Je to moc problematický vypouzdřit uložení vačky??
Jasně, "měly" by se dávat nové, ale je to mrtvice. H
Lágry vačky ?..snad jedině abn. vačku, nebo to v bloku vypouzdřit ...
Pokud nejsou na čerpadle viditelné stopy opotřebení, jaké jsem viděl zrovna včera poprvé v životě (viditelně odřená hřídelka) z motoru


130, tak není potřeba měnit. Jinak stojí v Praze 750.- a ne pětikilo, jak níže někdo napsal. Nakonec jsme do toho motoru(130tka) použili


demontované čerpadlo z kila (jsou stejná) který má nalítáno nikdo neví kolik a šel do šrotu.Vypadalo líp než to novější z tý 130tky.


Asi běžela bez oleje.
Ještě to tady nikdo neřekl, ale při kompletní generálce se často zapomíná na nové lágry vačky, ev. novou vačku. Tam to taky "utíká".....ale nikomu se do toho nechce....🙁((. H
Díky kluci, já si to myslel taky. Jen sem chtěl slyšet názor odborníků🙂Lágry apod. půjdou na motor nový, takže to čerpadlo nechám.Díky.M
tak..tak...maximálně může čerpadlo dávat málo oleje když je špatně utěsněný koš, který zárověň tvoří spodní víko čerpadla 🙂
To je také můj názor, zubové čerpadlo, pokud neběží delší dobu bez oleje se opotřebuje za velice dlouho. (přežije několik Go motoru)


Pokles tlaku může mít několik důvodů, ale oběhané čerpadlo to nebývá.
Teď nevím, možná mne budete kamenovat, ale není nízkej tlak oleje způsobenej vyběhanejma lágrama a ne špatným čerpadlem?🙂
Jasně, zapomněl jsem to napsat..
Na eRko?
Já bych to nejraději vyměnil taky, jen co jsem se po Brně ptal, tak nikde už to nemají.
Já bych ho vyměnil taky...pro jistotu (i když mi spousta lidí říkalo, že je to věc nezničitelná a výměna jsou zbytečné peníze) - byla by škoda přidřít si GOčkovanej motor pro 500Kč, To samé se týká sacího koše...i když tam je to více na zvážení, když je ve slušném stavu, tak jde ho pouze POŘÁDNĚ vyčistit.
Nevím, nejsem na to specialista, ale selský rozum mi říká, že když dělám generálku tak dávám co můžu nové. Problémy s tlakem oleje se tu řeší pravidelně každou chvilku a výměna čerpadla je jedno z možných řešení ( ne vždy to ale pomůže, závady může být také kdekoliv jinde ).





Takže pokud už děláš generálku jsem pro výměnu.
je dobré při generálce motoru měnít zubové čerpadlo, nebo jeho opotřebení je minimální a tlak oleje bude dostačující?? A dá se vůbec ještě někde sehnat nové??