Cim omalovat nadrz a brz.trubky?

Teda co to kecam 🙂 Samozrejme sem myslel pocinovana 🙂
Na mym eRku rv80 byla pomedena
Nádrž je z normálního plechu a je pozinkovaná, brzdové trubky bývají taky pokovené, ale nevydrží tolik, lepší jsou takové ty obalované plastem -černé, zelené, modré i červené, bývají v metráži...





nebo jsem viděl i v autodílech udělané a naohýbyné přímo na škodovky, dají se lehce narovnat a znovu jinak ohnout 🙂
mam k tejto problematike jednu otazku: z akeho materialu je nadrz? Som mal dojem, ze je z hlinika alebo niecoho podobneho (pretoze som na nej nenasiel ziadne stopy korozie a zdala sa mi dooost lahka....)


auto vyrobene 02/1980
Syntetiku urcite nie, horsia farba snad ani neexistuje. Ja používam dvojzložkovú polyuretánovú základovku, dosť blbo sa s ňou pracuje ale stojí to zato. Veľmi zle kryje. S nádržou si nerob moc starosti, tá znesie vela, hlavné je pouziť kvalitný základ. Trubky sú dosť chúlostivou záležitosťou, najlepšie použiť medené žíhané a máš vystarané na veky🙂
Moznost je vice jak chranit kov proto korozi.Zalezi jenom na penezich jak ty dili osetris.Ty nejjednodusi ochrana bude nadrz nastrikat ochranou na spodky,vyrobcu je na trhu dost.Muzes ji take (trochu drazsi varianta) nastrikat zinkovou barvou.Hlavne ne Tlumexem.


Brzdove trubka ja nechavem v origo stavu ale nasrikam je tekutym mazivem ve spreji nebo je natiram medenou pastou.Ta je k dostani ve spreji a take na stetec.Tento postup mam roky osvedceny a nikdy jsem nemel zkorodovanou trubku na aute.


Zdravi Hansi
Zdravim skodovkarov,





idem davat novu nadrz a original nove trubky na S1000. Su naspodku


auta a budu teda zrejme viac trpiet.


Cim radite omalovat novu nadrz? Pouzit obycajnu syntetiku, alebo


dat tlumex ci nieco podobne ako na spodok auta?


Brzdove trubky uz maju nejaku povrchovu upravu (neviem, ci je to


zinok?). Omalovat ich este niecim a zvysit tak antikoroznu


ochranu? a opat, cim? syntetika, tlumex?





vdaka