo rozum 🙂Re: zadní kotoučové brzdy| Odpověz | Zobraz konverzaci |Příspěvek číslo: 2984722.11.2006 (12:05) - nunu ty kokot
Miro : kamaráda asi zmýlil název materiálu ze kterého jsou vložky vyrobeno. Jedná se o legovanou litinu, ten materiál má v celé své síle


stejné vlastnosti ,tudíž jakékoliv ubrání materiálu není na škodu.


Vložku je možno převrtat a následně honovat až do takového zvětšení


vrtání aby síla vložky neklesla pod únosnou mez.


Např. není problém válec 72mm zvětšit na 73,2. Jen pak do toho sehnat písty a kroužky !


Kdyby byly vložky válců kalené, jak by to asi bylo s litinovými bloky, kde žádné vložky nejsou vsazeny a válec je vyvrtán rovnou do materiálu ze kterého je celý blok ? Jak by se kalily samotné vložky válců, které jsou součástí celé masy materiálu bloku?


Na okraj : Ve všech oborech našeho života kolují spousty "ověřených" informací, které lidé vzaly za svůj názor a dávají ho dál aniž by si věc ověřili a musí to být pravda, protože to říkala Máňa z kravína a ta tomu přeci rozumí!
k odvrtavani vlozek - i kdyby nakrasne byly zakalene, vrstva prokalene vrstvy se pohybuje od 3 do 5 mm a to ani pri nejlepsi vuli NEODVRTAS takze nevidim duvod proc nevrtat
Laďa-Ladis súhlasim s Tebou,veď keby to tak bolo tak môžeme odhodiť sústruhy a honovačky a kupovať stále nové vložky, ale sme v diskuzi tak diskutujme a nenadávajme na ľudí,ktorých nepoznáme. Ešte sa chcem opýtať či po každom výbruse kľukovky ju treba vyvážiť? Urobia to automaticky alebo ich treba o to žiadať? Ja mám kľuku, ktorá pôjde ma výbrus, tak sa pýtam ako to vlastne je. Dik
A ktorý kokot vravel že vložka válca je kalená :O)....vložka je vyroběná z litiny takže se jednoduše přesoustruží a pak vyhonuje honovací hlavicí na žádaný rozměr..tzv Výbrus a dělá se to běžně a normálně ...
Ono to není nikdy dokonale vyvážené a nějaké vibrace tam vždycky jsou a ten motor jako celek si na to jakoby "zvykne" a proto je lepší to vrátit do původního stavu. Když koupíš kliku, tak si všimni že je odvrtávaná(tzn. vyvažovaná), To samé platí u setrváku a řemenice
Keď je všetko vyvažované samostatne, prečo potom pán M.R.Cedrych v každej svojej knihe píše, že pred rozobratím je nutné si zaznačiť vzájomnú polohu kľuky a zotrvačníka aby sme nenarušili vyváženie motora?
Vše se vyvažuje samostatně, tedy klika zvlášť, řemenice zvlášť i setrvák by měl být samostatně vyvážený. Takže vyvažovat znovu nic nemusíš. Pokud budeš mít novou kliku, tak ta je z výroby taky vyvážená
Tak chapci moji, je to sada od Kolbenschmidt, presne ako píšete, teraz som telefonoval do predajne, že je to fakt kvalita,je za 3800Sk, tak ja to asi kúpim piatok v Košiciach. Teraz ma napadlo, že ak tam dám kľuku Š120 tak narušim vyváženie celého kľukového mechanizmu, čiže by som to mal dať niekde vyvážiť komplet spolu s remenicou a zotrvačníkom. Čo vy na to?
Co to kdo zase vymyslel, ze vlozky se nemaji prevrtavat? Vzdyt to je naprosto bezny.
Jo jo KS je značka Kolben Schmidt...a je to kvalita
Zdravím, kamarát ma presviedča, že vrtať vložku valca je blbosť, pretože vraj sú tie vložky zakalené a keď odvrtaš tú vrstvu tak najazdíš pár tisíc km a motor je v ťahu. Zaujímavé...Ďalej sa chcem opýtať čo to znamená na tej nemeckej sade KS..to je značka tej sady? Tá sada 120LS je za 35OOSK približne a sú tam piety, valce, kružky a čapy. O tie piesty sa Ti ozvem podľa toho ako sa rozhodnem. Aj tá 120LS musí niečo vydržať keď to poprehánaš, veď nie je z cukru, ale 110LS je 110LS. Zatím dik.
Pokud je na te nemecke sade KS, tak tezko sezenes neco lepsiho... Myslim, ze neni, co resit.


Jestli chces tu sadu origo R pistu, ozvi se mi na mail.
Napiš Radkovi(RST), má nový písty na š110LS(R) průměr 72,5mm a k nim si nech(třeba i u něho) převrtat vložky na tento průměr.


U 120LS je výhodou větší objem, u 110LS jak říkaš ten podčtverec.


Já osobně bych volil 110LS(R)
Zdravím všetkých škodovkárov, chcem Vás poprosiť o radu, potrebujem zgerálkovať motor 110LS, keďže som nezohnal sadu piesty,vložky...110LS, rozhodol som sa pre 120LS. V mototechne je dostať ešte nemeckú sadu na 120 LS(vložky,piesty..) a zohnal som samozrejme kľuku zo Š120. Po tejto zámene by to bol teoreticky motor 120LS. Samozrejme kľuku dám na výbrus ,ojnice vyuhlovať atď. Ale je tu problém..mňa to furt ťahá k tej 110LS. Motory Š110LS sú výborne podštvorcové motory, sú živé atď . a ani jedno zlé slovo som na nich nepočul, 120LS je štvorec a vydrží určite menej ako 110LS samozrejme pri rovnakom štýle jazdy.Tak skúste poradiť akou cestou sa vybrať. Sú tie nemecké sady kvalitné? Motor je do 1000MB na prevodovku 4,22, nejazdím ako pretekár, len občas 🙂. Auto dávam do pôvodného stavu, len motor a prevodovku si spravím ako ja chcem. Vedel by niekto zohnať tú sadu 110LS/R v tom kartonovom valci,novú? Tak čakám na Vaše názory, dik.